Skocz do zawartości

FIAT 500 CIĘŻAROWY Z FRANCJI


patronat

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak podchodzicie do takiego tematu Fiat 500 ciężarowy (N1) 2 miejsca siedzące sprowadzony z Francji ja zrobiłem pierwsze badanie tak jak jest w dowodzie ciężarowy i powiedziałem klientowi że jak będzie miał dowód miękki to wtedy badanie zmiany konstrukcyjne na osobowy i jeszcze raz do WK z tym badaniem ale kliejen się upiera że powinienem pierwsze badanie zrobić i zaraz na tych samych francuskich tablicach zmiany konstrukcyjne moim zdaniem tak nie można po pewnie nawet do cepa te dodatkowe zmiany konstrukcyjne nie przejdą proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co stoi na stanowisku: ciężarówka, czy osobówka?

Jakie przedstawiono dokumenty, jakie PKD, jakię oświadczenie o dokonanych zmianach?

Skąd pasy, fotele, ile miejsc do siedzenia, co z airbagami na tylnych miejscach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba są jakieś wytyczne odnośnie ochrony pieszych, pasażerów. A samochód ma spełniać wymagania w zakresie dokonanych zmian na dzień badania. No to jak, można w zakresie dokonanych zmian wypruć przednie poduszki i nie montować tylnych, bo tak i już?

To, to nowe pozmianowe miejsce dla pasażera/pasażerów może być sobie takie dowolne, czy raczej żeby odpowiadało pewnym standardom?

Tak podpytuję, bo sam nie wiem jak do czegoś takiego podejść.

 

Rodzą się w jakiś sposób nowe miejsca do siedzenia, rodzą się punkty ich mocowania, rodzą się punkty mocowania pasów bezpieczeństwa, a o poduszkach nic nie ma. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale OK. Poduszki to ostatni wątek problemu. Dalej nie wiem co na stanowisko zajechało. To znaczy wiem, że FIAT 500, ale co z jego wyposażeniem w zakresie pasów i siedzeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało informacji od autora tematu by problem " choć " częściowo rozwiązać/rozwikłać " co nie ":wink:

 

41 minut temu, patronat napisał:

ale kliejen się upiera że powinienem pierwsze badanie zrobić i zaraz na tych samych francuskich tablicach zmiany konstrukcyjne

 

Czuję , że  klient/właściciel  Fiata 500 " rozkręcił aferę " i autora tematu ( przynajmniej przez jakiś czas mało się dowiemy ).:silent:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytałem o poduszki i inne rzeczy tylko czy można wykonać badanie zmian konstrukcyjnych na francuskich numerach rejestracyjnych czy dopiero jak wydadzą mu miękki dowód rej.

Paprock czytaj ze zrozumieniem a nie odpisujesz nie na temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, patronat napisał:

Paprock czytaj ze zrozumieniem a nie odpisujesz nie na temat

- jak się pisze tak się czyta! Poza tym obowiązują znaki interpunkcyjne!

 

 

A teraz prosiłbym jasno wytłumaczyć termin "zaraz" w tym zdaniu:

14 godzin temu, patronat napisał:

ale kliejen się upiera że powinienem pierwsze badanie zrobić i zaraz na tych samych francuskich tablicach zmiany konstrukcyjne 

- zakładam, że jakiś powód jego "uparcia" zaistniał, co nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, patronat napisał:

Panowie jak podchodzicie do takiego tematu Fiat 500 ciężarowy (N1) 2 miejsca siedzące sprowadzony z Francji....

Byłbym ostrożny w łechtaniu klienta po jajkach i spełnianiu jego życzeń, bo wiele z Francji jest aut które mają w homo 2 miejsca i więcej mieć nie mogą tak więc radził bym dobrze sprawdzić bo mnie już dwóch chciało wydygać handlarzy :hooray: Niestety dla nich , jestem czujny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można jaśniej, dlaczego nie mogą mieć więcej?

To w końcu można dokonywać zmian zmieniających rodzaj pojazdu przez przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w tym zakresie, czy nie można?

A może zmiana rodzaju pojazdu ma się sprowadzać li tylko do zmiany rodzaju pojazdu bez ruszania siedzeń, w sensie nie dokładania kanap, oparć bądź kompletnych foteli?

Jak to jest w końcu z tymi zmianami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Rafi90 napisał:

Niestety dla nich , jestem czujny

Czasami podeślą " kobitkę w kiecce mini " i co ? :silent: Wg. mnie ( czujnym ) trza być zawsze. :wink:No jak saper oczywiście . :oops: Chociaż, dawno, dawno temu w MON byłem w " remontówce " :nausea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, patronat napisał:

ja zrobiłem pierwsze badanie tak jak jest w dowodzie ciężarowy

16 godzin temu, patronat napisał:

jak będzie miał dowód miękki to wtedy badanie zmiany konstrukcyjne na osobowy

16 godzin temu, patronat napisał:

kliejen się upiera że powinienem pierwsze badanie zrobić i zaraz na tych samych francuskich tablicach zmiany konstrukcyjne

 

16 godzin temu, Paprock napisał:

Co stoi na stanowisku: ciężarówka, czy osobówka?

