Rafi90 Napisano 22 Maj 2019 Share Napisano 22 Maj 2019 W tym przypadku 1565kg, to jest F3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Maj 2019 Share Napisano 22 Maj 2019 Na tej tabliczce jest podana masa zespołu pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Maj 2019 Share Napisano 22 Maj 2019 11 minut temu, Paprock napisał: No i w przypadku samochodu z taką tabliczką jest wypełniana rubryka [F.3] w dowodzie, czy bywa pomijana? Różnie to bywa. Nieraz jest wpisywana, nieraz pomijana. Skoro F.3 jest równe F.2 to oznacza w zasadzie jedno - brak możliwości ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 22 Maj 2019 Share Napisano 22 Maj 2019 JA w powyższym przypadku wpisałem ZESPÓŁ wpisany na tabliczce czyli 1565 F3 plus info że pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Zastrzeżeń przy rejestracji nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 W dniu 22.05.2019 o 09:33, michal_k napisał: brak możliwości ciągnięcia przyczepy nie oznacza tego samego co: W dniu 22.05.2019 o 09:35, Rafi90 napisał: nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy czyż nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 W dniu 22.05.2019 o 09:33, michal_k napisał: Skoro F.3 jest równe F.2 to oznacza w zasadzie jedno - brak możliwości ciągnięcia przyczepy. Dla mnie wcale to nie jest tak oczywiste. Co stoi na przeszkodzie aby taki pojazd ciągnął przyczepę o DMC np. 200 kg gdy nie przewozi pasażerów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 44 minuty temu, laptop napisał: czyż nie? Kwestia gry słów. Dla jednego przystosowanie do ciągnięcia przyczepy = montaż haka. Dla drugiego możliwość ciągnięcia przyczepy ogólnie przez pojazd, bez względu czy hak jest zamontowany czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 (edytowane) KOLEGO a żeby zrobić korektę pre -rej z zagranicy, należy wycofać pojazd z bazy cepik i wtedy możesz zrobić korektę , jeśli tak nie zrobisz, to namieszasz że w cepiku będziesz miał 2 a nawet 4 te same pojazd,y najlepiej zadzwoń do programisty i oni ci pomogą POZDRAWIAM Edytowane 23 Maj 2019 przez jarek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 Jak pojazd jest w bazie cepik to drugiej pre-rejestracji nie zrobisz , korektę pre-rejestracji możesz zrobić tylko do momentu rejestracji przez wk , jak chcesz wysyłać poprawione dip to powinna być to korekta , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 Godzinę temu, danielg539 napisał: Co stoi na przeszkodzie aby taki pojazd ciągnął przyczepę o DMC np. 200 kg gdy nie przewozi pasażerów? Wskaż mi proszę pojazd, dla którego producent określił F.2 równe F.3, a jednocześnie określił O.1 i O.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 Nie jestem w stanie wskazać takiego pojazdu ale przynajmniej teoretycznie jest możliwe określenie przez producenta mas przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 30 Grudzień 2019 Share Napisano 30 Grudzień 2019 Podepnę się tutaj: Klient był dziś Vw t5 z pytaniem że chce zrobić pierwszy przegląd (auto z Niemiec) tylko zależy mu na tym aby móc ciągnąć przeczepę (głównie po to go kupił) w aucie zamontowany hak a na tabliczce znamionowej brak F3, dowodzie niemieckim brak wyznaczonych O1 i O2, do tego homologacja tez jakaś krotka chyba 6 cyfrowa i teraz takie pytanie co w takim wypadku zrobić? Na razie powiedziałem klientowi aby przetłumaczył dowód bo coś tam w adnotacjach pisało ale żadnych mas nie było podanych, chociaż sceptycznie do tego podszedł bo mówił ze w Wydziale Komunikacji mu powiedzieli że nie potrzebują tłumaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 30 Grudzień 2019 Share Napisano 30 Grudzień 2019 Najlepiej do producenta o homologacje dla pojazdu , tam będą dane zespołu i przyczep jak pojazd może ciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Grudzień 2019 Share Napisano 30 Grudzień 2019 (edytowane) No troszkę to dziwne. Może zasugeruj klientowi, żeby bez udziału stacji podszedł do rejestracji. Jak im tłumaczeń nie potrzeba, to niech sami ogarną parametry. W takim