Skocz do zawartości

Licznik- stan niezgodny z Cep


tobiasztj

Rekomendowane odpowiedzi

To jest dość nieprzyjemna sprawa . mimo że jak wcześniej kolega wspominał każdy może się pomylić i do więzienia go za to nie wsadzą , ale najbardziej na tym cierpi klient ( o ile istotnie nie manipulował drogomierzem) . . Pojechał na lotnisko odwieść rodzinę i w drodze powrotnej zatrzymała go policja , jak się okazało diagnosta do systemu 5 dni wcześniej wprowadził przebieg 227 tyś a na liczniku fizycznie widniało 221 tyś . samochód miał trafić na lawetę, a dalej na parking policyjny jednak klient ,, ubłagał " stróżów prawa żeby nie zabierali  samochodu  bo jest 120 km od domu a w samochodzie ma 2ke dzieci. Po 3 gadzinach czekania na technika kryminalistyki  który zrobił kilka zdjęć i sporządził protokół do prokuratury niewinnego klienta puścili. A diagnosta  musiał formalnie  stawić się tylko na komisariacie ponieważ wiadome od początku było że to 6 tyś km w żaden sposób nie wpływa na wartość 16 letniego VW i był tylko poproszony o potwierdzenie tego faktu .Po czym poinformowano go  aby poprawił swój błąd w systemie żeby sprawa się nie powtórzyła 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Tymoteusz napisał:

samochód miał trafić na lawetę, a dalej na parking policyjny jednak klient ,, ubłagał " stróżów prawa żeby nie zabierali  samochodu  bo jest 120 km od domu a w samochodzie ma 2ke dzieci. Po 3 gadzinach czekania na technika kryminalistyki  który zrobił kilka zdjęć i sporządził protokół do prokuratury niewinnego klienta puścili.

Jeżeli to prawda, w co wierzyć mi się nie chce, to ja wytoczył bym proces diagnoście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę w te bajkę, funkcjonariusz może zanotować przebieg i koniec. To nie USA. Jakie zatrzymanie ? Jakie czynności ? 

Lubie opamiętajcie się...może brzoza była obok ???? Jaki protokół można sporządzić do prokuratury ??? 

 

Kierowca wzrusza ramionami i jedzie dalej, nie wiem nic jeżdżę autem długo i nigdy nie zwracam uwagi na licznik, w ostatnich latach byłem u kilkunastu mechaników, elektryków, podam listę...

Funkcjonariusz może notatkę sporządzić o ile mu się będzie chciało...

Chyba że kierowca oświadczy tak cofnąłem licznik i przyznaję się czyli klasyczne samooskarżenie. Innych dróg brak...

Edytowane przez zlypin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, danielg539 napisał:

to ja wytoczył bym proces diagnoście.

Za co? Kierowca odebrał zaświadczenie z przebiegiem? Odebrał. Zgłaszał uwagi? Nie zgłaszał, czyli zaakceptował wpisany przebieg. Więc o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie trochę z innej beczki. Klient w grudniu przed badaniem wymienił licznik na inny z mniejszym przebiegiem i po wymianie zrobił badanie okresowe więc stan przebiegu nowego licznika jest już w cepik. Klient teraz pyta czy musi zgłaszać wymianę tego licznika na stacji jak było to przed końcem roku i przepisy takie jeszcze nie obowiązywały i czy może mieć z tym jakieś kłopoty na drodze. Odpowiedziałem mu że raczej nie musi bo przepis jeszcze nie obowiązywał, ale lepiej zgłosić dla świętego spokoju. Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inny stan licznika podczas badania technicznego  porównanego z bazą cepik z badania wykonanego rok wcześniej.Czy dajemy badanie z wynikiem negatywnym czy wpisujemy stan licznika jaki teraz jest w pojezdzie.(w porzednim roku było-321550km a teraz-215900 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, grzegorz70 napisał:

Kierowca odebrał zaświadczenie z przebiegiem? Odebrał. Zgłaszał uwagi? Nie zgłaszał, czyli zaakceptował wpisany przebieg. Więc o co chodzi?

Nawet nie będziesz w stanie udowodnić, że odebrał zaświadczenie a o jakimkolwiek obowiązku sprawdzenia jego treści to możesz zapomnieć, bo żaden przepis go do tego nie obliguje. Winny jest tylko i wyłącznie diagnosta! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja :D

 

Miałem pojazd na badaniu (co najlepsze - pojazd roczny, z zabudową specjalistyczną)

wskazanie drogomierza 248,0 km

wskazanie tacho 2146.8 km

info od klienta - panie ono ma ponad 3.500 km - wg przeglądów serwisowych w ASO itp.

 

Klient chciał, by wpisać przebieg z tacho bo jak twierdzi po rozładowaniu akumulatora cyferblat się zeruje a tacho nie.

Przyznał się jednak, że tacho  założone było w pojeździe już przy jakimś przebiegu X km.

Temat dla mnie dość ciekawy zaznajomiłem się z opinią tu i tam, doradzono mi, by tylko i wyłącznie sugerować się wskazaniem drogomierza /nie tacho/.

 

Chciałem zrobić badanie z wpisem przebiegu z drogomierza ale klient uparł się, że nie i  odjechał.

Jak twierdzi nie chce się tłumaczyć przed przełożonymi dlaczego w karcie, którą prowadzi jest X km a na wpisie w CEPiK z badania będzie Y km

Tzn co  ja niby mam się tłumaczyć ??

 

Ciekaw jestem Waszego zdania w tym temacie.

A jak u Was sytuacje z licznikami ?

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez LUKASZ_7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel Ciebie to się trzymają  żarty czasami. Myślę że dla dobra klienta powinniśmy wszyscy dobrowolnie złożyć papiery do starostwa i zmienić zawód na murarz

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielg539 napisał:

o jakimkolwiek obowiązku sprawdzenia jego treści to możesz zapomnieć, bo żaden przepis go do tego nie obliguje. Winny jest tylko i wyłącznie diagnosta! 

 

Dokładnie tak wynika z przepisów. Nie ma obowiązku zapoznawania się z treścią ani tym bardziej "akceptacji" zaświadczenia. To osoba wystawiająca zaświadczenie odpowiada za treść w nim zawartą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

Daniel Ciebie to się trzymają  żarty czasami.

Jak się maję nie trzymać jak takie mamy prawo. Jest przepis to należy go egzekwować a jak go nie ma to niczego na siłę nie można egzekwować!

Uwierz proszę, że w sądzie nie udowodnisz, że klient dostał zaświadczenie z OBT nawet jak widać to na zapisie z monitoringu, no chyba, że rozdzielczość nagrania pozwoli odczytać treść tego zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, LUKASZ_7 napisał:

Klient chciał, by wpisać przebieg z tacho

 

1 godzinę temu, LUKASZ_7 napisał:

i  odjechał.

Mogłeś grzecznie pomachać na do widzenia.

1 godzinę temu, LUKASZ_7 napisał:

A jak u Was sytuacje z licznikami ?

Masz obowiązek wpisać wskazanie drogomierza. Szkoda marnować czas i wysłuchiwać o jego (klienta) kombinacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka opcja w programie jak odczyt drugiego licznika przebiegu i tu bez wahania bym wpisał odczyt z tachografu. Ciekawe jak by to wyglądało w CEPiK-u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, danielg539 napisał:

odczyt drugiego licznika przebiegu

nie jestem w pracy to nie zacytuję, ale w info patronatu jest wzmianka, że ta opcja na razie nie działa, może @leski66 wrzuci. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.