Skocz do zawartości
mike_van_mik

Przed wizytą kontrolną

Rekomendowane odpowiedzi

mike_van_mik

Witam, jestem przed wizytą inspektorów, z racji że dopiero pracuje 2 miesiace chcialbym się zapytać, jak wygląda taka wizyta. A najbardziej potrzebuję informacji, które sprzęty wyposażenia SKP podlegają legalizacji i co ile i jakaś podstawa prawna jakby była to fajnie by było. Z tego co wiem to na pewno analizator spalin i chyba co 5 lat... a czy cos jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czmarek1

na pewno wszystkie czujniki gazu, no i przyrząd do regulacji i pomiaru ciśnienia powietrza w ogumieniu, to tak na szybko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick

No analizator spalin to co 6 miesięcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Sprzęty tak jak w rozporządzeniu w sprawie wymagań dla SKP zapodano:

10. Wyposażenie wymienione w tabeli, o której mowa w ust. 5, z wyjątkiem urządzeń i przyrządów, które podlegają okresowej kontroli metrologicznej lub okresowemu badaniu przeprowadzanemu przez właściwy organ dozoru technicznego, podlega okresowej kontroli eksploatacyjnej.

I teraz tak, w zależności od wnikliwości zespołu z nadzoru, to jedni czepiają się, że o sprzęty należy dbać tak jak mówi instrukcja i tu kłaniają się nieszczęsne czujki gazowe, których to serwis/kalibrację zastrzegł sobie na wyłączność pewien nadmorski producent i nic tylko ze ścian to zrywać i kurierem wysyłać,a inni jakoś tak jakby mniej wnikają, co nie. :silent:

 

Pod metrologie podpada klasyka, czyli analizator i sprzęt do korekty ciśnienia w ogumieniu. I tu zaś są zdania podzielone, bo jedni uznają legalizację ponowną analizatora spalin jako wyczerpującą w całości sprawy przeglądowo-serwisowe, a inni, że legalizacja to nie kalibracja i temu wnioski podobne. Z resztą było przerabiane. Niejaki @Cezary powinien wiedzieć gdzie.

Jeszcze jest taki sprzęt do pomiaru hałasu, a tam zdało by się go przekalibrować razem z mikrofonem. No tak, czy nie... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
6 minut temu, Paprock napisał:

(...)zdało by się go przekalibrować razem z mikrofonem

Ale ta kalibracja dotyczy urządzenia przed wykonaniem właściwego pomiaru, czyli przez " kalibrator akustyczny " - ( ten który jest na wyposażeniu urządzenia ) tak ?:wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mike_van_mik

Okej czyli reasumując analizator spalin, przyrząd do regulacji ciśnienia w ogumieniu np i jeszcze wspomnieliście o sprzęcie do pomiaru hałasu oraz czujniki gazu. Powiedzcie mi co ile kalibrowac musimy każdy ze sprzętów?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Analizator co 6 miesięcy, manometr co 24.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Albo ktoś jest porządny i za wszelką cenę stosuje się do wytycznych z instrukcji, albo nie-e i czeka, co za newsy protokół pokontrolny przyniesie. No chyba że zespół nadzorujący też się trafi jakiś taki, co to nie teges i na forum będzie dopytywał jak inspekcję przeprowadzić, bo nikt nic nie wie... :evil: 

Rozdzielić sobie pod sufitem terminy takie jak legalizacja, legalizacja pierwotna, legalizacja ponowna od kalibracji i nie mieszać tego razem, nie zamieniać, nie uważać, że to są terminy tożsame.

Pod LEGALIZACJe podpada przyrząd do korygowania ciśnienia, a więc manometr (zegar) wraz z rękojeścią (pistoletem) oraz analizator spalin. Terminy legalizacji zawarte są w specjalnych paragrafach opisujących ten obowiązek szczegółowo.

KALIBRACJĘ przeprowadza się niektórych sprzętów zgodnie z wytycznymi producentów! No co tu jeszcze sumować, kontrować, reasumować... Przeczytać wszystkie instrukcje od A do Z i się wie, co nie. ;-)

Pouzgadniać z serwisami co, kiedy i za ile, by na kontrol było gotowe i po temacie. Zaprosić zespół kontrolujący do kantorka, poczęstować kawą, zarzucić teczkami zawierającymi wytyczne co do oprzyrządowania i niech robią swoje. Jeszcze na tyle bywam uprzejmy, że im te graty walizkowo-półkowe zapodaję na palecie gdzieś w kącie rozpakowane, pootwierane, naładowane, sprawne i oczyszczone, coby na własne oczy widzieli jak te cuda wyglądają, a nie jak to bywa na stacjach, że pieczątka w dowód bez samochodu... :silent:

