Skocz do zawartości

[Poradnik] Masa własna w pojazdach sprowadzonych z zagranicy (ustalenie przed 1-szą rej. w kraju)


LimonQ

Rekomendowane odpowiedzi

U nas dwóch Reksów z stacji o której pisałem wyżej potrafiło przyjechać do innej SKP zrobić dym bo diagnosta dał UI za błędy numer VIN, a oni go klepali 2 lata pod rząd. Dobrze ze nie trafili do nas bo poza utratą uprawnień, utracili by jeszcze uzębienie. To już patologia w wydaniu premium.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, LimonQ napisał:

No i właśnie tu mam żal do ich przełożonych. Że nie przekazali odpowiedniej wiedzy pracownikom.

A jak ich przełożeni mają taką samą (albo mniejszą) wiedzę jak podwładni, to co mają przekazać ?

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 17.11.2021 o 10:32, adam1501 napisał:

większość urzędów tego nie rozumie i dla nich jest to niezgodność danych

Właśnie przed chwilą zakończyłem nieprzyjemną rozmowę z panią z WK, której musiałem tłumaczyć przez telefon, dlaczego wpisałem inną masę własną niż w niemieckim DR, pomimo tego, że w uwagach wszystko wyjaśniłem. Z rozmowy odniosłem wrażenie, że mi nie uwierzyła. Na koniec powiedziałem, że ma się kontaktować w formie pisemnej, a jak nie, to niech złoży na mnie skargę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie podejście do sprawy godne podziwu. Brawo za odwagę :) Nie ma co sobie dawać wmówić przez urzędnika. Urzędnik już będzie miał nauczkę i może zerknie do przepisów a następnym razem nie będzie zadawał głupich pytań. Zwłaszcza że podobno w systemie na którym dokonują rejestracji mają możliwość wpisania: 

1. Masa własna pojazdu 

2. Masa własna w stanie gotowym do jazdy

Niech sobie wpiszą mase z dowodu do masy w stanie gotowym do jazdy a mase własną z zaświadczenia do masy własnej. Dziwie się że jeszcze nie zastanawiają się czemu tak jest :D 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeszcze na maila WK, z którego do mnie dzwoniono, wysłałem poradnik dla diagnostów oraz organów rejestrujących pojazdy, ale czy to im da coś do myślenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze odejmuję ;) Regułki wpisuję ale klientowi zazwyczaj nic nie mówię... często handlarz przywozi tak, że z nowym właścicielem nie mam nawet kontaktu. Wraca może 1 na 50. Po zwrotce tłumaczę, drukuje poradnik i przy drugim podejściu przechodzi ;) Tak że Rzeszów już się chyba nauczył ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirek.g napisał:

Trochę drążyłem temat, niestety zdania są podzielone z tym odejmowaniem. To tak na marginesie

Zdania podzielone, a przepisy jak? Przy nowych pojazdach rejestrowanych po raz 1-szy na terytorium Polski producent niezgodnie z prawem odejmuje 75kg od masy własnej w stanie gotowym do jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, LimonQ napisał:

producent niezgodnie z prawem odejmuje 75kg od masy własnej w stanie gotowym do jazdy?

Dzisiaj rejestrowałem nową Toyotę i producent w oświadczeniu podał masę własną pomniejszoną o 75 kg nie w stosunku do masy w stanie gotowym do jazdy, ale rzeczywistej masy pojazdu. Są to dwie oddzielne rubryki w świadectwie zgodności.

Edytowane przez michal_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bo pojazd posiada dodatkowe wyposażenie.

Cytat

6) „rzeczywista masa pojazdu” oznacza masę pojazdu gotowego do jazdy wraz z masą wyposażenia dodatkowego zamontowanego w danym pojeździe;

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Panowie. Pojazd sprowadzony z Niemiec. Kategoria L5e, pojazd trójkołowy. Odejmujemy 75 kg od masy własnej ?? I dlaczego tak ??

Wiem, że w motocyklach dwukołowych (L3e) nie odejmujemy... Czy pojazdy trójkołowe są w Niemczech traktowane jak samochody ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po numerze homo nie idzie tego rozkminić? W przypadku czterokołowców to kluczowy może być zapis:

Cytat

12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych
rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie
homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z
02.03.2013, str. 52) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia
delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów
ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L
25 z 28.01.2014, str. 1).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie po homologacji idzie wywnioskować, że odejmujemy. Pytanie dlaczego... W motocyklach dwukołowych jest podana masa bez kierowcy...

