Skocz do zawartości
Dominz

Mercedes sprinter zmiana rodzaju z ciężarowego na osobowy.

Rekomendowane odpowiedzi

Dominz

Witam,
Mam taką zagwozdkę, rozchodzi się o zmianę rodzaju pojazdu jakim jest mercedes sprinter.
Obecnie auto jest jako ciężarowe 6 miejscowe, klient chce zmienić je na osobowe.
Żadne miejsca nie będą dostawiane, chodzi tylko o zrobienie go jako auto osobowe.
Wystarczy tylko zaświadczenie z warsztatu PKD 45.20z( o demontażu kratki) + zmiany konstrukcyjne + OBT ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A dlaczego blaszak miałby zostać samochodem osobowym skoro jego nadrzędnym celem jest wożenie towarów?!

 

42) samochód ciężarowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo--osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Klient ma taką fantazję i nie musi uzasadniać czemu potrzebny mu samochód z dużym bagażnikiem. Może chodzi o opłaty albo problem na granicy.  Moim zdaniem zaświadczenie z warsztatu i robimy badanie po zmianach.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Z ciągnika siodłowego też niech zrobi osobowy!

Jaka fantazja, jakie zachcianki, o czym w ogóle mowa? Co w tym wszystkim robi DIAGNOSTA???

Mam świadomość tego, że dla Urzędu Skarbowego każdy Pick-Up jest autem osobowym, ale nie pasuje mi ta teoria związana z fantazją i przeogromnym bagażnikiem.

Jakoś w życiu nie spotkałem jedno lub dwumiejscowego blaszka osobowego!

  • Super 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

nie wiem po co się unosić, poza tym akurat tematyczny pojazd jest 6-cio osobowy, poproszę o przepisy formalne, że nie wolno go przerobić na osobowy, przesłanki że nie bo nie, nie interesują  mnie, ma to być nauka nie tylko dla mnie, może innym też się przyda, vide kemping na forum za ścianą. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
37 minut temu, Paprock napisał:

Jakoś w życiu nie spotkałem jedno lub dwumiejscowego blaszka osobowego!

 

2 godziny temu, Dominz napisał:

Obecnie auto jest jako ciężarowe 6 miejscowe, klient chce zmienić je na osobowe

To chyba ta temperatura

Spokojnie możesz zrobić tak jak zapodałeś na początku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz
Godzinę temu, wojteczek napisał:

Klient ma taką fantazję i nie musi uzasadniać czemu potrzebny mu samochód z dużym bagażnikiem. Może chodzi o opłaty albo problem na granicy.  Moim zdaniem zaświadczenie z warsztatu i robimy badanie po zmianach.

Zanim zaczniemy spełniać wszystkie fantazje, dobrze by było uświadomić klienta o zachodzących okolicznościach przy rzeczonej zmianie. Wiemy wszyscy, że ciężarówki do 3,5 T mają nieco niższe wymaganie dotyczące chociażby WSH ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Napisano (edytowane)

Jasno w ustawie stoi czym i do czego służy samochód ciężarowy, a nawet osobowo-ciężarowy jest ciężarowym!

Jasno też tam stoi czym jest samochód osobowy.

Skoro potraficie przemianować blaszaka na osobowy po wyeliminowaniu przegrody, to zróbcie też to samo z ciągnikiem siodłowym pozbywając się siodła z ramy.

Edytowane przez Paprock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowane)

A jaka jest różnica  w przebudowaniu np Pandy a tego Sprintera - jak kolega zaznaczył na samym początku  pojazd jest 6-cio osobowy i tak szczerze mówiąc po co wyrzucać przegrodę.

 Zarówno jeden jak i drugi występuje w wersji osobowej i ciężarowej - więc w czym problem.

I nie rzucaj haseł typu ciągnik na osobowy bo to inna bajka

Edytowane przez IVVO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja Sprintera sześciomiejscowego OSOBOWEGO nie spotkałem. Spotkałem "blaszaki" osobowe dziewięciomiejscowe bez przestrzeni ładunkowej.

Co do Pandy, to też nie spotkałem dwumiejscowej osobowej i bardzo bym się głowił, czy pozbycie się lub nie kraty/przegrody w opcji ciężarowej, bez dokładania siedzeń w drugim rzędzie, stworzy autko osobowe.

