szymonp Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 (edytowane) Witam, mam klienta, który będzie za jakiś czas robił u mnie badanie i byl u mnie z pewnym zapytaniem. Samochód Renault Master III, dane z tabliczki 3500 i 6000, podczas pierwszego badania ktoś ustalił, że DMC przyczepy z hamulcem wynosi 2000 kg, według mnie jest to 2500 kg. Jeżeli w moim mniemaniu, masa O1 jest zaniżona, może do mnie klient przyjechać na ustalenie danych i zmianę tego parametru w dowodzie? Z góry dziękuję za odpowiedź. Edytowane 3 Czerwiec 2019 przez szymonp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 A po czym wnosisz, że została zaniżona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 Jakby coś więcej o tym pojeździe ( model, typ, wersja, silnik, najlepiej numer homo ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 1 godzinę temu, szymonp napisał: w moim mniemaniu, masa O1 jest zaniżona.... jeżeli mniemanie jest poparte wiarygodną podkładką to możesz wszystko poprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 Daruj sobie wylicznaki i pochopne wnioski. Auta francuskie ładnie mają w instrukcjach porozpisywane parametry dotyczące tak zespołu pojazdów jak i masy przyczepy. Powiedz, skąd Ci dwie i pół tony wyszło. Nie mówię, że źle, ale podeprzeć się czymś należałoby, co nie. Któryś producent chyba oficjalnie w necie zamieszcza instrukcje, ale który to nie przypomnę zaiste. Raz kiedyś po swojemu masy przyczep w Reno Clio poustalałem i musiałem wyjaśnienia płodzić do WK, skąd takie cuda powymyślałem, bo przecież w zagranicznym dowodzie wpisano wszystko na podstawie homologacji. No taka prawda. Jedyne co pamiętam z tamtej akcji, to słowa "naczelniczki": "PANIE! DIAGNOSTO! NA! PODSTAWIE! PRZEPISÓW! OBOWIĄZUJĄCEGO! PRAWA! I nie było dyskusji. Nie było gadania! A po ostatniej czytance o zabranych uprawnieniach z byle jakiego powodu, to coraz bardziej lękliwy się robię! Śmiechy śmiechami, ale poważnie to nie ma z czego michy zacieszać : https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/dopelnienia-i-terminy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 32 minuty temu, Paprock napisał: (...)to coraz bardziej lękliwy się robię! A to prowadzi tylko do jednego..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 3 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 3 Czerwiec 2019 Niestety nie mam za wiele danych, bo zrobiłem zdjęcie Vinu i tyle, Renault Master 2,3 dci 125 km 2011 r. Rozumiem, że te przeliczanki z odejmowaniem masy zestawu z przyczepą od dmc pojazdu często się nie pokrywają w samochodach osobowych, lecz w przypadku Masterów czy Iveca, których robię bardzo dużo i taki system wydaje mi się słuszny, po wszystkim porównuje z katalogami, AUTOVINem i chyba mi się jeszcze nie zdarzyło, żeby w takim przypadku się nie zgadzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 23 minuty temu, szymonp napisał: zrobiłem zdjęcie Vinu To wrzuć może po Vin-ie ustalimy nr. homo i coś bliżej będziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 3 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 3 Czerwiec 2019 Leski wysłałem na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 przejrzałem kilkanaście homo w ITS (VAN) i faktycznie O.1 wszędzie 2500 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 28 minut temu, cezary napisał: przejrzałem kilkanaście homo w ITS Jest tego od....... Ale i są O.1= 3000 kg " trza konkretny numer homo ", ale ogólnie ( O.1 = 2500 kg ) mniejszych nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Czerwiec 2019 Share Napisano 3 Czerwiec 2019 Obstawiam błąd jakiegoś nadgorliwca albo zwyczajne omsknięcie z klawy palca. Tylko ciekawią mnie jeszcze numery homologacji i czy ten Master zaczął żyć po jednym jedynym etapie homologacji. Przyznam, że sporadycznie trafiam zmienione parametry po drugim etapie, ale licho nie śpi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 4 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2019 nr homo z tabliczki: e2*2007/46*0016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Z przykrością muszę stwierdzić , że e2*2007/46*0016 w zasobach katalogowych ITS-u brak takiej homo. ( lub nie umiem jej odszukać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszK Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Jest ta homologacja w katalogu ITS, brakuje w niej jeszcze końcówki (z tego co wiem to są to "odświeżenia homologacji" - tj. *01, *02, itd.) co nie zmienia faktu, że w żadnej z nich DMCP z hamulcem nie jest mniejsza niż 2500kg. w Renaultach w VINie zakodowane są jeszcze typ, wariant i wersja konkretnego pojazdu. Podeślij 10 pierwszych znaków VINu to sprawdzimy konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 4 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2019 VF1MAFECC4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszK Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 F1, F2 - 3500 kg O1 - 2500 kg O2 - 750 kg F3 - 6000 kg Najw, dop. nacisk osi - 20,58 kN liczba miejsc - 3 P1 - 2299 cm3 P2 - 92 kW G i ładowność - tutaj są różne zakresy w zależności od wersji homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominz Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Tylko pytanie, czy ten Master nie był poddawany pod II etap Bo jeżeli tak, i ktoś zapomniał przykleić tabliczki ( bardzo często to się zdarza) to może mieć inną masę w O1. Ostatnio widziałem homo z II etapu mastera III ( plandeka) i zgodnie z nową homologacją nie mógł już ciągnąć przyczepy, ale tabliczki nikt nie nakleił. Chyba, że ktoś się pomylił i wziął dane od Citroena Jumpera (bo przecież podobne- tam faktycznie jest 2000kg O1) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Godzinę temu, Dominz napisał: Master ...... Citroena Jumpera (bo przecież podobne. no podobne , bardzo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Oba z Francji, no to chyba podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 1 godzinę temu, Dominz napisał: Ostatnio widziałem homo z II etapu mastera III ( plandeka) i zgodnie z nową homologacją nie mógł już ciągnąć przyczepy, Nie mógł bo miał przedłużona ramę i fizycznie nie dało się haka zamontować do fabrycznych punktów montażowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Powoli, powoli, bo to drugi etap decyduje czy hak można dołożyć. Vide wszystkie poprzedłużane auto-lawety w II etapie homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 Nie zawsze jest to przeszkodą. Ale trafnie należy mieć na uwadze, że w tego typu autach nawet najlepszy katalog może zdać się na nic i tylko homologacja da prawdziwą odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Czerwiec 2019 Share Napisano 4 Czerwiec 2019 2 minuty temu, Paprock napisał: Vide wszystkie poprzedłużane auto-lawety w II etapie homologacji. Laweta to trochę inna konstrukcja, bo tam hak zwykle mocowany jest do zabudowy a nie ramy. Sama zabudowa jest już konstrukcja wsporczą dla haka i do przykręcenia pozostaje tylko kula. Tak na marginesie to bardzo często uciąg tych haków jest śmiesznie mały a że handlarze targają na nich lawety to już inna kwestia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominz Napisano 12 Czerwiec 2019 Share Napisano 12 Czerwiec 2019 Dzisiaj wpadł mi Master z Niemiec Tabliczka: F1,F2: 3500 F3:6000 Niemiecki Brief: Pewnie dlatego jest wpisane te 2000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.