Skocz do zawartości

Brak nacisków na os na tabliczce I - rej


arturo2313

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy przykład Seicento VAN-a by tu nie pasował. Osobowe miały trochę niższe DMC, a ciężarowy VAN miał większe (i większy nacisk na tylną oś) - zapewne chodziło o podniesienie ładowności do 505  kg - i nie mógł ciągnąć przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o spełnienie słynnego wzoru Lisiaka - stąd słynne podniesienie o kilkanaście kg wartości DMC - zresztą dotyczyło to wtedy bardzo wielu modeli aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obliczenia można wykonać samemu. Proszę przelicz ile maksymalnie może ważyć kamper o następujących parametrach:

DMC = 3.5t

Liczba pasażerów = 4 osoby

Długość przestrzeni "ładunkowej" = 4m

Zamontowany hak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie umiem dokonać takich obliczeń dlatego byłbym wdzięczny gdybyś mi dał przykład ile będzie mógł ważyć taki pojazd z hakiem, a ile bez niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest o nacisk pionowy haka. Wartość ta jest zdefiniowana, przez samą konstrukcję haka ale może też być ograniczona przez DMC przyczepki jaka może być ciągnięta. 

 

 

W przypadku kampera musisz od DMC pojazdu odjąć masę pasażerów, uwzględnienie masy kierowcy zależy czy liczy się po naszemu czy europejsku oraz odjąć masę bagażu (zależne od długości przestrzeni) oraz odjąć nacisk pionowy haka. Tak to wygląda gdybyś chciał zabudować pojazd w II etapie i chciałbyś wiedzieć ile może on ważyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 * (maksymalna liczba pasażerów wraz z kierowcą + długość pojazdu w metrach)

 

Z punktu widzenia matematyki ten wzór jest bezsensu więc trzeba przyjąć, że są to wartości bezwymiarowe. Ogólnie wartość ta nie jest duża ale jednak występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

Jak sobie podstawicie te wszystkie dane to się okaże ile taki kamper może tak naprawdę ważyć, dlatego właściwie każdy jest przeciążony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tam taki zapis

2.6.4.1.2. W przypadku samochodów kempingowych minimalna masa użyteczna (PM) musi spełniać następujący wymóg: PM w kg ≥ 10 (n + L) gdzie „n” jest maksymalną liczbą pasażerów wraz z kierowcą, a „L” jest długością całkowitą pojazdu w metrach.

Edytowane przez pablos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naszemu jest tam mowa po prostu o ładowności tego pojazdu:

"...„masa użyteczna” oznacza różnicę między technicznie dopuszczalną maksymalną masą całkowitą, a masą pojazdu gotowego do jazdy powiększoną o masę pasażerów i masę wyposażenia dodatkowego;..."

W naszych realiach zawsze przytaczany wzór będzie spełniony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oznacza tyle, że dla powiedzmy Fiata Ducato o długości 5.4m i czterech pasażerach mamy:

 

DMC= 3500kg

Masa użyteczna = 94kg

Masa pasażerów = 225kg (3x75kg)

Masa kierowcy = 71kg 

Pionowe obciążenie haka = 75kg

 

Czyli auto gotowe do jazdy (w tym wypadku przyjmuje, że masa kierowcy się nie wlicza) musiałaby wynosić 3035kg. Czyli sama zabudowa dokładana w drugim etapie musiałaby ważyć 700-900kg (nie wiem niestety ile dokładnie goły blaszak Ducato). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wimtus napisał:

Czyli auto gotowe do jazdy (w tym wypadku przyjmuje, że masa kierowcy się nie wlicza) musiałaby wynosić 3035kg

Coś Ci się pomyliło.

Pojazd kempingowy musi spełniać minimalny wzór, który przy przyjęciu, że (DMC=3500 kg; 3x71=213 kg; 1x75 kg;) minimalna DŁ=288 kg jest spełniony, ponieważ minimalna wartość zgodna ze wzorem to MU=10x(4+5,4)=94 kg. 288 > 94. To mówi nam, że maksymalna masa własna pojazdu (masa pojazdu gołego + jego zabudowa) nie może przekroczyć 3212 kg. Dla blaszaka, którego ładowność wynosi ok 1500 kg dla zabudowy pozostaje ok 1000 kg (uwzględniając ze dwie skrzynki jako dodatkowy bagaż na urlop).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że w sumie nie rozumiem co napisałeś. Od DMC trzeba odjąć masę pasażerów,  masę ich bagażu oraz hak jeżeli występuje. Nie możesz wliczać masy użytecznej w masę pasażerów. To są dwa zupełnie inne zagadnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.