Skocz do zawartości

Źle wyznaczone O1


szymonp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam klienta, który będzie za jakiś czas robił u mnie badanie i byl u mnie z pewnym zapytaniem. Samochód Renault Master III, dane z tabliczki 3500 i 6000, podczas pierwszego badania ktoś ustalił, że DMC przyczepy z hamulcem wynosi 2000 kg, według mnie jest to 2500 kg. Jeżeli w moim mniemaniu, masa O1 jest zaniżona, może do mnie klient przyjechać na ustalenie danych i zmianę tego parametru w dowodzie? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez szymonp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szymonp napisał:

w moim mniemaniu, masa O1 jest zaniżona....

jeżeli mniemanie jest poparte wiarygodną podkładką to możesz wszystko poprawiać. :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daruj sobie wylicznaki i pochopne wnioski. Auta francuskie ładnie mają w instrukcjach porozpisywane parametry dotyczące tak zespołu pojazdów jak i masy przyczepy. Powiedz, skąd Ci dwie i pół tony wyszło. Nie mówię, że źle, ale podeprzeć się czymś należałoby, co nie. ;-)

Któryś producent chyba oficjalnie w necie zamieszcza instrukcje, ale który to nie przypomnę zaiste.

Raz kiedyś po swojemu masy przyczep w Reno Clio poustalałem i musiałem wyjaśnienia płodzić do WK, skąd takie cuda powymyślałem, bo przecież w zagranicznym dowodzie wpisano wszystko na podstawie homologacji. No taka prawda. Jedyne co pamiętam z tamtej akcji, to słowa "naczelniczki": "PANIE! DIAGNOSTO! NA! PODSTAWIE! PRZEPISÓW! OBOWIĄZUJĄCEGO! PRAWA! I nie było dyskusji. Nie było gadania! :cry:

A po ostatniej czytance o zabranych uprawnieniach z byle jakiego powodu, to coraz bardziej lękliwy się robię! :evil:

Śmiechy śmiechami, ale poważnie to nie ma z czego michy zacieszać :?https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/dopelnienia-i-terminy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam za wiele danych, bo zrobiłem zdjęcie Vinu i tyle, Renault Master 2,3 dci 125 km 2011 r. Rozumiem, że te przeliczanki z odejmowaniem masy zestawu z przyczepą od dmc pojazdu często się nie pokrywają w samochodach osobowych, lecz w przypadku Masterów  czy Iveca, których robię bardzo dużo i taki system wydaje mi się słuszny, po wszystkim porównuje z katalogami, AUTOVINem i chyba mi się jeszcze nie zdarzyło, żeby w takim przypadku się nie zgadzało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, szymonp napisał:

zrobiłem zdjęcie Vinu

To wrzuć może po Vin-ie ustalimy nr. homo i coś bliżej będziesz wiedział.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, cezary napisał:

przejrzałem kilkanaście homo w ITS

Jest tego od....... :? Ale i są O.1= 3000 kg " trza konkretny numer homo ", ale ogólnie ( O.1 = 2500 kg ) mniejszych nie ma :silent:

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam błąd jakiegoś nadgorliwca albo zwyczajne omsknięcie z klawy palca. 

Tylko ciekawią mnie jeszcze numery homologacji i czy ten Master zaczął żyć po jednym jedynym etapie homologacji.

Przyznam, że sporadycznie trafiam zmienione parametry po drugim etapie, ale licho nie śpi.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykrością muszę stwierdzić , że e2*2007/46*0016 w zasobach katalogowych ITS-u brak takiej homo. ( lub nie umiem jej odszukać ):?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ta homologacja w katalogu ITS, brakuje w niej jeszcze końcówki (z tego co wiem to są to "odświeżenia homologacji" - tj. *01, *02, itd.) co nie zmienia faktu, że w żadnej z nich DMCP z hamulcem nie jest mniejsza niż 2500kg. w Renaultach w VINie zakodowane są jeszcze typ, wariant i wersja konkretnego pojazdu. Podeślij 10 pierwszych znaków VINu to sprawdzimy konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1, F2 - 3500 kg

O1 - 2500 kg

O2 - 750 kg

F3 - 6000 kg

Najw, dop. nacisk osi - 20,58 kN

liczba miejsc - 3

P1 - 2299 cm3

P2 - 92 kW

G i ładowność - tutaj są różne zakresy w zależności od wersji homologacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie, czy ten Master nie był poddawany pod II etap :)
Bo jeżeli tak, i ktoś zapomniał przykleić tabliczki ( bardzo często to się zdarza)  to może mieć inną masę w O1.
Ostatnio widziałem homo z II etapu mastera III ( plandeka) i zgodnie z nową homologacją nie mógł już ciągnąć przyczepy, ale tabliczki nikt nie nakleił.
Chyba, że ktoś się pomylił i wziął dane od Citroena Jumpera (bo przecież podobne- tam faktycznie jest 2000kg O1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dominz napisał:

Ostatnio widziałem homo z II etapu mastera III ( plandeka) i zgodnie z nową homologacją nie mógł już ciągnąć przyczepy,

Nie mógł bo miał przedłużona ramę i fizycznie nie dało się haka zamontować do fabrycznych punktów montażowych. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli, powoli, bo to drugi etap decyduje czy hak można dołożyć. Vide wszystkie poprzedłużane auto-lawety w II etapie homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze jest to przeszkodą. Ale trafnie należy mieć na uwadze, że w tego typu autach nawet najlepszy katalog może zdać się na nic i tylko homologacja da prawdziwą odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

Vide wszystkie poprzedłużane auto-lawety w II etapie homologacji.

Laweta to trochę inna konstrukcja, bo tam hak zwykle mocowany jest do zabudowy a nie ramy. Sama zabudowa jest już konstrukcja wsporczą dla haka i do przykręcenia pozostaje tylko kula. Tak na marginesie to bardzo często uciąg tych haków jest śmiesznie mały a że handlarze targają na nich lawety to już inna kwestia.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.