Reynevar Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 Witam. Pojawił mi się klient z ciągnikiem Massey Ferguson zapytać o badanie przed pierwszą rejestracją, i tu ciekawostka: w dowodzie francuskim nr ramy 6 znaków : litera i pięć cyfr , natomiast na ramie wybite 16znaków natomiast na tabliczce rozpisane w osobne rubryki: Type: 3 znaki Version: 7 znaków Serial nr: 6 znaków pokrywających się z dowodem i będące końcówką całości wybitej na ramie. Wszystkie trzy rubryki kolejno tworzą nam całość wybitą na ramie. Jak to ugryźć?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 A jakieś daty rejestracji lub rok produkcji chociażby. Obowiązuje go numer VIN, czy jak? Z tego, co piszesz wychodzi, że na ramie typ i wersję powtórzyli, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 A miedzy ostatnimi 6 znakami a resztą nie ma gwiazdki lub czegoś podobnego ? zgodnie § 11.1 vin dla ciągnika rolniczego nie jest wymagany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reynevar Napisano 7 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2019 Pierwsza rej 2/2002 , na ramie wszystko ciągiem metodą punktowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 Ja bym zostawił tak jak we francuskim dowodzie wpisali. Po mojemu "serial" to numer kolejny (serii). Nie kombinowałbym, co w przyszłości kolejnych zapytań nie uniknie, już po zarejestrowaniu za dwa latka na okresowym badaniu, że w dowodzie tak, na tabliczce inaczej, a na ramię cięgiem wypunktowane. Życie. Co by nie zrobić, to i tak wyjdzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 A ja bym zapodal do DiP cały nr z ramy z odpowiednią adnotacją w uwagach skad odczytany. Zawsze to na okresowym za dwa latka DR i rama się pokryją w sumie tabliczka też a tak jak zostawisz jak teraz to troszkę słabo według mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 3 godziny temu, Reynevar napisał: Massey Ferguson może serwis podpowie co jest nr. ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 No przecież już z opisu tabliczki wynika co jest typem, wersją, a co numerem seryjnym. To, że cięgiem gęsiego gdzieś na żeliwie to wypunktowali nie oznacza jeszcze, żeby przyjmować cały ten ścieg za numer ramy, bo zaś będzie (i jest), że na tabliczce tak, a na ramie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 Pisałbym całość, tym bardziej ze tak jest na ramie i to nie zginie, z TZ jest rożnie. Paprock , wiele marek koduje typ w nr j jest OK . Pisząc krótki sa takie kwiatki jak w zetorach czy ursusach , autosankach itp że nr się powtarzaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 Nie wiem co w numerze ramy się koduje. Numer VIN i owszem może zawierać jakieś dodatkowe informacje. Mi tam nie przeszkadza co i jak. Każdy zrobi po swojemu i każdy zrobi dobrze. Poza tym, wymagania dla tabliczki znamionowej jasno precyzują co ma być na niej podane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reynevar Napisano 7 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2019 Takie coś znalazłem jeszcze, może się przydać, warto zapisać GMF16 Serial Number Formats -MF Tractor - Serial numbers formats and locations.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 Godzinę temu, Paprock napisał: Nie wiem co w numerze ramy się koduje. Numer VIN i owszem może zawierać jakieś dodatkowe informacje. Twierdzisz ze w nr ramy nie zdarza sie kodować np typu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Czerwiec 2019 Share Napisano 7 Czerwiec 2019 Napisałem wyraźnie, że "nie wiem co w numerze ramy się koduje". Ale chętnie poznam obowiązujące przepisy na temat struktury numeru ramy/podwozia/nadwozia ciągnika rolniczego. Napisałem też, że każdy co by nie zrobił, to i tak wyjdzie dobrze. Jak ktoś ma ciśnienie, to może wyskrobać wszystkie literki i cyferki od wałka odbioru mocy po TUZ-a z przodu i z objaśnieniami do DiP-u zapodać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzsiek123 Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 17 godzin temu, duchu napisał: Pisałbym całość, tym bardziej ze tak jest na ramie i to nie zginie, z TZ jest rożnie. Paprock , wiele marek koduje typ w nr j jest OK . Pisząc krótki sa takie kwiatki jak w zetorach czy ursusach , autosankach itp że nr się powtarzaja. 