Też jestem ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, leski66 napisał:

Czasami podeślą " kobitkę w kiecce mini " i co ? :silent: ...

Tym bardziej zapala się czerwona lampka z napisem "UWAGA ":ph34r:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9_9

A co w przypadku gdy homologacja pojazdu jest na 2 osoby? Nie trzeba w takim przypadku zaświadczenia z PIMOT lub ITS na wytrzymałość mocowania tylnego fotela i pasów bezpieczeństwa?  Zresztą zrobiłbym pierwszą rejestrację zgodnie z dokumentami francuskimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Grzywa napisał:

9_9

A co w przypadku gdy homologacja pojazdu jest na 2 osoby?

W takim przypadku mamy auto 2 osobowe z paczką i tak już zostanie :hooray:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakieś przepisy, konkrety na takie tezy?  :hooray:

To co, siedzenia można wyrzucić, a dołożyć to już nie-e?

A jak auto nie posiada homologacji, bo krótka seria, końcówka produkcji i inne takie patenty, no to co wtedy?

I w końcu gdzie stoi, że przy zmianie rodzaju pojazdu mam się odnieść do homologacji, do jakiejkolwiek homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożenna Blitek Sędziowie WSA Janusz Bociąga (spr.) NSA Krystyna Kutzner Protokolant sekretarz sądowy Honorata Kuźmicka-Wełna po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 października 2017 r. sprawy ze skargi A. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 31 maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia uprawnień diagnosty skargę oddala.

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia 31 maja 2017 r znak [...], po rozpatrzeniu odwołania A. P. od decyzji Starosty P z dnia [...] 2017 r. orzekającej o cofnięciu A. P. uprawnienia diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów wydanego w dniu [...] 2004 r. -działając na podstawie art. 81 ust. 11 pkt 4 i ust. 12, art. 84 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym (zwane dalej "ustawą"), oraz art. 138 § 1 pkt 1 kpa, utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję organu l instancji.

Ustalono następujący stan sprawy. W dniu 28.11.2016 r. Starosta P został poinformowany pismem Starostwa Powiatowego w B o dokonaniu badania technicznego pojazdu, w którym dokonano zmiany konstrukcyjnej powodującej zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym, oraz wydanie przez diagnostę A. P. zaświadczenia badania technicznego pojazdu marki Mercedes [...], nr rej. [...], nr [...]. Dokonano zmiany rodzaju pojazdu z samochodu ciężarowego na samochód specjalny, podrodzaj pogrzebowy (zmiany nie naruszyły konstrukcji nadwozia, a w następstwie przeprowadzonych zmian konstrukcyjnych, ilość miejsc siedzących w przedmiotowym pojeździe została zwiększona do 6 miejsc), w fabryczne miejsca kotwień zamontowano fabryczne fotele pasażerskie zintegrowane z pasami bezpieczeństwa.

Według zaświadczenia, pojazd spełnia wymagania techniczne, a wszystkie zamontowane elementy posiadają znaki homologacyjne. Ponadto, w wyniku dokonanych przez rzeczoznawcę samochodowego, mgr inż. J. M. oględzin przedmiotowego samochodu ciężarowego, zawarte w opinii technicznej nr [...] z dnia 18.10,2016 r. wnioski o treści: "przedstawiony do badania pojazd został przystosowany do przewozu zwłok. Dokonane zmiany łącznie z dodatkowymi miejscami w przedziale pasażerskim zostały wykonane w sposób prawidłowy, przekształcając badany pojazd w specjalny pogrzebowy".

Starostwo Powiatowe w B 3 listopada 2016 r. zwróciło się do M Sp. z o.o. w W, z zapytaniem czy przedmiotowy pojazd został wyposażony w punkty kotwiczenia siedzeń oraz możliwość dokonania montażu pasów bezpieczeństwa pozwalające na wyposażenie obecnie pojazdu w 6 miejsc.

W odpowiedzi zwrotnej M Sp. z o.o. poinformował, iż przedmiotowy "pojazd został wyprodukowany jako pojazd ciężarowy kategorii NI, w oparciu o świadectwo homologacji europejskiej Nr el [...] na zamówienie rynku francuskiego. Pojazd ten miał fabrycznie zamontowane fotele na 3 miejsca (fotel kierowcy i podwójna ławka pasażera), miał fabrycznie zamontowaną przegrodę oddzielającą przestrzeń pasażerską od ładunkowej i nie miał fabrycznie zamontowanych dodatkowych punktów mocowania foteli oraz pasów bezpieczeństwa w przestrzeni ładunkowej". Ponadto M Sp. z o.o. poinformował, iż przedmiotowa odpowiedź opisuje stan pojazdu na moment opuszczenia zakładu produkcyjnego oraz że nie posiadają danych dotyczących ewentualnej przebudowy przedmiotowego pojazdu przed procesem rejestracji lub w okresie eksploatacji.

W dniu 15 grudnia 2016 r. w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w K przeprowadzono kontrolę przez uprawnionych pracowników Starostwa, która potwierdziła, iż rzeczywiście w przedmiotowej stacji dokonano w dniu 25.10.2016 r. badania technicznego pojazdu marki Mercedes [...].

 

No i takie  to życie. Przezorny zawsze ubezpieczony :meditate:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.