Skocz do zawartości

Problem z DMC zespołu pojazdów w DIP


gregor6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem diagnostą od 2 tygodni na nowo otwartej stacji więc proszę o wyrozumiałość, rozumiem, że moje pytanie może być dla niektórych śmieszne ale chcę się poradzić. Zostałem od pierwszych dni zasypany pojazdami sprowadzonymi z zagranicy do prerejestracji. Przyznam szczerze ze DIPy wypełniałem trochę na "czuja", ale na 19 przeglądów 17 było ok a zawsze wypełniałem tak samo. Jednak w dwóch przypadkach dostałem dziś telefony z odpowiednich WK, że brakuje w DIPach DMC zespołów pojazdów. Wszystkie briefy jakie miałem dostałem bez tłumaczeń. Jak mogę znaleźć lub jak obliczyć DMC zespołu pojazdów? W jednym przypadku na próbę dodałem DMC pojazdu i DMC przyczepy z hamulcem ale domyślam się, że nie będzie to poprawne. Ponadto czy ktoś podpowie jak zrobić korektę w programie JAPY? Mam poprawione DIPy wysłać do WK pocztą? Chciałbym, żeby wszystko było ok i żeby nikt się nie przyczepił bo trochę mnie kosztowało zdobycie uprawnień :)  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregor6 napisał:

Wszystkie briefy jakie miałem dostałem bez tłumaczeń.

Jak nie potrafisz rozszyfrować zagranicznego DR to poproś l tłumaczenie.

2 minuty temu, gregor6 napisał:

Jak mogę znaleźć lub jak obliczyć DMC zespołu pojazdów?

Wartość podana na tabliczce znamionowej.

Masy przyczep należy pobrać z katalogu - chyba masz jakiś katalog skoro to nowa SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregor6 napisał:

Jak mogę znaleźć lub jak obliczyć DMC zespołu pojazdów?

 

Możesz znaleźć w dowodzie zagranicznym pod pozycją F3 (tak samo jak w Polsce). Czasami jest to w formie adnotacji w DR. Może też być zawarte w CoC (homologacja) - przy zagranicznych dokumentach często jest to dokument obecny. A generalnie to na aucie znajdziesz tą informację na tabliczce znamionowej. W innym wypadku informacje od producenta, katalogi, instrukcje - generalnie kłania się przepis o sposobie ustalania nieznanych parametrów pojazdu.

Natomiast parametru tego w żaden sposób sam nie obliczysz!

Jest to w zasadzie parametr obowiązkowy i nie powinieneś wypuszczać DIP z nieokreślonymi parametrami (chyba, że danego pojazdu nie dotyczą). Brak możliwości określenia choćby jednego parametru powinien skutkować wynikiem negatywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmc zespołu pojazdu czyli pozycja F3 ustalasz z tabliczki znamionowej - z reguły 2 pozycja od góry. Jeśli jej nie ma (np pojazdy z USA nie mają na TZ masy zespołu pojazdu tylko jest dmc oraz naciski na os przednia i tylna) to naszym obowiazkiem jest ustalić. A skąd?  Z różnych źródeł internet i szukasz :) a jak ci się nie uda to zawsze jest wyjście awaryjne - wysyłasz klienta do rzeczoznawcy :)  sam ostatnio przerabialem mazde 6 i tez miałem problem z ustaleniem... ale na szczęście rejestracja nie doszla do skutku ;) ale wtedy coś fajnego mi napisał @Paprock sumujesz masy i siedzisz :silent:

A jak kolega Paprock coś napisze to jest świętość ;) aczkolwiek z tymi sumowanymi  masami trochę do świętości brakuje... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz i sumowaniu DMC z przyczepą to nie taka świętość tylko ostatni akt desperacji który w normalnych warunkach i dostępie do literatury fachowej miejsca mieć nie powinien! Są katalogi,są serwisy i telefony,jest rzeczoznawca,są porównawcze dane z europejskich odpowiedników i to powinno wystarczyć oczywiście jeśli umiesz słuchać, mądrze szukać i odpowiednio to interpretować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yogi1984 napisał:

są serwisy i telefony

Akurat dzwoniłem do aso mazda i nie mają takich informacji... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, blakop napisał:

Brak możliwości określenia choćby jednego parametru powinien skutkować wynikiem negatywnym.

?

Cytat

h) Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego wymaganego dla danego rodzaju pojazdu parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, yogi1984 napisał:

Jeśli mówisz i sumowaniu DMC z przyczepą to nie taka świętość tylko ostatni akt desperacji który w normalnych warunkach i dostępie do literatury fachowej miejsca mieć nie powinien!

To nie takie proste. Dla samochodów do 3,5 t z USA/Kanady tego parametru nie określa nawet producent pojazdu. W instrukcjach użytkownika jest jedynie informacja o masach przyczep (jeżeli pojazd może je ciągnąć) i o konieczności nieprzekraczania nacisków osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, danielg539 napisał:

Masy przyczep należy pobrać z katalogu

ale kolega chce masę zespołu pojazdów a nie masę przyczep 01 i 02 ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2019 o 16:53, danielg539 napisał:

Masy przyczep należy pobrać z katalogu - chyba masz jakiś katalog skoro to nowa SKP?