przypadku, to niech klient opłaci sowicie rzeczoznawcę. Ten, przynajmniej z założenia, powinien opisać prawdę i tylko prawdę. Potem wrzucisz na forum VIN, typ, wariant, wersję plus dane z tabliczki haka, plus dane z z niemieckich adnotacji i kto będzie miał dostęp do danych, to zaiste skonfrontuje i pomoże. Edytowane 30 Grudzień 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 30 Grudzień 2019 Share Napisano 30 Grudzień 2019 Niestety nie zrobiłem żadnych zdjęć i nie wiem czy gość jeszcze wróci ale chcę się dowiedzieć jak to najlepiej byłoby zrobić? i czy można byłoby zrobić pierwszą rejestracje bez ustalania F3 i O1, O2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Grudzień 2019 Share Napisano 30 Grudzień 2019 Pobłażliwe podejście do dokumentu identyfikacyjnego jest zależne od lokalnych układów na linii stacja - urząd. Podejrzewam, że w wielu przypadkach dałoby radę przepchnąć rejestrację bez kompletu danych. Moje zdanie co do DiP-u jest takie, że wypełniam rubryki wszystkie wszyściuteńkie. Oczywiście jeżeli w temacie tych danych, tych rubryk, posiadam słuszną wiedzę. Nie wychylałbym się z homologacją od producenta, bo nie wiadomo ilu i jakim etapom homologacji podlegał dany egzemplarz. W pierwszej kolejności należy zagraniczny dowód rozszyfrować i być głuchym na zachcianki klienta. Jeżeli konstrukcja pojazdu przewiduje możliwość ciągnięcia przyczepy, to należy mieć w tym względzie popartą wiedzę. I na odwyrtkę, jeżeli konstrukcja pojazdu nie przewiduje możliwości ciągnięcia przez pojazd przyczepy, to też należy mieć konkretną wiedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OSKPNOWY Napisano 31 Grudzień 2019 Share Napisano 31 Grudzień 2019 Z czasem wszystko ogarniesz potrzebny staż i praktyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 W dniu 30.12.2019 o 20:05, BOY96 napisał: w aucie zamontowany hak a na tabliczce znamionowej brak F3, dowodzie niemieckim brak wyznaczonych O1 i O2 Jest wielce prawdopodobne, że pojazd nie będzei mógł ciągnąć żadnej przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 2 godziny temu, danielg539 napisał: Jest wielce prawdopodobne, że pojazd nie będzei mógł ciągnąć żadnej przyczepy. Klient wspomniał coś, że jeżeli się okaże że nie będzie mógł zarejestrować z hakiem to czy mu zrobię przegląd bez haka i bez mas przyczep (oczywiście zdemontuje hak), tylko się zastanawiam czy tak można zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Jeżeli producent nie określił tych parametrów to nawet trzeba tak zrobić. Najlepiej to by było gdyby klient uzyskał wyciąg ze świadectwa homologacji, jest wielce prawdopodobne, że sprawa by się wyjaśniła. Niemcy bardzo skrupulatnie podchodzą do wpisywania wszystkich parametrów do DR i raczej bez przyczyny te parametry nie znalazły się w zagranicznym DR. Tak na marginesie, to jak wypełnione są te rubryki w niemieckim DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 4 minuty temu, danielg539 napisał: to jak wypełnione są te rubryki w niemieckim DR? Wykreskowane były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Czyli wygląda na to, że te parametry dla tego pojazdu nie były ustalone przez producenta. Ten T5 to zwykły blaszak, czy może wersja ze skrzynią ładunkową? Jest taka ewentualność, że zwiększono nieco ładowność i DMC w zamian za brak możliwości ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Blaszak 3-osobowy Pewnie klient już nie wróci ale z ciekawości chciałbym ustalić jak najlepiej w takiej sytuacji postąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Można spróbować poszukać danych pojazdu po homologacji odczytanej z TZ, jeżeli w homo są zawarte masy to można przyjąć je za poprawne. Jeżeli brak homo to ja wpisał bym tak jak w zagranicznym DR. Oczywiście masy z DR, homo i TZ muszą się zgadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Miałem dziś podobny przypadek z Renault Megane z Belgii, ostatecznie odłożyłem klienta na jutro albo weekend. Ma możliwość ktoś sprawdzić jak z przyczepami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.