 

Dla mnie temat z tych podobnych do ciągnikowych homologacji na Quady. Za pioruna nie pojmuję jak i traktor wychodzi.

Tu też nie po mojemu, żeby auto z przestrzenią ładunkową za siedzeniami osobówką było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Nie chodzi tu o żadne dokładanie foteli - Pandy jako ciężarowe też mają 2-rzędy i 4 miejsca - nie wiem jaki w tym sens ale są - w tym przypadku konkretnym nie widzę merytorycznych podstaw do odmowy zmian konstrukcyjnych - tym bardziej że to nie my je wykonujemy tylko G45-20Z - i to jego problem nie mój - ja mam potwierdzić tylko prawidłowość jego działań

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dominz

Temat się wyjaśnił po co taka przeróbka, samochód ma być wywieziony na Ukrainę, chodzi o cło na granicy.
Odpuśćcie sobie dyskusję nt przerabiania ciągnika siodłowego na osobówkę według mnie ciągnik siodłowy zawsze pozostanie ciągnikiem siodłowym.
Natomiast taki bus może być kempingiem, autobusem i wszystkim tym na co ktoś wyda, że tym jest.
Temat dotyczy mercedesa sprintera który z samochodu ciężarowego ma sie stać samochodem osobowym.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

IVVO. Ty potwierdzisz,a ja odmówię zasłaniając się ustawą. Cechy konstrukcyjne tego pojazdu jak najbardziej odpowiadają ustawowej definicji samochodu ciężarowego i nie przyklepię osobowego. Głównym założeniem konstrukcyjnym tematycznego Sprintera jest przewóz osób i towarów, a więc kłania się samochód ciężarowo-osobowy, który wyraźnie jest opisany jako ciężarowy.

Ten Sprinter nie łapie się pod osobowy, bo nie! Bo definicja osobowego jest całkiem inna. Bo definicja osobowego jest taka: 

40) samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;

Jak widać jest tu mowa o przewozie osób i ich bagażu i przekonany jestem, że pozostawiona pusta przestrzeń za siedzeniami nie pełni roli bagażnika!

Oczywiście każdy zrobi jak uważa. W sumie nie moja sprawa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

Też mam takie samo zdanie, że " po tej przebudowie " dalej rzeczowy Sprinter będzie bardziej samochodem ciężarowym niż osobowym, ponieważ dalej przestrzeń za siedzeniami będzie pełniła rolę przestrzeni/strefy ładunkowej - w pełni wyczerpującej definicję samochodu ciężarowo-osobowego czyli tak po prawdzie ciężarowego :icon_wink: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
Napisano (edytowane)

Też na początku wahał bym się że zmianą tego rodzaju auta na osobowe,ale teraz sam nie wiem. Wkoncu czym różni się przestrzeń bagażowa od ładunkowej? kiedy mówimy że ta to jest bagażowa i auto jest osobowe a ta obok to ładunkowa i musi być ciężarowe. Ja tego  w takim typie auta nie rozróżniam. 

Edytowane przez yogi1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie mam na to przykładów. Nie wiem. Trzymam się tylko ustawowych definicji. Ale jak mi ktoś przedstawi legalne homo osobowe na dużego blaszaka z dwoma miejscami do siedzenie, to może zdanie zmienię. Na dzisiaj ja do takich zmian nie podchodzę.

Wiem, że duże Pick-Up'y zdarzają się dwojako homologowane. Wiem, że auta pokroju Partnera, Kangoo, Doblo występują po jednej i drugiej homologacji.

Ale tematyczny pojazd to BiG-Blaszak i jemu po prostu nie przystoi być samochodem osobowym. A jak poczciwy niemiecki kontener pocztowy, do którego części towarowej przez drzwi przesuwne z kabiny  się przechodzi, to co, też "po zmianach" będzie samochodem osobowym?

 

Z linku: https://gratka.pl/motoryzacja/mercedes-benz-sprinter-308-2-2-cdi-gwarancja-6-mies/ob/64994

 

Znalezione obrazy dla zapytania niemiecki samochód pocztowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
2 godziny temu, Paprock napisał:

40) samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;

 i ten sprinter właśnie te wszystkie wymogi spełnia . nie ma wytycznych o wielkości przestrzeni na bagaż . warunek ładowności musi być spełniony przy przerabianiu odwrotnym : z osobowego na ciężarowy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A czego nie spełnia co do ciężarowego? Nie kapuję, nie pojmuję dwóch ton ładowności w osobówce!

