Skocz do zawartości

FIAT 500 CIĘŻAROWY Z FRANCJI


patronat

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, Paprock napisał:

jakieś przepisy, konkrety na takie tezy? 

 

Jak widzisz sąd umie czytać między wierszami.

Należy pamiętać, że nie każde auto ciężarowe w bryle auta osobowego z taśmy montażowej zjechało jako auto osobowe. Są nadwozia, które przekonstruowano w fazie projektowej i z linii montażowej zjeżdżają jako inne konstrukcje pozbawione pewnych detali jak np. rygle do zapinania oparcia tylnej kanapy, czy brak otworów lub gwintów do mocowania pasów bezpieczeństwa. Niestety ale zgodna z przepisami przeróbka takich aut na wersje 5-cio miejscowe jest niemożliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po sprawie już zarejestrowany  zrobiłem pierwsze badanie jak było w dowodzie ciężarowy (2 miejsca siedzące)  a potem na drugi dzień zmiany konstrukcyjne też na tablicach Francuskich i wydział przyjął i zarejestrował teraz osobówka i klient śmiga i zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@patronat nie za bardzo jest się czym chwalić, bo poświadczyłeś nieprawdę, a czy po sprawie to różnie z tym być może. W 99,9% przypadków się udaje ale jak dowodzą wyroki sądów bywa różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę przepisy zmieniły się chyba od marca 2017 i jest zapis: żeby dołożyć miejsca siedzące trzeba mieć zaświadczenia z PIMOT-u lum ITS-u na wytrzymałość miejsc mocowania foteli i takie samo zaświadczenia na wytrzymałość miejsc mocowania pasów. A ponadto pisząc że to jest samochód osobowy kiedy pisze w dowodzie francuskim ciężarowy poświadczamy nieprawdę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Grzywa napisał:

A ponadto pisząc że to jest samochód osobowy kiedy pisze w dowodzie francuskim ciężarowy poświadczamy nieprawdę :P

Kolego a do kogo ta uwaga ? sednem tematu było, jak postąpić ma @patronat, a zrobił tak:

2 godziny temu, patronat napisał:

zrobiłem pierwsze badanie jak było w dowodzie ciężarowy (2 miejsca siedzące)

i następnie:

2 godziny temu, patronat napisał:

a potem na drugi dzień zmiany konstrukcyjne

to  o co kaman :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie trzeba znadz przepisy siedzenia zamontowane  przez profesjonalną firmę wszystko jak z fabryki były też orginalne kotwiczenia a przy zmianie z ciężarowego na osobowy nie brak żadnych zaświadczeń z ITS czy PIMOTU więc jakie poświadczenie nieprawdy po pierwszym badaniu klient dokonał przeróbki i na drugi dzień badanie zmian konstrukcyjnych wiem że niektórzy boją się zmian konstrukcyjnych ale panowie trochę się oduczyć i do przodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał bym, że forum to sięga dna poprzez takie wypowiedzi, ale to już niestety jest nie tylko dno, ale ładnych parę metrów mułu.

Ja rozumiem Jacdiag, że jesteś tu sam moderatorem, ale gość z Twoim stażem w moderacji dający się wciągać w tak żenująco niski poziom dyskusji to jakaś masakra.

Zaczynam rozumieć osoby, które zwyczajnie przestały tu pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.06.2019 o 08:52, Rafi90 napisał:

No i takie  to życie. Przezorny zawsze ubezpieczony :meditate:

Tu całość, w tym ciekawe zdanie na temat rzeczoznawcy: 

https://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/iii-sa-kr-845-17/ruch_drogowy/12d1e62.html?q=diagnosta&x=0&y=0&_okres=2017&show=sad&_sad=Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie&pth=%2Fszukaj

 

Co do blaszaka (N1 VANA), to kto, jaki podmiot, jaki przedsiębiorca z ciężarowego na specjalny go przemianował?

Kto i po co te miejsca poprawiał, demontował, korygował?

I zasadnicze pytanie do osób mających styczność z Mercedesikami VITAMI. Jak wygląda podłoga i słupki w takim blaszaku, bo coś mi świta, że te "fabryczne fotele pasażerskie zintegrowane z pasami bezpieczeństwa" to była lipa. O mocowaniu przez podłogę nawet nie wspominam, bo zaraz profil do rigipsu mi się przypomina.

 

A wracając do tematycznego FIACIKA, to ze stajni tej marki były i są ciężarówki w modelu Seicento z dwoma miejscami. Przyglądałem się swojego czasu i słupkom i podłodze w tyle tej konstrukcji i tam wszystkie "kotwienia" były gotowe do użycia. Właściwa śruba, właściwy klucz, elementy spoza wiadomej ministerialnej listy i co dalej w sensie można, czy nie można takiego Seika na osobowy przemianować bez udziału Pimotów i innych takich, mimo że jako BB-VAN, N1-ciężarowy był homologowany? Nie tylko o ten model chodzi, bo przecież wiele marek posiada w ofercie dwumiejscowe ciężarówki w osobowym nadwoziu, które w jakiś sposób stają się samochodami osobowymi pięciomiejscowymi I co, nielegal to wszystko?

Jest też kilka marek, która na konkretny VIN ma jedną i drugą homologację. Po mojemu FIAT 500 homo na osobowy w życiu nie wydębi, ale idę o zakład, że otwory pod pasy są tam jak żywe, a nawet nagwintowane. To co, da radę zamontować w nim dwa miejsca do siedzenia plus pasy legalnego pochodzenia i zarejestrować jako osobowy, czy będą rzucane kłody?

Podpowiem, że zwrócenie się do producenta odbije się bliźniaczą odpowiedzią: "opuścił linię montażową w takim stanie, na co otrzymał słuszną homologację". I co, "zmiany" pozamiatane? To po jaką chorobę tworzyli te całe paragrafy dziewiąte? :?

 

Co do poduszek powietrznych, to ZONK jak byk, bo nie znalazłem żadnych wytycznych. Nie ma i tyle. Air-Bagi tak sobie powstały i mają się całkiem dobrze. I dobrze bo ratują życie. Niestety nie ma wymogów prawnych ich stosowania. Wyścig producentów w zdobyciu jak największej liczby test-crash'owych gwiazdek powoduje ich konstruowanie i upychanie w wyposażenie, które kiedyś za dopłatą było osiągalne a dzisiaj jest standardem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2019 o 18:41, patronat napisał:

wykonać badanie zmian konstrukcyjnych na francuskich numerach rejestracyjnych czy dopiero jak wydadzą mu miękki dowód rej.

Nic nie stoi na przeszkodzie by wykonać od razu okresowe przed pierw. rej. + dodatkowe na zmiany knstr. Jak miał tablice rej to klient miał racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.