Jezza444444 Napisano 7 Maj 2019 Share Napisano 7 Maj 2019 WITAM! Chciałbym się dopytać w jaki sposób sprawdzacie skuteczność hamulca roboczego w przyczepie z jednoobwodowym układem hamulcowym,badając na urządzeniu rolkowym, wykorzystując przyłącze pomiarowe do odczytu spadku ciśnienia. Proszę o dokładne wyjaśnienie jak wy to sprawdzacie. Z góry dziekuję i liczę na pomocną odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Maj 2019 Share Napisano 8 Maj 2019 A może powiesz czego nie rozumiesz przy badaniu takiego pojazdu, będzie łatwiej i szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jezza444444 Napisano 20 Maj 2019 Autor Share Napisano 20 Maj 2019 Nie wiem czy przyrząd prawidłowo przelicza zużyte powietrze w układzie jednoobwodowym, ponieważ zasada jest zupełnie inna niż w układzie dwuobwodowym. I nie jestem pewien czy ten pomiar jest prawidłowy jeżeli podłącze złącze pomiarowe do tej przyczepy z tyłu, gdzie możne z nią spiąć inna. Prosiłbym o wyjaśnienie jak wy badacie przyczepy z jednoobwodowym ukł. ham. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 Jeden czujnik przy siłowniku ( ten który mierzy ciśnienie jaki układ daje na siłowniki w momencie hamowania P1) a drugi możne być z tyłu ( ten który mierzy cienienie w układzie Pm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jezza444444 Napisano 20 Maj 2019 Autor Share Napisano 20 Maj 2019 Czyli można zastosować jeden z dwóch czujników...?? lepiej Pm gdyż prościej go założyć(pod tylne przyłącze dla drugiej przyczepy). Według ciebie zmiana ciśnienia w układzie na mniejsze czujnikiem Pm, podczas hamowania da prawidłowy rezultat i przeliczy siły prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 musisz mieć dwa czujniki lub jeden przy siłowniku a ciśnienie w układzie wprowadzasz do obliczeń po odczytaniu z manometru ciągnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 Godzinę temu, smaug napisał: ciśnienie w układzie wprowadzasz do obliczeń po odczytaniu z manometru ciągnika Dość często manometry te posiadają tylko kolorowe pola bez opisanych wartości liczbowych. Całe pytanie jest raczej teoretyczne, bo ja osobiście nie widziałem przyczepy z jednoobwodowym układem hamulcowym, która posiadała by siłownik wyposażony w złącze pomiarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 Czujnik PM , pełni raczej funkcję kontrolną czy aby ciśnienie w układzie nie spadło poniżej wartości zadanej, lub jaka jest wartość odniesienia szczególnie w przypadku układów z nizszym ciśnieniem roboczym np. jednoobwodowych. . Odnośnie złączy pomiarowych to przecież podstawa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.