sm Napisano 18 Kwiecień 2019 Share Napisano 18 Kwiecień 2019 (edytowane) Jak prawidłowo zapisać numer identyfikacyjny motocykla Yamaha z 1992 roku ? 3VD-023500 10 znaków tak jak jest na ramie czy 3VD023500 9 znaków bez myślnika w internecie można znaleźć informacje o 9 digit VIN Yamaha Na ramie jest podobny zapis jak na Fotografii tylko inny numer. Numer ograniczony gwiazdkami i w środku myślnik. Edytowane 18 Kwiecień 2019 przez sm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Kwiecień 2019 Share Napisano 18 Kwiecień 2019 9 - bez tej kreseczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 18 Kwiecień 2019 Share Napisano 18 Kwiecień 2019 A jak odczytałbyś we Fiacie lub Peugeocie gdzie jest dwurzędowy? Powinieneś wiedzieć z jakich znaków składa się nr VIN (ramy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 18 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2019 Moim zdaniem też powinno być bez kreseczki. Pytam bo widziałem zaświadczenie z badania zapisane z kreseczką w środku i mnie to zdziwiło. Jakie znaki powinny być w numerze VIN to wiem, jest to opisane. Ale w tym przypadku to nie jest VIN tylko numer identyfikacyjny. Nie znalazłem i chyba nie było wytycznych jakie znaki może zawierać numer identyfikacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Kwiecień 2019 Share Napisano 18 Kwiecień 2019 Wykładni brak, ale ja się stosuję do własnych wymysłów i zapisuję takie zestawienia cyfr, liter oraz innych znaków pomijając te ostatnie. Już nawet skarbówka wymiękła i numer NIP można bez kresek zapisywać. Problem raczej z rodzaju tych, co to jedni przy zapisie numeru rejestracyjnego po wyróżniku stosują spację, a inni cisną wszystkie znaki cięgiem nie zostawiając żadnej szpary, odstępu, szczeliny, przerwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 18 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2019 Dziękuję, za wypowiedzi kolegów. Mnie też zdrowy rozsądek podpowiada, żeby stosować podobne zasady jak w numerze VIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 Tu jest problemem fakt, że numer ramy to ten po "-". 3VD to typ. Jedni piszą numer bez typu, inni (w tym ja) piszą całość bez "-". Popieram to tym, że jest to wyróżnik określający konkretny typ motocykla, a w obrębie różnych typów numer seryjny może się powtarzać. I nie brałbym sobie do serca faktu, że inny diagnosta zastosował we wpisie numeru "-", bo taki de facto jest nabity na ramie. Nie mają tu zastosowania reguły dla VIN-u, bo to numer nadany na zupełnie innych zasadach. A to czy CEPiK przyjmie taki znak w numerze, to nie jest wykładnia prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 1 minutę temu, aboz napisał: Tu jest problemem fakt, że numer ramy to ten po "-". 3VD to typ. Dla tego ja wpisałbym tylko ostatnie 6 znaków po kresce bo to jest właściwy numer ramy. Poza tym często przed numerem jest jakaś niewielka różnica między tabliczką a oznaczeniem na ramie. W tym przypadku to kreska ale widziałem większe różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 4 godziny temu, markes30 napisał: Dla tego ja wpisałbym tylko ostatnie 6 znaków po kresce bo to jest właściwy numer ramy. Owszem, ale tak jak pisałem wcześniej, mogą się one powtarzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 Po co zamazałeś część nr ? skoro i tak widać go w całości na tabliczce znamionowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 19 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2019 Nic się przed wami nie ukryje. Wynika z tego, jak by nie napisał to będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 @markes30 zwróć uwagę na TZ. Jest tam napisane Fz. I. Nr i podany cały numer z wyróżnikiem typu, więc należy go tak traktować w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 23 Kwiecień 2019 Share Napisano 23 Kwiecień 2019 (edytowane) W dniu 18.04.2019 o 13:50, Paprock napisał: Wykładni brak, PRZEPISY O TYM MÓWIĄ ale w stosunku do numeru VIN - kiedyś dochodziłem do sedna sprawy , gdzie jest mowa o nr VIN w w przepisach i tak w skrócie : 1. Jeśli chodzi o numer VIN i numer ramy lub nadwozia , jak on powinien wyglądać i jakie znaki zawierać a jakich nie, jest w ( z odwołaniem do normy ISO !!! ) : Dz. U. Poz 2355 z 18.12.2017 , załącznik nr 14 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych. 2. . W normie ISO 3779 w punkcie 5.6 jest wyraźnie napisane jak zapisujemy numery VIN w dokumentach. cytat - " 5.6 Rozdzielacze .... Rozdzielacze nie powinny być stosowane w dokumentacji.... " Ja osobiście stosuję się do powyższej zasady w przypadku numerów ramy bądź nadwozia innej budowy niż VIN , jeśli na tabliczce znamionowej też jest pełny numer ( tzn. część przed rozdzielaczem i po rozdzielaczu ) . Ale często na tabliczce jest tylko druga część numeru , a pierwsza jest w w polu TYP . W takim przypadku za prawidłowy numer uważam drugą część po rozdzielaczu. Częste przypadki w Ciągnikach rolniczych . ( Producenci w homologacjach też w takich przypadkach podają tylko drugą część numeru ) Edytowane 23 Kwiecień 2019 przez bartekacprzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.