Skocz do zawartości

Polaris SPX500EC


danielg539

Rekomendowane odpowiedzi

tylko wszystkie poprzednie tematy z tego co widziałem ( mogę się mylić ) na ten temat nie miały wydanego świadectwa homologacji tylko jedynie w dowodzie rodzaj: ciągnik rolniczy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz numer homo na T1b, to weryfikujesz pojazd pod tym kątem. To wszystko. A, że wymagania dla ciągnika są mniej restrykcyjne niż dla pozostałych pojazdów silnikowych...

Życie. Jako ciekawostkę dodam, że mimo iż pojazdy te mają prędkość wyższą niż 40 km/h (o ile się nie mylę, mają ogranicznik do 120 km/h), to według polskich przepisów nie mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu oraz niektórych wiaduktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aboz napisał:

nie mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu oraz niektórych wiaduktów

Nie mogą wjeżdżać tam gdzie jest zakaz dla ciężarówek i nie mogą na drodze przekraczać prędkości 30 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wynika z  §§ 

 

obrazek_maly_241199.png Znak B- 5 Zakaz wjazdu samochodów ciężarowych Zabrania wjazdu na drogę samochodów ciężarowych, ciągników rolniczych, siodłowych oraz pojazdów wolnobieżnych. Znak ten dotyczy także pojazdów specjalnych o masie przekraczającej 3,5 tony, chyba że znak określa większą masę pojazdu.

 

 

Dz.U.2019.2310 t.j.

§  18.  p4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano tak - słusznie.

Z tym, że tak jak opisałeś tutaj ten znak to wynika z tego, że dotyczy to wszystkich ciężarówek, a tylko w przypadku specjalnych powyżej 3,5t. A to nieprawda - zwykłe ciężarówki też muszą mieć powyżej 3,5t żeby znak ich dotyczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, blakop napisał:

tak jak opisałeś

Skopiowałem ze strony "znaki-drogowe.dlakierowcy.info"

 

Niżej treść § 18. 4. z DzU

4. Znak B-5 „zakaz wjazdu samochodów ciężarowych” oznacza zakaz ruchu:

1) samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t; 

2) ciągników samochodowych;

3) pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t;

4) ciągników rolniczych;

5) pojazdów wolnobieżnych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2019 o 17:59, aboz napisał:

o ile się nie mylę, mają ogranicznik do 120 km/h

O ile mnie pamięć nie zawodzi to warunkach homologacyjnych dla T3b jest mowa o max prędkości 90 km/h tylko jak to sprawdzić ? ;(

I teraz będzie wysyp ciągników - bo były rejestrowane już od 2017

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam, 

Trochę czasu mineło od ostatniej dyskusji, ale podepnę się, bo stoję pod podobnym problemem. Chodzi o kupno i meldunek UTV Linhai LH 700. W dowodzie francuskim (dostałem zdjęcie dowodu) T1 i wpis  e50*2003/37*0018*00 . Trzy SD odmówiły mi zrobienia przeglądu, a na czwartej nie będzie problemu. Czy przejść się jeszcze do WK żeby nie mieć problemów? Pojazd z 2020.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, dexter69 napisał:

Problemy urodzili na trzech pierwszych SD, ja chcę spać spokojnie.

A byłbyś uprzejmy wyjawić, co współbratyńcy zawodowi wymyślili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy powiedział, że quadów nie robią, choć trzy lata temu wbił mi hak do quada.

Druga SD przy salonie Toyoty, diagnosta  powiedział że to nie jest traktor, za to jego szef w rozmowie telefonicznej powiedział, że to są gamonie ale innych ludzi nie ma. Dał mi namiar do innej stacji 35km dalej.

Na trzeciej jak się dowiedział o tych dwóch pierwszych stacjach, chyba zwątpił w umiejętności i też odmówił i wysłał mnie na obrzeża miasta.

Na czwartej, na obrzeżach już zaczęło być dobrze, bo diagnosta z quadem nie miał problemu zrobić przegląd, a po dyskusji, której przysłuchiwał się szef stacji, co do ciągnika miał wątpliwości. Kazał zadzwonić do Gdańska, gdzie szkoli swoich ludzi. Tam potwierdzili, że dowód jest ok, robią przeglądy polarisów z usa i nie ma problemu.

Edytowane przez dexter69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard. Potrafią robić tylko samochody osobowe. A innych tematów lepiej nie brać bo trzeba się więcej napocić i jeszcze Dip na ciągnik rolniczy to danych by nie umieli ustalić itd. Lepiej brać standardowe tematy i klepać. Jednak w końcu musi być ktoś kto przerwie ten nieszczęśliwy ciąg zdarzeń i zrobi badanie. W Twoim przypadku była to dopiero czwarta stacja. Czasami może być i dopiero dziesiąta. Widzisz nawet właściciel określił ich jako gamonie ale innych nie ma:D

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dexter69 napisał:

trzy lata temu wbił mi hak do quada

Mógłbyś pokazać tabliczkę znamionową na tym haku?

11 godzin temu, dexter69 napisał:

robią przeglądy polarisów z usa i nie ma problemu

Tu bym się bardzo mocno zastanowił.

13 godzin temu, Solaris napisał:

Świadectwo homologacji dotyczy ciągnika rolniczego.

Jeszcze spełnienie WT dla takiego pojazdu zapewne będzie problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Mógłbyś pokazać tabliczkę znamionową na tym haku?

Nie miałem tabliczki, hak był już w quadzie.

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Jeszcze spełnienie WT dla takiego pojazdu zapewne będzie problemem.

Chodzi o "warunki tech." ?, ciężar, rozstaw osi, prześwit, prędkość. Dlaczego ma tu być problem? Możesz sprecyzować?

Edytowane przez dexter69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, dexter69 napisał:

Nie miałem tabliczki

Skoro to urządzenie nie posiada tabliczki znamionowej, to nie jest hakiem holowniczym.

7 minut temu, dexter69 napisał:

Chodzi o "warunki tech." ?

Tak, dla ciągnika rolniczego (tablica wyróżniająca, gaśnica...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie drobiazgi to w każdej chwili 

A jeśli chodzi o grube rzeczy bo tam ktoś z diagnostów na tych stacjach powiedział, że to nie ciągnik 😀

To się nie masz czym martwić, homologacja potwierdziła - to jest ciągnik rolniczy i w dowodzie rejestracyjnym tez stoi, że ciągnik rolniczy. Tu problemów nie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie dziwi mnie, że skp nie chcą wykonać OBT w cym ciągniku, gdyż większość PSKP nie bada ciągników rolniczych (zwłaszcza te zlokalizowane w centrach miast).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.