Krzysztof plus Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Mam nietypowy przypadek i proszę o poradę. Renault Master o DMC 3500 z 2004r max długi i wysoki, z wielka paką, ze Szwecji, przed pierwszą rejestracją. Na tabliczce znamionowej (naklejce) jest tylko numer VIN a F1- 0000, F2- 0000 F3-0000 (pozycje są ale z samymi zerami) Nacisków osi też tam nie ma. W dowodzie rejestracyjnym są umieszczone potrzebne dane ale oprócz parametru F3.(Nie chciałbym go wyliczać i DIP będzie bez F3) Pojazd dodatkowo wyposażony w hak fabryczny i ma wpis w dowodzie. Jak prawidłowo postąpić w takiej sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Miałem, widziałem kilka takich tabliczek na samochodach osobowych i w spokoju je na badaniu okresowym zostawiłem. Podejrzewam, że i kilka pozytywnych badań porazpierwszych też z takimi tabliczkami puściłem. Można zwrócić się do przedstawiciela lub generalnego importera, ale jak znam życie, to umyją ręce od sprawy, bo oni tego auta nie sprowadzali, nie dystrybuowali na polski rynek. Według mnie robienie afery i staranie się o tabliczkę zastępczą nie ma najmniejszego sensu. Zostawiłbym w spokoju, zapodał z badania wynik P i zaparzył kawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 50 minut temu, Paprock napisał: robienie afery i staranie się o tabliczkę zastępczą nie ma najmniejszego sensu Nie ma sensu, bo na tabliczce zastępczej i tak żadnych mas nie będzie. Ja osobiście zamówił bym nową tabliczkę w ASO i jest duża szansa, że ta nowa TZ będzie miała wypełnione wszystkie pola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Będzie miała. Niedawno miałem taki przypadek też w Master z zabudowaną paką. Klient przez w-wę załatwiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof plus Napisano 17 Maj 2019 Autor Share Napisano 17 Maj 2019 Dziękuję bardzo za pomoc, DIP wypełniłem z dowodu, wynik P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 6 godzin temu, Mecher napisał: Będzie miała. Niedawno miałem taki przypadek też w Master z zabudowaną paką. Klient przez w-wę załatwiał. No i co na tej tabliczce było? Może jakiś numer homo, a skoro tak, to do którego etapu homologacji? Co oznacza "zabudowana paka"? Brak danych na orginalnej tabliczce znamionowej. Cholera jasna przecież na czerwono wywala!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 F1, F3, naciski, czyli to co wypada porównać z DR. Numeru homo nie było. "zabudowana paka" czyli podobnie jak na zdjęciu i bez tej windy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 (edytowane) To co na zdjęciu, to drugi etap na bank i odpowiedni numer homo w papierach. Ten numer homo, po którym auto zostało zarejestrowane. To co załatwiali w Warszawie? Czyżby tabliczkę znamionową na kabinę, silnik, ramę? Tabliczka z pierwszego etapu psu na budę, bo widelca i tak nie zarejestrujesz. Edytowane 17 Maj 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 TZ na taczki załatwili. Skoro po podaniu nr vin wystawili tabliczkę na której wymienione wyżej dane okazały się zgodne z tymi w szwedzkich papierach, to co ryczysz ? Trufli nie możesz znależć czy jak ? I co ci ten pies z budą zrobili, że ich w to mieszasz, dziurawa ta buda, czy pies bez ogona ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Powiedz mi jeszcze jaki "zgodny" numer homo był na nowej tabliczce i w szwedzkich papierach? No bo skoro zamawia się tabliczkę z powodu dziurawych danych, to w tych danych i numer homo powinien być zawarty, a nie ino same kilogramy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Nic nie pisałem że w szwedzkich papierach był numer homo, skoro go nie było. Jak napisałem, jeśli dane się zgadzały, to dziury w całym szukał nie będę. I byśmy się zrozumieli pojazd był z 2001 r, a zdjęcie tylko poglądowe do tej niby budy dla psa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Nie ważne jakie zdjęcie. Przepisy o drugoetapowej tabliczce obowiązują od dwudziestu lat. Tylko nie przyjęły się zaiste... Każda zabudowa z wyjątkiem blaszaka, to kłaniają się najmniej dwa etapy homologacji! Czyli albo nie ruszam sprawy wcale i jest OK, albo dopinam wszystko na ostatni guzik, żeby było OK. A takie zamawianie, aby tylko coś zamówić, to mija się z celem. No przynajmniej dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 2 godziny temu, Paprock napisał: Każda zabudowa z wyjątkiem blaszaka Skąd niby ten wyjątek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Żaden wyjątek. Prędzej trafi zarejestrowanego jednoetapowego blaszaka, bo niezabudowanego widelca, to raczej wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 I na grzyba przykład jakiegoś blaszaka ? Ani to do tematu nie pasuje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Maj 2019 Share Napisano 18 Maj 2019 Bo jakbyś się starał o tabliczkę dla blaszaka, to nie byłoby rozwlekania sprawy. Blaszak to blaszak i najczęściej jedna tabliczka wystarcza. Podobnie jak w samochodzie osobowym. Ale już kombinowanie ciężarówki z osobówki nakłada obowiązek dodatkowej tabliczki znamionowej. Taki sam obowiązek powinien być w tematycznej zabudowie. Zamawiacie tabliczkę z pierwszego etapu homologacji, z resztą psu na budę, bo dla zabudowy ważniejsza jest tabliczka z drugiego etapu homologacji, po której zaiste samochód został zarejestrowany. Patrzę w papiery, czytam numer homo i szukam tego numeru na tabliczce, która powinna być gdzieś na budzie. Nie ma nie pasuje, to albo głowa w piasek, albo na tip-top prostuję. Tu można założyć, że brak danych na tabliczce pierwszoetapowej założony był świadomie, bo taki pojazd może być zarejestrowany po zakończeniu kompletacji, a więc drugi etap, drugie homo, druga tabliczka. Skoro auto jest zarejestrowane jako Peugeot/Lemar to szukam tabliczki Lamara, bo taka powinna być na aucie. Bo po tej tabliczce/homologacji auto zostało zarejestrowane i po oświadczeniu o danych niezbędnych do rejestracji przez Lamara napisanych. W tym przypadku ta pierwszoetapowa tabliczka nic nie znaczy. Mogą na niej być zera, mogą też być krzaki. I nic mi nie tłumacz, bo doskonale wiem, że na drugoetapową tabliczkę nikt nie zwraca uwagi! Bez różnicy czy zabudowa Lamar, czy okratkowany Fiat Panda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.