  • Super 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog

dobrze by było przygotować i mieć uzupełnione karty przeglądowe urządzeń :516:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Identyfikator ze zdjęciem miej założony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Jednego zaufanego człowieka , co by na wjeździe pojazdy zawracał z powodu kontroli.:viva:

  • Haha 2
  • Piwo 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Iamthelaw
Napisano (edytowane)

To jeszcze gorzej. U mnie jak nie ma badań to siedzą do skutku a tak to dwa lub trzy badania, pozostała biurokracja i po sprawie.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
  • Nie lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Jak znudziło się im czekanie, to przełożyli wizytę na kolejny dzień. Podczas kontroli badanie musi być przeprowadzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers
Godzinę temu, grzegorz70 napisał:

 Podczas kontroli badanie musi być przeprowadzone.

Wynika to z art. 83b ustawy PORD.

Nadzór nad stacjami kontroli pojazdów sprawuje starosta.
2. W ramach wykonywanego nadzoru starosta:
1)co najmniej raz w roku przeprowadza kontrolę stacji kontroli pojazdów w zakresie:
b)prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, grzegorz70 napisał:

Jak znudziło się im czekanie, to przełożyli wizytę na kolejny dzień. Podczas kontroli badanie musi być przeprowadzone.

 

Nie wiem jak u Was ale u mnie jak nic nie przyjedzie to piszą że nie było pojazdu podczas kontroli i w protokół to wpisują,  nie czekają aż się coś zjawi.

Edytowane przez Qnick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers

U mnie też tak jest, ale przyłażą kolejny raz aż do skutku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

Podczas kontroli  Starostwo z TDT jak brak pojazdu to wpisują w protokół , i później niektóre starostwa przychodzą na kontrole sami aż będzie pojazd jest  badaniu  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Mój kolega kiedyś miał zaprezentować jak wykonuje OBT na samochodzie , którym przyjechali kontrolujący :-?

Ciekawe w oparciu o jaki przepis wydali takie zalecenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
24 minuty temu, danielg539 napisał:

Mój kolega kiedyś miał zaprezentować jak wykonuje OBT na samochodzie , którym przyjechali kontrolujący

 No ciekawe jaki przepis na to pozwala, ale skoro chcieli to bym się podjął zadania oczywiście oficjalnie czyli dają DR i robimy. Sprawne to podbijam i płacą, niesprawne to też płacą i najchętniej zatrzymał bym DR za usterki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Skoro opłatę pobiera się przed badaniem to raczej do pokazowego OBT by nie doszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
4 godziny temu, danielg539 napisał:

opłatę pobiera się przed badaniem to

 

to mogło być w czasach, zanim taki obowiązek pojawił się w przepisach 

 

4 godziny temu, danielg539 napisał:

kolega kiedyś miał zaprezentować

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rajmund zawieja

mam odbiór TDT po 5 latach na co zwrócić uwagę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- żeby na tip-top było wszystko! :evil:

- ja bym zaproponował truskawki w śmietanie! :evil:

Skąd i kto ma wiedzieć, co tam nie halo? Może wjazdu nie ma, może kafle potrzaskane, może brakuje dokumentów, certyfikatów, legalizacji...?

Może... może... może...

Otworzyć protokół sprzed pięciu lat i lecieć punkt po punkcie "na brudno".  ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Można tez poczytać stare tematy np.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skobel

Miałem dwa tygodnie temu.

1.Dokumentacja wszystkich urządzeń: karty okresowej kontroli,certyfikaty,legalizacje jeśli wymagane, kalibracje jeśli wymagane.

2.Stanowisko kontrolne: wymiary SKP( jak nie było przebudowy to raczej nic się nie zmieniło) i poziom ławy pomiarowej(jeśli uszkodzone kafle lepiej wymienić) sam możesz wskazać gdzie na stanowisku jest Twoja ława pomiarowa :)

3.Miejsca parkingowe dla pojazdów oczekujących, stanowisko hałasu, stanowisko do badania "anglików"

4.Kątomierz, suwmiarka, klucze dynamometryczna(mały i duży), zestaw kluczy monterskich, sprawne wentylatory nawiewy i wyciągu, czujnik gazu uruchamiający te wentylatory.

5.Jeśli masz podnośnik kanałowy pneumatyczny, to dozór UTD na ten podnośnik.

6.Jeśli masz kanał, to kafle uszkodzone lepiej wymienić i jakiś stołeczek żeby w nim był dla diagnosty.

7.Baza z najnowszymi danymi regulacyjnymi oraz aktualne akty prawne.

8.Wszystko czyste i odnowione i nie będzie żadnego problemu :) 2-3h i po temacie.

Powodzonka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.