Ja korzystam w głównie z danych zawartych w ZDR i z katalogu autoVIN  firmy JAPA. Kiedyś jak pracowałem w na programie SKP PRO tej samej firmy to dane z autoVIN same wrzucały mi się do DIP i trzeba było je tylko porównać z danymi w ZDR i ewentualnie coś poprawić.

W dniu 20.05.2019 o 16:49, gregor6 napisał:

Ponadto czy ktoś podpowie jak zrobić korektę w programie JAPY? 

O ile dobrze sobie przypominam to wszystkie poprawki zrobisz z pozycji zakładki „dawno temu” .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rewers napisał:

z katalogu autoVIN

A wiesz, że ten katalog to nic innego jak dane z DIP-ów i zawiera mnóstwo błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że taki sam katalog tworzy w chwili obecnej Patronat  i również będzie się opierał  na danych z DIP, lecz twierdzę, że katalog z JAPY pomimo błędów jest pomocnym narzędziem, a tak jak pisałem wcześniej, dane z katalogu trzeba później zweryfikować,  najlepiej z ZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, rewers napisał:

Wiem, że taki sam katalog tworzy w chwili obecnej Patronat  i również będzie się opierał  na danych z DIP

taki katalog ma skp pro , batech , tuvpol tak więc to żadna nowość,kwestia jest tylko jakość wprowadzanych danych do dip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jakość takiego katalogu jest wprost proporcjonalna do jakości danych do dipów wklepanych. :silent:

Kłaniają się naciski osi, masy własne i teraz masa zespołu ustalona nie wiadomo jak. Już nie mówiąc o francuskich autach, gdzie zakazana wyliczanka nijak się nie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, gregor6 napisał:

 bo trochę mnie kosztowało zdobycie uprawnień 

Nie dziwie się , albo trochę się jednak dziwię że się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rewers napisał:

Wiem, że taki sam katalog tworzy w chwili obecnej Patronat  i również będzie się opierał  na danych z DIP,

Taki katalog działa pod Patronatem i są tam wyłącznie dane homologacyjne. Niejednokrotnie @leski66 i @cezary wrzucali dane z niego na forum.

 

2 godziny temu, rewers napisał:

katalog z JAPY pomimo błędów jest pomocnym narzędziem,

Nie twierdzę, że nie jest. Sam z niego korzystam. Ale zdając sobie sprawę z poważnych błędów w nim zawartych, weryfikuję je w innych źródłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aboz napisał:

Taki katalog działa pod Patronatem i są tam wyłącznie dane homologacyjne.

Ale pracują jeszcze nad dodatkowym,w czerwcu ma być dostepny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aboz napisał:

zdając sobie sprawę z poważnych błędów w nim zawartych, weryfikuję je w innych źródłach

Zatem po co nam taki katalog, chciałoby się powiedzieć,,,

11 minut temu, yogi1984 napisał:

pracują jeszcze nad dodatkowym

Oby nie powielili błędów poprzedników ,,,

W takim katalogu powinny być dane od producentów, nie radosna twórczość zawarta w Dip-ach ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,masa zestawu F3 wymagana tylko jak pojazd jest przystosowany do ciągniecia przyczepy,

-czytaj wymagania tabliczki znamionowej -rozporzadzenie o warunkach technicznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, benoo napisał:

tylko jak pojazd jest przystosowany do ciągniecia przyczepy

Czyli pojazd, który z założenia producenta może być używany do ciągnięcia przyczepy. Nie ma to nic wspólnego z montażem haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2019 o 16:49, gregor6 napisał:

jak zrobić korektę w programie JAPY?

W zakładkach "dawno temu" zaznaczasz badanie i na dole strony  masz KOREKTA,  którą naciskasz i pojawia się pierwsza strona badania. U góry nad nią są zakładki  DIP, GAZ, ADR  itd, Zaznaczając DIP wyświetli Ci się DIP w którym wprowadzisz zmiany. Po wydrukowaniu właściwego DIP-u i Zaświadczenia, badanie zostanie wysłane do CEPiK. To tak w skrócie.:icon_idea:. Masz też FAQ w programie z którym powinieneś się zapoznać. Program JAPY jest najprostszym programem w obsłudze w porównaniu z NORCOM, PATRONAT, DEKRA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są pojazdy nawet takie popularne dla których producent nie przewiduje ciągnięcia przyczepy jak np Yaris Hybrid. S tandardowa może Hybryda nie.  

tz.jpg.bfba55ed50ad24ec92ce30fc4db954ce.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w przypadku samochodu z taką tabliczką jest wypełniana rubryka [F.3] w dowodzie, czy bywa pomijana?

Przypomnę, że producent parametr zespołu pojazdów określił jak byk!

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.