W niemieckim dowodzie mam tak:

Marka: Can-Am; Model: BRP; Typ: 2; Wariant: G; Wersja: G; Kategoria L5e-A; Numer homologacji: e13*168/2013*00524*00

G - 375 kg; F1, F2 - 499 kg; Liczba miejsc siedzących: 2. Po homologacji wychodzi masa własna 300 kg, zresztą jeżeli nie odejmiemy to nawet nie wyjdzie masy na 2 osoby...

Kolejną ciekawostką są naciski... DMC - 499 kg, a naciski 1 oś: 600 kg; 2 oś 412 kg... Nacisk na 1 oś większy od DMC pojazdu ???? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odejmujemy, odejmujemy. W tym rozporządzeniu wyraźnie stoi, że nie masa własna pojazdu, a masa pojazdu kategorii L w stanie gotowym do jazdy nie obejmuje masy:

a) kierowcy (75 kg) i pasażera (65 kg)!

No i weź teraz wykombinuj, co zawiera w tym dowodzie ichnie [G].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Logen napisał:

G - 375 kg; F1, F2 - 499 kg; Liczba miejsc siedzących: 2. Po homologacji wychodzi masa własna 300 kg, zresztą jeżeli nie odejmiemy to nawet nie wyjdzie masy na 2 osoby...

Skoro tak jest to sprawa prosta i trzeba odjąć. W przypadku motocykli kilkakrotnie też się spotkałem z przypadkiem, że trzeba było odjąć masę kierowcy, bo ładowności brakło, ale z jakich krajów były te motocykle nie pamiętam.

11 godzin temu, Logen napisał:

Kolejną ciekawostką są naciski... DMC - 499 kg, a naciski 1 oś: 600 kg; 2 oś 412 kg... Nacisk na 1 oś większy od DMC pojazdu ???? 

Najwyraźniej DMC zostało ograniczone z przyczyn homologacyjnych a sam pojazd może też występować w wersji ciągnika rolniczego lub pojazdu be możliwości rejestracji a wówczas jego DMC może być znacznie większa.

Sądząc po naciskach to konstrukcyjne DMC tego pojazdu wynosi 1000 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

@Admiral

PORD :

56) dopuszczalna ładowność – największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cezaryZnalazłem ten przepis, ale mam teraz zagwozdkę: 2 identyczne busy kupione z tego samego salonu w Niemczech w przeciągu 3 miesięcy. W pierwszym mam masę przepisaną z dowodu, w drugim wywalczyłem -75 kg. Teraz będę brał trzeciego i interpretuję to tak: DMC-G-75kg = ładowność? Popraw mnie jeżeli się mylę. I dziękuje z góry. :) 
Oczywiście mowa o parametrach z niemieckiego dowodu. 

Edytowane przez Admiral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Admiral napisał:

Teraz będę brał trzeciego i interpretuję to tak: DMC-G-75kg = ładowność?

Dobrze interpretujesz.

13 minut temu, Admiral napisał:

w drugim wywalczyłem -75 kg

Ku czemu ma ta walka służyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Admiral napisał:

DMC-G-75kg = ładowność?

 A po co takie komplikacje? Najpierw ustalasz masę własną (zgodną z polskim PORD), wpisujesz ją do  DIP-u i wykonujesz działanie :

DMC-MW = ŁADOWNOĆ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Admiral napisał:

coby nie latać 70 razy WK-SKP

Dam rękę odrezać, że jak MW będzie zgodna z ZDR i na tej podstawie określona DŁ, to żadna pani z okienka nawet powieką nie mrugnie tylko to przyklepie.

5 minut temu, Admiral napisał:

Pani przy okienku nie zna przepisów

Pokaże Ci, że po homologacji jest MW taka jak w ZDR i wówczas Cię przetrenuje 70 razy za niezgodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Pracuje nad aktualizacja i powiekszeniu danych w poradniku, ale zastanawiam się czy Stowarzyszenie Diagnostów nie powinno wnieś aby na zaświadczeniu (DIP) pojawiła się oprócz masy własnej, masa własna pojazdu gotowego do jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.