dockz Napisano 30 Maj 2019 Share Napisano 30 Maj 2019 (edytowane) Witam wszystkich, Ponieważ w swoim aucie mam dość mocno wypiaskowane klosze reflektorów i odbłyśniki w kiepskim stanie, postanowiłem poszukać innych na znanym serwisie aukcyjnym. Chciałem kupić oryginalne używki, ale trafiło się, że kupiłem oryginalne, nieużywane lampy - Hella. Lampy europejskie do golfa IV oznaczane są jako 1J1, ja zakupiłem 1J0. A to dlatego, że wszystkie oznaczenia na obudowie reflektorów są dokładnie takie same jak w 1J1 z innych aukcji, a w sieci nie znalazłem odpowiedzi na pytania czy różnią się czymś od 1J1. Lampy mam już na miejscu i jest parę różnic, tj. klosz jest z plexi, a nie ze szkła, a obsługiwane żarówki to H7 + H7, a nie tak jak mam aktualnie H7 + H1. Ogólnie nie stanowi to dla mnie problemu, ale zauważyłem jeszcze jedną różnicę, która dała mi do myślenia. Mianowicie wzory odbłyśników obu lamp są symetryczne (co chyba sugeruje Amerykę), po obu stronach żarówki, zarówno w jednym jak i drugim reflektorze (nowym) wzór jest dokładnie taki sam - po 3 przetłoczenia. Patrząc na odbłyśniki swoich obecnych lamp i innych 1J1, które przeglądałem wygląda to tak, że po jednej stronie od żarówki jest jakieś 8 przetłoczeń, a po drugiej chyba 2. I teraz moje pytanie... czy ja te lampy w ogóle mogę założyć? Czy diagnosta będzie miał możliwość ich poprawnego ustawienia, a co za tym idzie, czy auto przejdzie pozytywnie badanie techniczne? Jeśli nie, to jak to się ma do wybitych numerów na lampie? Homologacja E1, ruch prawostronny itd.? Nowe lampy są piękne, ale na drodze sam nie jestem i nie chcę dostawać "strzałów z długich" od mijających mnie kierowców, bo ich oślepiam Przepraszam za tak długi wstęp i opis, ale chciałem dobrze wyjaśnić o co mi chodzi. A piszę do Was przed montażem, bo mam jeszcze chwilę, aby w razie czego je odesłać. Poniżej fotki nowych i aktualnych lamp. Z góry dziękuję za odpowiedzi! Jeśli temat jest w nieodpowiednim dziale, to przepraszam i proszę o przeniesienie Edytowane 30 Maj 2019 przez dockz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Maj 2019 Share Napisano 30 Maj 2019 Z oznaczeń na reflektorach faktycznie nie można określić kierunku ruchu, może faktycznie to symetryczne światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dockz Napisano 30 Maj 2019 Autor Share Napisano 30 Maj 2019 Czyli zakładając, że są symetryczne, to pomimo homologacji E1, nie mogę ich używać w Europie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Maj 2019 Share Napisano 30 Maj 2019 Tak, nie możesz. Dla pewności spróbuj podłączyć jeden reflektor bez montażu w pojeździe (długość wiązki elektrycznej powinna wystarczyć) i zobacz jak rozkłada się strumień świetlny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 30 Maj 2019 Share Napisano 30 Maj 2019 Z tego co pamiętam to reflektory oznaczone numerem katalogowym części 1J1 i 1J0 przeznaczone są do ruchu prawostronnego z tą różnicą, że przeznaczenie pojazdów na rynek europejski miało symbol 1J1, a przeznaczenie pojazdów na rynek meksykański nosiło symbol 1J0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dockz Napisano 30 Maj 2019 Autor Share Napisano 30 Maj 2019 Dziękuję za odpowiedzi. Wydaje mi się, że jest tak jak piszesz, bo w etce te oznaczenia, które posiadam, czyli 1J0941917b i 18b mają dopisek "MEX". Czyli wygląda na to, że nadal w Europie ich użyć nie mogę? Co ciekawe, na tylnym wieczku jednej z lamp mam jeszcze taką nalepkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 30 Maj 2019 Share Napisano 30 Maj 2019 57 minut temu, dockz napisał: Czyli wygląda na to, że nadal w Europie ich użyć nie mogę? Jeśli da się je zamocować i podłączyć elektrykę to możesz. Chociaż przyznam, że nigdy takich nie montowałem. Montowałem natomiast z ruchu prawostronnego do ruchu lewostronnego z naklejką i wszystko dało się zamontować bez problemu. Ale jedna rada, jak kupujesz jakiekolwiek części kupuj zawsze zgodnie z numerem katalogowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 30 Maj 2019 Share Napisano 30 Maj 2019 18 minut temu, rewers napisał: Jeśli da się je zamocować i podłączyć elektrykę to możesz. ??????????????? , jeżeli chodzi o działanie, czyli świecenie to ok, sedno postu to czy będą świeciły zgodnie z przepisami i to jest istotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dockz Napisano 30 Maj 2019 Autor Share Napisano 30 Maj 2019 9 minut temu, cezary napisał: ??????????????? , jeżeli chodzi o działanie, czyli świecenie to ok, sedno postu to czy będą świeciły zgodnie z przepisami i to jest istotne. No właśnie ten aspekt interesuje mnie najbardziej, bo nie chcę sobie dokładać dodatkowych problemów Tym bardziej, że mam je od wtorku, a mam 14 dni na ewentualny zwrot Co do samego montażu nie mam wątpliwości, bo wiązka pasuje, uchwyty również. Jeśli chodzi o numery, to fakt... tu wyszła moja