blakop Napisano 28 Czerwiec 2019 Share Napisano 28 Czerwiec 2019 Jest szansa na konkretny przykład z wartościami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Czerwiec 2019 Share Napisano 28 Czerwiec 2019 Nie wiem czy przykład Seicento VAN-a by tu nie pasował. Osobowe miały trochę niższe DMC, a ciężarowy VAN miał większe (i większy nacisk na tylną oś) - zapewne chodziło o podniesienie ładowności do 505 kg - i nie mógł ciągnąć przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Czerwiec 2019 Share Napisano 28 Czerwiec 2019 Chodziło o spełnienie słynnego wzoru Lisiaka - stąd słynne podniesienie o kilkanaście kg wartości DMC - zresztą dotyczyło to wtedy bardzo wielu modeli aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wimtus Napisano 28 Czerwiec 2019 Share Napisano 28 Czerwiec 2019 Obliczenia można wykonać samemu. Proszę przelicz ile maksymalnie może ważyć kamper o następujących parametrach: DMC = 3.5t Liczba pasażerów = 4 osoby Długość przestrzeni "ładunkowej" = 4m Zamontowany hak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Czerwiec 2019 Share Napisano 28 Czerwiec 2019 No niestety nie umiem dokonać takich obliczeń dlatego byłbym wdzięczny gdybyś mi dał przykład ile będzie mógł ważyć taki pojazd z hakiem, a ile bez niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wimtus Napisano 1 Lipiec 2019 Share Napisano 1 Lipiec 2019 Różnica jest o nacisk pionowy haka. Wartość ta jest zdefiniowana, przez samą konstrukcję haka ale może też być ograniczona przez DMC przyczepki jaka może być ciągnięta. W przypadku kampera musisz od DMC pojazdu odjąć masę pasażerów, uwzględnienie masy kierowcy zależy czy liczy się po naszemu czy europejsku oraz odjąć masę bagażu (zależne od długości przestrzeni) oraz odjąć nacisk pionowy haka. Tak to wygląda gdybyś chciał zabudować pojazd w II etapie i chciałbyś wiedzieć ile może on ważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Lipiec 2019 Share Napisano 2 Lipiec 2019 A jak się liczy tą masę bagażu w zależności od długości przestrzeni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 2 Lipiec 2019 Share Napisano 2 Lipiec 2019 Czytam i nic z tego nie pojmuje ...ale aż się boję więcej pytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wimtus Napisano 2 Lipiec 2019 Share Napisano 2 Lipiec 2019 10 * (maksymalna liczba pasażerów wraz z kierowcą + długość pojazdu w metrach) Z punktu widzenia matematyki ten wzór jest bezsensu więc trzeba przyjąć, że są to wartości bezwymiarowe. Ogólnie wartość ta nie jest duża ale jednak występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Lipiec 2019 Share Napisano 3 Lipiec 2019 8 godzin temu, wimtus napisał: ten wzór Możesz go przytoczyć i podać źródełko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wimtus Napisano 3 Lipiec 2019 Share Napisano 3 Lipiec 2019 1230/2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wimtus Napisano 9 Lipiec 2019 Share Napisano 9 Lipiec 2019 Edit: Jak sobie podstawicie te wszystkie dane to się okaże ile taki kamper może tak naprawdę ważyć, dlatego właściwie każdy jest przeciążony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablos Napisano 10 Lipiec 2019 Share Napisano 10 Lipiec 2019 (edytowane) jest tam taki zapis 2.6.4.1.2. W przypadku samochodów kempingowych minimalna masa użyteczna (PM) musi spełniać następujący wymóg: PM w kg ≥ 10 (n + L) gdzie „n” jest maksymalną liczbą pasażerów wraz z kierowcą, a „L” jest długością całkowitą pojazdu w metrach. Edytowane 10 Lipiec 2019 przez pablos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Lipiec 2019 Share Napisano 10 Lipiec 2019 Po naszemu jest tam mowa po prostu o ładowności tego pojazdu: "...„masa użyteczna” oznacza różnicę między technicznie dopuszczalną maksymalną masą całkowitą, a masą pojazdu gotowego do jazdy powiększoną o masę pasażerów i masę wyposażenia dodatkowego;..." W naszych realiach zawsze przytaczany wzór będzie spełniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wimtus Napisano 10 Lipiec 2019 Share Napisano 10 Lipiec 2019 To oznacza tyle, że dla powiedzmy Fiata Ducato o długości 5.4m i czterech pasażerach mamy: DMC= 3500kg Masa użyteczna = 94kg Masa pasażerów = 225kg (3x75kg) Masa kierowcy = 71kg Pionowe obciążenie haka = 75kg Czyli auto gotowe do jazdy (w tym wypadku przyjmuje, że masa kierowcy się nie wlicza) musiałaby wynosić 3035kg. Czyli sama zabudowa dokładana w drugim etapie musiałaby ważyć 700-900kg (nie wiem niestety ile dokładnie goły blaszak Ducato). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Lipiec 2019 Share Napisano 11 Lipiec 2019 12 godzin temu, wimtus napisał: Czyli auto gotowe do jazdy (w tym wypadku przyjmuje, że masa kierowcy się nie wlicza) musiałaby wynosić 3035kg Coś Ci się pomyliło. Pojazd kempingowy musi spełniać minimalny wzór, który przy przyjęciu, że (DMC=3500 kg; 3x71=213 kg; 1x75 kg;) minimalna DŁ=288 kg jest spełniony, ponieważ minimalna wartość zgodna ze wzorem to MU=10x(4+5,4)=94 kg. 288 > 94. To mówi nam, że maksymalna masa własna pojazdu (masa pojazdu gołego + jego zabudowa) nie może przekroczyć 3212 kg. Dla blaszaka, którego ładowność wynosi ok 1500 kg dla zabudowy pozostaje ok 1000 kg (uwzględniając ze dwie skrzynki jako dodatkowy bagaż na urlop). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wimtus Napisano 11 Lipiec 2019 Share Napisano 11 Lipiec 2019 Przyznam, że w sumie nie rozumiem co napisałeś. Od DMC trzeba odjąć masę pasażerów, masę ich bagażu oraz hak jeżeli występuje. Nie możesz wliczać masy użytecznej w masę pasażerów. To są dwa zupełnie inne zagadnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.