Skocz do zawartości

Problem z DMC zespołu pojazdów w DIP


gregor6

Rekomendowane odpowiedzi

dziś podobny przypadek, miałem ustalić F.3 w lagunie, na TZ  "0000", w PC masy O.1 i O.2 wpisane, 1200/645, hak zamontowany, na podstawie nr homo spisanego z TZ w katalogu homologacji  ITS nie znalazłem takiego modelu, no i co z takim fantem począć? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blakop napisał:

to tylko zaświadczenie od przedstawiciela producenta.

uff!!!! tak przekazałem zainteresowanemu, "ino" nie miałem śmiałości poprzez brak pewności o tym napisać, a po powyższym wpisie jestem :hooray:

p.s. samochód kupiony z Krakowa :nausea:

Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyliczać jak wyliczać. Od zawsze tak w instrukcjach piszą. A co do maksymalnej wartości, to oparłbym się na trzecim zdaniu od dołu.

Z obserwacji powiem, że w tej marce dodanie [O.1] do [F.1] nigdy nie daje [F.3]. [F.3] zawsze jest mniejsze, bo nie uwzględnia tych 200 kg z ostatniego zdania.

Ale diagnostycy na 'porazpierszym' rzeźbią co mogą, aby im się [F.1] plus [O.1] poskładało do [F.3] co skutkuje w późniejszym czasie na okresowym niezgodnością między dowodem a tabliczką i negatywik i ZONK i wybałuszone ślepia klienta i Paprock szuka nowej roboty. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Rafi90 napisał:

Ma możliwość ktoś sprawdzić jak z przyczepami?

W homo 1300/645 8/

reno.JPG.037f78e88df02ec117807ce55df5bf14.JPG

 

Ciekawe czy klient wie, że :

reno1.JPG.d5f3f9cbb1ee56bd40cc2c97ef5832b2.JPG

Same niespodzianki z tą Renówką. :wink:

A masa ( G ) między homo. a DR :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @leski66. Wysłałem zapytanie do Renault, zdjęcia TZ i będę czekał na odp. Pan powiedział że musi z działem homologacji się skontaktować i odpowiedź będzie najprawdopodobniej w poniedziałek. Ponadto jeśli samochód będzie mógł ciągnąć przyczepy a właściciel zechce wyciąg z świadectwa homologacji to za 174,50zł taki papierek uzyska. Zobaczymy co wyjdzie bo mają się kontaktować z właścicielem

A co do G to jest 1151- 1425 więc chyba jest przewidziana rozbieżność

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, blakop napisał:

Renault i każe robić wyliczanki?? ?

Stosuje ale pozostawia sobie furtkę w postaci: "możliwości przeniesienia na przyczepę z hamulcem 200 kg masy w granicach DMC zespołu pojazdów"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Rafi90 napisał:

Wysłałem zapytanie do Renault, zdjęcia TZ i będę czekał na odp. Pan powiedział że musi z działem homologacji się skontaktować i odpowiedź będzie najprawdopodobniej w poniedziałek. 

 

- czyli super wzorowo z ich procedurą w instrukcjach głoszoną. No ciekawe, czy poniedziałkowa odpowiedź też będzie w zgodzie z instrukcją.

image.thumb.png.37c17b4cad1e7382956fe734ac791c76.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Paprock napisał:

No ciekawe, czy poniedziałkowa odpowiedź też będzie w zgodzie z instrukcją.

Też jestem ciekawy. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bądź takim pesymistą. Mnie odpowiedzieli jednoznacznie, że pojazd nie posiada punktów kotwiczenia siedzeń i pasów mimo, że miał ;-)

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co by było gdyby doszło do kraksy albo jakiegoś nieszczęśliwego zdarzenia i ktoś zaczął by drążyć temat tych pasów. Komu by uwierzyli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak nie ma punktu to do czego pas przykręcisz? Oczywiście rozważam to teoretycznie czysto, ale była już akcja że po wypadku producent wyparł się że auto było 5 osobowe, bo wcześniej poszły ZK z ciężarowego 4 na osobowe 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem komu uwierzą. Rzeczoznawca nie miał wątpliwości (ja zresztą podobnie). Renault Polska wyparło się potwierdzania czegokolwiek i próbowali zamknąć temat stwierdzeniem, że pojazd opuścił fabrykę z 6 miejscami. Takie info poszło z działu homologacji. Tyle tylko, że pani która ze mną rozmawiała trochę się wypuściła ze stwierdzeniem, że wszystkie fabryczne M1 w wersji long miały punkty do trzech rzędów.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
W dniu 22.05.2019 o 09:33, michal_k napisał:

 

Różnie to bywa. Nieraz jest wpisywana, nieraz pomijana. Skoro F.3 jest równe F.2 to oznacza w zasadzie jedno - brak możliwości ciągnięcia przyczepy.

Wpisałem  do DIP i zaświadczenia F3 równe F2 z tabliczki znamionowej pojazdu  Citroen C1 (1190kg)  i W.K dzwonił bym poprawił i rubrykę F3 zostawił pustą. Zrobić korektę czy nie ? A może  poczekać bo dane i tak przesłali do centrali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten parametr jest wielce niedopowiedziany jeżeli chodzi o jego funkcjonowanie. Tak po prawdzie nie wiadomo co znaczy.

Skoro był podany na tabliczce, to według mnie powinien trafić do DiP-u z odpowiednią informacją skąd się wziął i wytrzasnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym go wpisał. Choć ten z tabliczki to techniczny, a ten z F3 to niejako administracyjny to jednak jakieś znaczenie ma.

Na dobrą sprawę , masy zespołu z tabliczki znamionowej nie można nazwać wprost F3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto na tym konkretnym przykładzie dodać, że wartości po ukośniku to wartości MMC i nacisku stosowane wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy (nie wpisywane w polskim DR, ale przewidziane w warunkach technicznych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.