Skocz do zawartości

Licznik- stan niezgodny z Cep


tobiasztj

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, Paprock napisał:

No ale to policja

OK. :wink: 

Czyli dalej rzeczowa usterka odnośnie licznika przebiegu jest " martwa " ?,  tak trza to rozumieć ? :oops:

Jak teraz postąpić, gdy będzie różnica podczas badania ? Wpisać to, co odczytam i już ?

Mogę prosić jak dla czterolatka, o wytłumaczenie. Dziękuję :piwo

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zapytam, czy programy do obsługi SKP w jakiś sposób informują administrację CEP/organy ścigania o badaniach, w których wystąpiły niezgodności ostatniego odnotowanego w CEP stanu licznika ze stanem bieżącym? Czy tylko pojawią się komunikat mający na celu uchronić diagnostę przed ewentualną pomyłką? Krótko mówiąc, czy ktokolwiek/cokolwiek prócz OKRD monitoruje stan licznika w systemie i wyłapuje niezgodności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co tu monitorować i po co o kłopoty się prosić lub dodawanie roboty. Jest jak jest i tyle. Są przepisy jak właściciel ma postępować z licznikiem/przebiegiem i po temacie.

Co? Gość dzisiaj wymienił licznik całkiem legalnie, a jakiś szeryf za rok będzie go ścigał i o głupoty typu "panie ale przebieg jest mniejszy niż był" wypytywał. Ja bym sprawę deko przemyślał, bo zęby trzeci raz nie wyrosną. :evil:

A może cepik na policję ma donosić, że wpłynęło właśnie badanie ze stacji takiej a takiej i przebieg jest mniejszy. I co? Patrol na stację ma wbijać czy namierzać klienta i na jakiej podstawie? A może w każdym komisariacie posadzić dyżurnego do pilnowania cepiku? A może po jednym funkcjonariuszu na każdą stację? No nie róbcie KINA!

Jak będę miał kaprys i kasę, to licznik co poł roku dam do wymiany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Czolgista napisał:

A ja się zapytam, czy programy do obsługi SKP w jakiś sposób informują administrację CEP/organy ścigania o badaniach, w których wystąpiły niezgodności ostatniego odnotowanego w CEP stanu licznika ze stanem bieżącym? Czy tylko pojawią się komunikat mający na celu uchronić diagnostę przed ewentualną pomyłką? Krótko mówiąc, czy ktokolwiek/cokolwiek prócz OKRD monitoruje stan licznika w systemie i wyłapuje niezgodności?

 

Programy dla SKP nie mają takiego obowiązku/prawa/możliwości - i nie wykonują takich akcji. W imię czego miałyby to robić? CEP ma w rękach (prawie) wszystkie narzędzia.

Pojawiające się komunikaty - jak sam dobrze to ująłeś - są ostrzeżeniem dla diagnosty, niczym więcej. Diagnosta ma obowiązek spisać stan faktyczny - tylko i aż tyle.

Czy ktoś coś monitoruje? To pytanie potraktuję jako retoryczne, moja wiedza tak daleko nie sięga :-)

 

Paprock ujął to bardzo ładnie i nader prosto - "są przepisy jak właściciel ma postępować z licznikiem/przebiegiem i po temacie."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli jak na BT wyjdzie, że klient przyjechał z cofniętym licznikiem i w obliczu takiej sytuacji zada pytanie, czy grożą mu jakieś konsekwencje z tego powodu, można odpowiadać tak jak do tej pory, tj.: "jeśli prokurator wezwie Pana/Panią do składania wyjaśnień to mogą, a jeśli nie to nie" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Czolgista napisał:

czyli jak na BT wyjdzie, że klient przyjechał z cofniętym licznikiem i w obliczu takiej sytuacji zada pytanie, czy grożą mu jakieś konsekwencje

to odpowiem mu, że w związku z przepisami, które są wprowadzone od 01-01-2020 jest obowiązany w ciągu 14 dni od wymiany drogomierza (o ile był wymieniony) zgłosić się z wypełnionym oświadczeniem zgodnym ze wzorem do skp w celu dokonania jego odczytu. 

Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując, nieważne że klient kupił auto pół roku wcześniej już z cofniętym licznikiem, lepiej dla niego żeby poprosił o dodatkowe badanie "odczyt drogomierza". Jeśli klient zalegalizuje cofnięcie licznika, można mu zarzucić krzywoprzysięstwo, ale szansa na to jest stosunkowo niewielka. Natomiast jeśli tego nie zrobi, to ma znacznie większe szanse bujać się po policji i prokuraturze jako podejrzany o dokonanie ingerencji we wskazania drogomierza. Jakby nie spojrzeć, tak źle i tak niedobrze.

