Skocz do zawartości

Brak nacisków na os na tabliczce I - rej


arturo2313

Rekomendowane odpowiedzi

VW crafter przyjechał z Belgi na badanie przed i rej.- Na tabliczce nie ma nacisków na 1 i 2 oś, jak podejsć do tematu 

 

 

Nie pisz DRUKOWANYMI :!: 

Edytowane przez Jacdiag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kolor ? :) 

Tak na poważnie to jak po vinie i znanych parametrach nie dasz rady "dopasować" - to rzeczoznawca z listy ministerialnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ludzie mają problemy oj widać że nowicjusz

To co zrobisz jak ci przyjedzie pojazd z USA albo Kanady tam niema często dokładnie nic a może ciągnik rolniczy z Holandii oczywiście ma tylko umowę kupna i też trzeba ogarnąć temat a o rzeczoznawcy przynajmniej u nas nikt ci nie pojedzie najwyżej zmieni SKP.

A nawet jak pojedzie do tego rzeczoznawcy to ja te opinie też często traktuje z przemrużeniem oka bo jak naczytałem się głupot co oni nieraz wypisują to ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, więc co dalej po zmrużeniu oka w takiej sprawie?

1. Czary-Mary?

2. Hokus-Pokus?

3. Abra-Cadabra?

4. Wróżenie z fusów?

i tak dalej...

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jak dla mnie jest dziwna , bo przy każdorazowym odbiorze SKP przez TDT wymagane jest posiadanie( lub dostęp) aktualnych katalogów marek i typów pojazdów. Można  mieć problem z danymi dla jakiegoś " dziwoląga" , lub ciągnika rolniczego ale nie z tak popularnym samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma popularność do tego wszystkiego jak nie wiadomo o jaki samochód chodzi.

Znajdź w tych katalogach dane do Crafterów na bankowozy po zabudowie porobione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem. Nie znam się. Nie mam pojęcia co, kto, i kiedy zakłada. Przykładowo wiem, że Crafter-Bankowóz jakby pozbawiony jest możliwości ciągnięcia przyczepy, a zwykły blaszak już nie-e! To są tylko przykłady i ten pierwszy co napisał wątek powinien bardziej się przyłożyć, żeby choćby trochę zbliżoną do prawdy otrzymał odpowiedź.

I proszę zwrócić uwagę na "przykładowo". Bo oprócz Crafterów występują i inne wynalazki po kilu etapach homologacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy jednak rozróżnić pewne przypadki - owszem - kolejny etap kompletacji pojazdu zazwyczaj może w pojeździe takim jak opisany zmienić parametr "O". Mało tego - w określonych przypadkach może zmienić się i "F" nawet. Ale szczerze - ze zmianą nacisku na oś po zabudowie się jeszcze nie spotkałem. Przynajmniej nie w tej klasie aut.

Mało tego - w wielu autach nawet wymiana mostu tak naprawdę nie zmienia parametru nacisku maksymalnego (chociaż samo określenie brzmi już samo z siebie tak dumnie, że większość diagnostów po takiej ingerencji podbije zmianę każdego parametru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2019 o 09:31, patronat napisał:

To co zrobisz jak ci przyjedzie pojazd z USA albo Kanady tam niema często dokładnie nic

Wpiszę, że tabliczka niezgodna z załącznikiem numer 4 .... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 10.06.2019 o 12:08, yogi1984 napisał:

A to bankowozy mają przez producenta inne osi zakładane ,inne zawias  montowany że naciski się zmieniają?.

Osie te same ale opony już mają inne niż w standardzie:

 

7. Koła pojazdu powinny być wykonane z wkładkami masywowymi lub w innej konstrukcji umożliwiającej po przebiciu opony dalszą jazdę przez 15 km z prędkością 50 (+/−5) km/godz.

W dniu 10.06.2019 o 12:49, Paprock napisał:

Ja tam nie wiem. Nie znam się. Nie mam pojęcia co, kto, i kiedy zakłada. Przykładowo wiem, że Crafter-Bankowóz jakby pozbawiony jest możliwości ciągnięcia przyczepy, a zwykły blaszak już nie-e! To są tylko przykłady i ten pierwszy co napisał wątek powinien bardziej się przyłożyć, żeby choćby trochę zbliżoną do prawdy otrzymał odpowiedź.

I proszę zwrócić uwagę na "przykładowo". Bo oprócz Crafterów występują i inne wynalazki po kilu etapach homologacji!

No a po co w bankowozie potrzebna jest przyczepka ? Blaszaki przebudowywane na ambulanse też tracą możliwość ciągnięcia przyczepy bo nikomu nie jest to potrzebne a przynajmniej można więcej wyposażenia wrzucić aby zmieścić się w DMC 3.5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim etapie zabudowy często eliminuje się możliwość montażu haka po to aby pojazd po zabudowie mógł ważyć więcej lub aby nie zwiększać niepotrzebnie dopuszczalnego nacisku na oś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaka masę przyczepy mógłby ciągnąć dany pojazd bo od tego zależny jest pionowy nacisk na kulę haka. To już z kolei wpływa na to ile ten pojazd może maksymalnie ważyć w stanie gotowym do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nacisk w grupie aut do 3,5t nie przekracza zazwyczaj 100kg. Zatem proszę o dane.

Szczególnie tych pojazdów gdzie to 100kg jest tak granicznie wykorzystane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.