Skocz do zawartości

Przed wizytą kontrolną


mike_van_mik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem przed wizytą inspektorów, z racji że dopiero pracuje 2 miesiace chcialbym się zapytać, jak wygląda taka wizyta. A najbardziej potrzebuję informacji, które sprzęty wyposażenia SKP podlegają legalizacji i co ile i jakaś podstawa prawna jakby była to fajnie by było. Z tego co wiem to na pewno analizator spalin i chyba co 5 lat... a czy cos jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęty tak jak w rozporządzeniu w sprawie wymagań dla SKP zapodano:

10. Wyposażenie wymienione w tabeli, o której mowa w ust. 5, z wyjątkiem urządzeń i przyrządów, które podlegają okresowej kontroli metrologicznej lub okresowemu badaniu przeprowadzanemu przez właściwy organ dozoru technicznego, podlega okresowej kontroli eksploatacyjnej.

I teraz tak, w zależności od wnikliwości zespołu z nadzoru, to jedni czepiają się, że o sprzęty należy dbać tak jak mówi instrukcja i tu kłaniają się nieszczęsne czujki gazowe, których to serwis/kalibrację zastrzegł sobie na wyłączność pewien nadmorski producent i nic tylko ze ścian to zrywać i kurierem wysyłać,a inni jakoś tak jakby mniej wnikają, co nie. :silent:

 

Pod metrologie podpada klasyka, czyli analizator i sprzęt do korekty ciśnienia w ogumieniu. I tu zaś są zdania podzielone, bo jedni uznają legalizację ponowną analizatora spalin jako wyczerpującą w całości sprawy przeglądowo-serwisowe, a inni, że legalizacja to nie kalibracja i temu wnioski podobne. Z resztą było przerabiane. Niejaki @Cezary powinien wiedzieć gdzie.

Jeszcze jest taki sprzęt do pomiaru hałasu, a tam zdało by się go przekalibrować razem z mikrofonem. No tak, czy nie... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paprock napisał:

(...)zdało by się go przekalibrować razem z mikrofonem

Ale ta kalibracja dotyczy urządzenia przed wykonaniem właściwego pomiaru, czyli przez " kalibrator akustyczny " - ( ten który jest na wyposażeniu urządzenia ) tak ?:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej czyli reasumując analizator spalin, przyrząd do regulacji ciśnienia w ogumieniu np i jeszcze wspomnieliście o sprzęcie do pomiaru hałasu oraz czujniki gazu. Powiedzcie mi co ile kalibrowac musimy każdy ze sprzętów?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ktoś jest porządny i za wszelką cenę stosuje się do wytycznych z instrukcji, albo nie-e i czeka, co za newsy protokół pokontrolny przyniesie. No chyba że zespół nadzorujący też się trafi jakiś taki, co to nie teges i na forum będzie dopytywał jak inspekcję przeprowadzić, bo nikt nic nie wie... :evil: 

Rozdzielić sobie pod sufitem terminy takie jak legalizacja, legalizacja pierwotna, legalizacja ponowna od kalibracji i nie mieszać tego razem, nie zamieniać, nie uważać, że to są terminy tożsame.

Pod LEGALIZACJe podpada przyrząd do korygowania ciśnienia, a więc manometr (zegar) wraz z rękojeścią (pistoletem) oraz analizator spalin. Terminy legalizacji zawarte są w specjalnych paragrafach opisujących ten obowiązek szczegółowo.

KALIBRACJĘ przeprowadza się niektórych sprzętów zgodnie z wytycznymi producentów! No co tu jeszcze sumować, kontrować, reasumować... Przeczytać wszystkie instrukcje od A do Z i się wie, co nie. ;-)

Pouzgadniać z serwisami co, kiedy i za ile, by na kontrol było gotowe i po temacie. Zaprosić zespół kontrolujący do kantorka, poczęstować kawą, zarzucić teczkami zawierającymi wytyczne co do oprzyrządowania i niech robią swoje. Jeszcze na tyle bywam uprzejmy, że im te graty walizkowo-półkowe zapodaję na palecie gdzieś w kącie rozpakowane, pootwierane, naładowane, sprawne i oczyszczone, coby na własne oczy widzieli jak te cuda wyglądają, a nie jak to bywa na stacjach, że pieczątka w dowód bez samochodu... :silent:

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze gorzej. U mnie jak nie ma badań to siedzą do skutku a tak to dwa lub trzy badania, pozostała biurokracja i po sprawie.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grzegorz70 napisał:

 Podczas kontroli badanie musi być przeprowadzone.