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Czolgista napisał:

lepiej dla niego żeby poprosił o dodatkowe badanie "odczyt drogomierza".

 

Jakie lepiej? Ma złożyć oświadczenie pod odpowiedzialnością karną niezgodne ze stanem faktycznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze jak kupowałem samochody, a zmieniam często to na umowie/ fakturze wpisuje stan licznika w momencie kupna. Tak samo przy sprzedaży

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze dobrze , ale ja mam umowę podpisaną przez dwie strony (z przebiegiem) i przed zakupem i po więc ciężko będzie żeby ktoś zarzucił mi manipulacje zegara

5 minut temu, Paprock napisał:

 że skrzynia automatyczna uszkodzona, a na badaniu wszystko chodziło.

A może przed badaniem sobie naprawił ktoś :shock:

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

Natomiast wobec podejrzenia popełnienia przestępstwa z art. 306a KK „Zmiana wskazania drogomierza lub ingerencja w prawidłowość jego pomiaru” sprawa została przekazana do Komendy Powiatowej Policji w Myślenicach.

W tym wypadku wystarczy, że klient oświadczy, że przed rokiem wymienił zestaw wskaźników i nie będzie żadnych konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

A może przed badaniem sobie naprawił ktoś :shock:

 

A może, a może, a może... A może przed sprzedażą fury ktoś przebieg skorygował na potrzeby umowy! :shock:

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ja sobie pisze przebieg, ktoś inny nie musi. Co kraj to obyczaj :icon_cool:

19 minut temu, danielg539 napisał:

 

 nie będzie żadnych konsekwencji.

Sprowadzone z Tureckiego komisu, nieserwisowane też będa skręcane dalej po 200 tyś i też nie będzie konsekwencji. Ciężko w pełni będzie ten proceder zatrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Rafi90 napisał:

Ciężko w pełni będzie ten proceder zatrzymać

Jest tylko jedna metoda - we wszystkich krajach WE powinien być wprowadzony obowiązek sprawdzania przebiegu podczas BT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, michal_k napisał:

 

Jakie lepiej? Ma złożyć oświadczenie pod odpowiedzialnością karną niezgodne ze stanem faktycznym?

Przecież napisałem, że nie lepiej bo i z jednego i z drugiego może być syf, tyle że ten drugi trochę trudniej udowodnić, a że większość ludzi nie spisuje przebiegu na umowie K-S, to nie bardzo jest jak udowodnić, że to sprzedawca przekręcił przebieg a nie klient.

 

Tutaj co nieco jak wiarygodność przebiegu zaczęła wyglądać w Niemczech:

 

 

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rafi90 napisał:

Ciekawe ilu ludzi doznało by szoku że ich auto ma 800 tyś i jeździ

Większego szoku doznali by ci, których auta aktualnie na liczniku maja około 150000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co diagnostę obchodzi, czy klient wymienił, czy nie wymienił i kiedy wymienił,  napisał prawdę w oświadczeniu, czy nie, przyjedzie z życzeniem wykonania spisania stanu licznika z jednostką miary, otrzyma za stosowną opłatę wykonanie usługi na skp przez diagnostę, koniec kropka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostę nic!  Ale chodzi o to, że klienci od czasu do czasu mają pytania lub chcą się poradzić w sprawie, na którą nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Nie wiem jak Ty, ale ja nie miałbym zaufania do diagnosty, jeśli na każde pytanie odpowiadałby "nie wiem" lub "proszę doczytać w przepisach".

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak to będzie u mnie, w 2014r badanie ciągnika i "Stan licznika 1: 645 km" - dane z moj pojazd czy jak to się zwie z obywatel.gov.pl.

Licznik a raczej obrotomierz mi padł w zeszłym roku albo dwa lata temu a jakoś bez niego sobie średnio radzę. Oczywiście wymiana (nowy też nie wytrzyma 1000godzin bo to już 3 odkąd mam ciągnik). Na przegląd może, może pojadę w tym a może przyszłym roku i stan licznika znów będzie ok 650mtg ;)
Wyjdzie że ciągnikiem nie jeździłem przez tyyyyylleeeee lat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

ciekawe jak to będzie

Jak zgłosisz wymianę licznika to w historii pojazdu będzie to widoczne. Jak nie i jak co 2 lata nowy licznik to wystarczy, że będzie wskazywał nieco więcej niż poprzedni i będzie ok. Problem wyniknąć może przy kontroli na drodze jak policja wpisze aktualny przebieg i może on nieco zaburzyć chronologie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.