danielg539 Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 32 minuty temu, Paprock napisał: jakieś przepisy, konkrety na takie tezy? Jak widzisz sąd umie czytać między wierszami. Należy pamiętać, że nie każde auto ciężarowe w bryle auta osobowego z taśmy montażowej zjechało jako auto osobowe. Są nadwozia, które przekonstruowano w fazie projektowej i z linii montażowej zjeżdżają jako inne konstrukcje pozbawione pewnych detali jak np. rygle do zapinania oparcia tylnej kanapy, czy brak otworów lub gwintów do mocowania pasów bezpieczeństwa. Niestety ale zgodna z przepisami przeróbka takich aut na wersje 5-cio miejscowe jest niemożliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patronat Napisano 15 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2019 No i po sprawie już zarejestrowany zrobiłem pierwsze badanie jak było w dowodzie ciężarowy (2 miejsca siedzące) a potem na drugi dzień zmiany konstrukcyjne też na tablicach Francuskich i wydział przyjął i zarejestrował teraz osobówka i klient śmiga i zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 @patronat nie za bardzo jest się czym chwalić, bo poświadczyłeś nieprawdę, a czy po sprawie to różnie z tym być może. W 99,9% przypadków się udaje ale jak dowodzą wyroki sądów bywa różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywa Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 Z tego co kojarzę przepisy zmieniły się chyba od marca 2017 i jest zapis: żeby dołożyć miejsca siedzące trzeba mieć zaświadczenia z PIMOT-u lum ITS-u na wytrzymałość miejsc mocowania foteli i takie samo zaświadczenia na wytrzymałość miejsc mocowania pasów. A ponadto pisząc że to jest samochód osobowy kiedy pisze w dowodzie francuskim ciężarowy poświadczamy nieprawdę :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 @Grzywa to przeczytaj dokładnie te zmienione przepisy i potem napisz dla jakich pojazdów wymagane są "kwity z upoważnionej jednostki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 35 minut temu, Grzywa napisał: A ponadto pisząc że to jest samochód osobowy kiedy pisze w dowodzie francuskim ciężarowy poświadczamy nieprawdę Kolego a do kogo ta uwaga ? sednem tematu było, jak postąpić ma @patronat, a zrobił tak: 2 godziny temu, patronat napisał: zrobiłem pierwsze badanie jak było w dowodzie ciężarowy (2 miejsca siedzące) i następnie: 2 godziny temu, patronat napisał: a potem na drugi dzień zmiany konstrukcyjne to o co kaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba19787 Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 Właśnie trzeba znadz przepisy siedzenia zamontowane przez profesjonalną firmę wszystko jak z fabryki były też orginalne kotwiczenia a przy zmianie z ciężarowego na osobowy nie brak żadnych zaświadczeń z ITS czy PIMOTU więc jakie poświadczenie nieprawdy po pierwszym badaniu klient dokonał przeróbki i na drugi dzień badanie zmian konstrukcyjnych wiem że niektórzy boją się zmian konstrukcyjnych ale panowie trochę się oduczyć i do przodu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 Napisał bym, że forum to sięga dna poprzez takie wypowiedzi, ale to już niestety jest nie tylko dno, ale ładnych parę metrów mułu. Ja rozumiem Jacdiag, że jesteś tu sam moderatorem, ale gość z Twoim stażem w moderacji dający się wciągać w tak żenująco niski poziom dyskusji to jakaś masakra. Zaczynam rozumieć osoby, które zwyczajnie przestały tu pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Czerwiec 2019 Share Napisano 16 Czerwiec 2019 W dniu 15.06.2019 o 08:52, Rafi90 napisał: No i takie to życie. Przezorny zawsze ubezpieczony Tu całość, w tym ciekawe zdanie na temat rzeczoznawcy: https://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/iii-sa-kr-845-17/ruch_drogowy/12d1e62.html?q=diagnosta&x=0&y=0&_okres=2017&show=sad&_sad=Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie&pth=%2Fszukaj Co do blaszaka (N1 VANA), to kto, jaki podmiot, jaki przedsiębiorca z ciężarowego na specjalny go przemianował? Kto i po co te miejsca poprawiał, demontował, korygował? I zasadnicze pytanie do osób mających styczność z Mercedesikami VITAMI. Jak wygląda podłoga i słupki w takim blaszaku, bo coś mi świta, że te "fabryczne fotele pasażerskie zintegrowane z pasami bezpieczeństwa" to była lipa. O mocowaniu przez podłogę nawet nie wspominam, bo zaraz profil do rigipsu mi się przypomina. A wracając do tematycznego FIACIKA, to ze stajni tej marki były i są ciężarówki w modelu Seicento z dwoma miejscami. Przyglądałem się swojego czasu i słupkom i podłodze w tyle tej konstrukcji i tam wszystkie "kotwienia" były gotowe do użycia. Właściwa śruba, właściwy klucz, elementy spoza wiadomej ministerialnej listy i co dalej w sensie można, czy nie można takiego Seika na osobowy przemianować bez udziału Pimotów i innych takich, mimo że jako BB-VAN, N1-ciężarowy był homologowany? Nie tylko o ten model chodzi, bo przecież wiele marek posiada w ofercie dwumiejscowe ciężarówki w osobowym nadwoziu, które w jakiś sposób stają się samochodami osobowymi pięciomiejscowymi I co, nielegal to wszystko? Jest też kilka marek, która na konkretny VIN ma jedną i drugą homologację. Po mojemu FIAT 500 homo na osobowy w życiu nie wydębi, ale idę o zakład, że otwory pod pasy są tam jak żywe, a nawet nagwintowane. To co, da radę zamontować w nim dwa miejsca do siedzenia plus pasy legalnego pochodzenia i zarejestrować jako osobowy, czy będą rzucane kłody? Podpowiem, że zwrócenie się do producenta odbije się bliźniaczą odpowiedzią: "opuścił linię montażową w takim stanie, na co otrzymał słuszną homologację". I co, "zmiany" pozamiatane? To po jaką chorobę tworzyli te całe paragrafy dziewiąte? Co do poduszek powietrznych, to ZONK jak byk, bo nie znalazłem żadnych wytycznych. Nie ma i tyle. Air-Bagi tak sobie powstały i mają się całkiem dobrze. I dobrze bo ratują życie. Niestety nie ma wymogów prawnych ich stosowania. Wyścig producentów w zdobyciu jak największej liczby test-crash'owych gwiazdek powoduje ich konstruowanie i upychanie w wyposażenie, które kiedyś za dopłatą było osiągalne a dzisiaj jest standardem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 18 Czerwiec 2019 Share Napisano 18 Czerwiec 2019 W dniu 13.06.2019 o 18:41, patronat napisał: wykonać badanie zmian konstrukcyjnych na francuskich numerach rejestracyjnych czy dopiero jak wydadzą mu miękki dowód rej. Nic nie stoi na przeszkodzie by wykonać od razu okresowe przed pierw. rej. + dodatkowe na zmiany knstr. Jak miał tablice rej to klient miał racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patronat Napisano 19 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2019 Tak jak ma tablice to można . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.