Wynika to z art. 83b ustawy PORD.

Nadzór nad stacjami kontroli pojazdów sprawuje starosta.
2. W ramach wykonywanego nadzoru starosta:
1)co najmniej raz w roku przeprowadza kontrolę stacji kontroli pojazdów w zakresie:
b)prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, grzegorz70 napisał:

Jak znudziło się im czekanie, to przełożyli wizytę na kolejny dzień. Podczas kontroli badanie musi być przeprowadzone.

 

Nie wiem jak u Was ale u mnie jak nic nie przyjedzie to piszą że nie było pojazdu podczas kontroli i w protokół to wpisują,  nie czekają aż się coś zjawi.

Edytowane przez Qnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas kontroli  Starostwo z TDT jak brak pojazdu to wpisują w protokół , i później niektóre starostwa przychodzą na kontrole sami aż będzie pojazd jest  badaniu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega kiedyś miał zaprezentować jak wykonuje OBT na samochodzie , którym przyjechali kontrolujący :-?

Ciekawe w oparciu o jaki przepis wydali takie zalecenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, danielg539 napisał:

Mój kolega kiedyś miał zaprezentować jak wykonuje OBT na samochodzie , którym przyjechali kontrolujący

 No ciekawe jaki przepis na to pozwala, ale skoro chcieli to bym się podjął zadania oczywiście oficjalnie czyli dają DR i robimy. Sprawne to podbijam i płacą, niesprawne to też płacą i najchętniej zatrzymał bym DR za usterki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, danielg539 napisał:

opłatę pobiera się przed badaniem to

 

to mogło być w czasach, zanim taki obowiązek pojawił się w przepisach 

 

4 godziny temu, danielg539 napisał:

kolega kiedyś miał zaprezentować

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

- żeby na tip-top było wszystko! :evil:

- ja bym zaproponował truskawki w śmietanie! :evil:

Skąd i kto ma wiedzieć, co tam nie halo? Może wjazdu nie ma, może kafle potrzaskane, może brakuje dokumentów, certyfikatów, legalizacji...?

Może... może... może...

Otworzyć protokół sprzed pięciu lat i lecieć punkt po punkcie "na brudno".  ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa tygodnie temu.

1.Dokumentacja wszystkich urządzeń: karty okresowej kontroli,certyfikaty,legalizacje jeśli wymagane, kalibracje jeśli wymagane.

2.Stanowisko kontrolne: wymiary SKP( jak nie było przebudowy to raczej nic się nie zmieniło) i poziom ławy pomiarowej(jeśli uszkodzone kafle lepiej wymienić) sam możesz wskazać gdzie na stanowisku jest Twoja ława pomiarowa :)

3.Miejsca parkingowe dla pojazdów oczekujących, stanowisko hałasu, stanowisko do badania "anglików"

4.Kątomierz, suwmiarka, klucze dynamometryczna(mały i duży), zestaw kluczy monterskich, sprawne wentylatory nawiewy i wyciągu, czujnik gazu uruchamiający te wentylatory.

5.Jeśli masz podnośnik kanałowy pneumatyczny, to dozór UTD na ten podnośnik.

6.Jeśli masz kanał, to kafle uszkodzone lepiej wymienić i jakiś stołeczek żeby w nim był dla diagnosty.

7.Baza z najnowszymi danymi regulacyjnymi oraz aktualne akty prawne.

8.Wszystko czyste i odnowione i nie będzie żadnego problemu :) 2-3h i po temacie.

Powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.