niewiedza, bo myślałem, że jak oznaczenia te same jak na innych i homologacja E1, to będzie wszystko spoko. No ale jak widać, nie do końca Jak sądzicie, czy jak podjadę z lampami (poza autem), to diagnosta po oględzinach będzie w stanie określić, czy lampy się nadadzą, czy bez podłączenia i włączenia świateł nie ma takiej opcji, aby to określić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 30 Maj 2019 Share Napisano 30 Maj 2019 Zrób tak jak radził danelg539 2 godziny temu, danielg539 napisał: Tak, nie możesz. Dla pewności spróbuj podłączyć jeden reflektor bez montażu w pojeździe (długość wiązki elektrycznej powinna wystarczyć) i zobacz jak rozkłada się strumień świetlny. Jeśli granica światła i cienia będzie się rozkładała inaczej niż powinna, odeślij reflektory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Maj 2019 Share Napisano 30 Maj 2019 Oględziny to już tu na forum zostały przeprowadzone i wnioski wyciągnięte. Teraz tylko doświadczenie empiryczne może pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dockz Napisano 30 Maj 2019 Autor Share Napisano 30 Maj 2019 Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dockz Napisano 3 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 3 Czerwiec 2019 (edytowane) Witajcie. Aktualizuję temat o parę informacji - byłem u diagnosty - spojrzał na przyrządzie i wiązka w sumie nie ma tak wyraźnego kąta w górę i w prawo jak to widziałem na zdjęciach poglądowych, ale ponoć przegląd by przeszło i niby bym nie oślepiał. Tzn sprawdziliśmy świecenie prawej lampy, lewej nie. Zrobiłem też test, tak jak wspominaliście i chciałbym zapytać Was o opinię. W załącznikach zdjęcia jak świeci moja prawa lampa, aktualna i nowa prawa lampa - od lewej odłączyłem wiązkę, żeby nie zakłócać testu Oczywiście nowa była trzymana w ręce, stąd wysokość. W sumie nie wiem. Co o tym sądzicie? odsyłać? Mam wrażenie, że moja lampa w ogóle nie doświetla prawej strony, ale nie wiem czy z racji tego, że jest źle ustawiona, czy dlatego, że mam przydymiony klosz reflektora w prawym górnym rogu. Pozdrawiam W dniu 30.05.2019 o 11:25, danielg539 napisał: Z oznaczeń na reflektorach faktycznie nie można określić kierunku ruchu, może faktycznie to symetryczne światła. W dniu 30.05.2019 o 14:28, cezary napisał: ??????????????? , jeżeli chodzi o działanie, czyli świecenie to ok, sedno postu to czy będą świeciły zgodnie z przepisami i to jest istotne. W dniu 30.05.2019 o 15:01, rewers napisał: Zrób tak jak radził danelg539 Jeśli granica światła i cienia będzie się rozkładała inaczej niż powinna, odeślij reflektory. Witajcie. Aktualizuję temat o parę informacji - byłem u diagnosty - spojrzał na przyrządzie i wiązka w sumie nie ma tak wyraźnego kąta w górę i w prawo jak to widziałem na zdjęciach poglądowych, ale ponoć przegląd by przeszło i niby bym nie oślepiał. Tzn sprawdziliśmy świecenie prawej lampy, lewej nie. Zrobiłem też test, tak jak wspominaliście i chciałbym zapytać Was o opinię - . W załącznikach zdjęcia jak świeci moja prawa lampa, aktualna i nowa prawa lampa - od lewej odłączyłem wiązkę, żeby nie zakłócać testu Oczywiście nowa była trzymana w ręce, stąd wysokość. W sumie nie wiem. Co o tym sądzicie? odsyłać? Mam wrażenie, że moja lampa w ogóle nie doświetla prawej strony, ale nie wiem czy z racji tego, że jest źle ustawiona, czy dlatego, że mam przydymiony klosz reflektora w prawym górnym rogu. Pozdrawiam Edytowane 3 Czerwiec 2019 przez dockz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 Pierwsze i drugie zdjęcie spełnia wymogi, natomiast trzecie i czwarte nie spełnia. Jeżeli to jest ten nowy reflektor to go odeślij bo nie przejdzie badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Odeślij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
junek Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Jedyne rozsądne rozwiązanie to zamontuj te reflektory do pojazdu i udaj się na SKP. Diagnosta sprawdzi na urzadzeniu do kontroli świateł i określi ruch L czy P stronny , natężenie światła i asymetrie. Tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 No przecież już był, co opisane zostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dockz Napisano 4 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Umówiłem się już na odesłanie, więc temat można uznać za zamknięty. Wolę odesłać i mieć spokój niż się zastanawiać czy oślepiać, a nie chciałem montować ich na auto, żeby sprzedawca później nie stwierdził, że używane i nie przyjmie Jednak skądś te różnice w symbolach, 1J0 a 1J1 wynikają. Odbłyśnik jest zbudowany symetrycznie, wszystkie lampy 1J1 mają inną budowę odbłyśnika. Jeśli chodzi konkretnie o golfa IV to wszystkie europejskie lampy mają szklany klosz, a nie plastikowy oraz H7 + H1, a nie H7 + H7 jak jest w tych - co osobiście większej różnicy mi nie robiło. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.