100 % racji , opisać gdzie się znajduje i spokój na następnych badaniach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 Numer ramy to numer ramy a nie typ model i numer ramy. Pisać tylko i włącznie to co we francuskim DR. Przecież na tabliczce znamionowej producent dokładnie określił co jest dla niego typem modelem a co numerem ramy i tego się trzeba trzymać. W żadnym wypadku nie pisać wszystkiego z ramy bo będzie niezgodne z tabliczką znamionową i dokumentami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 A to auta ze Skandynawii co często się trafiają bez początkowego nr WMI w DR też mam nie pisać?.Sorry ale nie kupuje tego. Zastanawia mnie fakt czy jak bym takim ciągnikiem podjechał na OBT co ma w DR 6 cyfr a na ramie ciągiem więcej to żaden z was problemu by nie robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 Ale nie rozmawiamy o numerze VIN i jego składowych stosowanych w pojazdach samochodowych. Rozmawiamy o numerze ramy na traktorze. Traktor jak i motorower bywa inaczej znakowany niż samochody i nie ma potrzeby na siłę upodabniania numeru ramy do VINU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 temat już mocno się rozwinął, więc, czy francuski WK miał problem z zarejestrowaniem - nie, czy francuski diagnosta miał problem podczas badania - nie, czyżby francuski diagnosta był bardziej gramotny od polskiego i mając do rozszyfrowania dane zawarte na TZ i na ramie daje sobie radę z identyfikacją ? brak odpowiedzi w związku z powyższymi postami. p.s. pewnie zaraz będzie dociekanie, a jak TZ się "zawieruszy" i zostanie wykonana i przytwierdzona zastępcza tabliczka to co? nic, gramotny diagnosta WIE co to i które to w nr wybite: Typ (Type) Wersja (Version) Nr kolejny wyrobu (Serial nr) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 Godzinę temu, Paprock napisał: jak i motorower bywa inaczej znakowany niż samochody A motorower dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 - a tylko dlatego, że kiedyś dyskusja była prowadzona na temat dawnego znakowania motorowerów, co do numeru rozpoznawczego bitym na korpusie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 50 minut temu, cezary napisał: czyżby francuski diagnosta był bardziej gramotny od polskiego (..) Stanowczo nie jest ( bo jeżeli przez kilkanaście lat w DR francuskim mógł być jeden znak więcej niż fizycznie w numerze podwozia ciągnika rolniczego) , to oznacza ,że nie przywiązują do tego szczególnej uwagi. W mojej ocenie jeżeli na korpusie ciągnika odczytano numer , a stanowi on nieprzerwany ciąg znaków ( liter , cyfr) to taki numer powinien być umieszczony w dokumentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 8 Czerwiec 2019 Share Napisano 8 Czerwiec 2019 A czy we Francji wszystkie ciągniki podlegają pod OBT że ten gramotny diagnosta ma okazję go zobaczyć?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Czerwiec 2019 Share Napisano 10 Czerwiec 2019 W dniu 8.06.2019 o 13:17, wadi napisał: W mojej ocenie jeżeli na korpusie ciągnika odczytano numer , a stanowi on nieprzerwany ciąg znaków ( liter , cyfr) to taki numer powinien być umieszczony w dokumentach. Z 20 letniego doświadczenia wiem, że takie podejście generuje najwięcej błędów i pomyłek. Przecież producent na tabliczce znamionowej wyraźnie określił co jest numerem nadwozia/podwozia/ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 10 Czerwiec 2019 Share Napisano 10 Czerwiec 2019 Sporo ciągników ma wpisanych w jednym "ciągu" typ serie i numer a zagraniczne dokumenty jako numer seryjny przyjmują ostatnie 6 znaków. Wpisuje to co w dowodzie w uwagach dopisuje że z natury odczytałem pełny nr / ciąg liczb, liter taki i taki i tyle. Szczerze to nikt problemu nie robi i nigdy nie robił w ciągnikach jeśli są takie rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Czerwiec 2019 Share Napisano 10 Czerwiec 2019 @markes30 ma rację. Numer ramy a w zasadzie podwozia to ten numer seryjny a pozostała część numeru to wyróżnik typu i modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.