No może w wyłączeniem Hummera! 

 

Więc jak, BB-Vana idzie przekombinowć na osobowy, a co z furgonem pocztowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wimtus

Na pewno budując auto w pierwszym etapie czy modyfikując w kolejnych etapach nie ma swobody w doborze masy bagażu i liczby pasażerów. Jedno jest zależne od drugiego czy też od rozstawu osi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Koledzy nie bijcie piany. Krótkie pytanie, krótka odpowiedź. 

Prawo nie zabrania takich zmian. W pojeździe muszą nastąpić zmiany (podejrzewam, że znika przegroda). Musi to zrobić uprawniony podmiot, ponieważ zmienia się rodzaj pojazdu. Diagnosta ma wykonać DBT (ewentualnie + OBT jak klient sobie życzy). Całe wszystko. 

Wszelkie wątpliwości natury ludzkiej pozostawiam na boku, bo jeden bez mrugnięcia powieką to zrobi bo prawo nie zabrania, drugi będzie się doszukiwał teorii spiskowych i nie wykona takiego badania. Życie. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
11 godzin temu, Paprock napisał:

jak mi ktoś przedstawi legalne homo osobowe na dużego blaszaka z dwoma miejscami do siedzenie, to może zdanie zmienię

 

bo :

 

11 godzin temu, Paprock napisał:

tematyczny pojazd to BiG-Blaszak i jemu po prostu nie przystoi być samochodem osobowym

 

i :

 

11 godzin temu, Paprock napisał:

Na dzisiaj ja do takich zmian nie podchodzę.

 

" co nie ":wink:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ale krata/przegroda nie definiuje przecież samochodu osobowego. Nic nie trzeba demontować. Krata/przegroda może w nim pozostać. I oczywiście, że z tematu bicie piany wyłazi. Prosiłem o fabryczne homo na blaszak dwu-trzymiejscowy osobowy. Najlepiej na Sprintera, Jumpera... O! A może ktoś znajdzie na IVECO, co? 

Podziwiam. Naprawdę podziwiam, że ktoś w takim samochodzie widzi bagażnik zamiast przestrzeni ładunkowej.

 

Ciągnik siodłowy zaadaptowany na Lhorę zmian nie przechodzi, bo siodło w nim wadzi. Ciężarówka z pługiem oraz z piaskarką na pace zmian nie przechodzi, bo to przecież zwykły ładunek dla niej... A tu proszę, proszę... Sprinter osobowy wychodzi! :medit:

Wcale mnie nie zdziwi, że ktoś tego pocztowca pod naciskiem klienckiego kaprysu przemianuje na osobowy! :evil:

 

Samochód osobowy z bagażnikiem! :evil: :evil: :evil:

A jak bagażnik nie pasi, to platforma na rowery!!!  :evil:

 

Znalezione obrazy dla zapytania dubel kabina iveco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Paproku  - nie pisz o patologii - tylko o tym konkretnym przypadku - samochód ciężarowy 6-cio osobowy z przegrodą - bo o tym mówimy - jakich ustawowych - zaznaczam ustawowych warunków nie spełni aby być osobowym. Podaj krótko paragrafy - a nie spekuluj co by było gdyby. I nie mów o homo bo ją rozwalił G45-20Z w momencie wystawienia zaświadczenia o przebudowie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
27 minut temu, adam1501 napisał:

Koledzy nie bijcie piany. Krótkie pytanie, krótka odpowiedź. 

Po to jest forum, dyskutować, wymieniać poglądy, itd.

 

15 minut temu, Paprock napisał:

Wcale mnie nie zdziwi, że ktoś tego pocztowca pod naciskiem klienckiego kaprysu przemianuje na osobowy! :evil:

Ale tu zakładamy że ten Sprinter to BB, więc przykłady które podajesz nie zupełnie pasują do tego konkretnego przypadku. Nie chcę nikogo urazić i proszę abyście nie brali tego do siebie ale, jak klient przyjedzie na stację i nie dostanie konkretnej odpowiedzi dlaczego nie, to pojedzie do konkurencji i powie że tamten diagnosta to się zupełnie nie zna i takie tam głupoty (obrobi wam tyłek). Ale jak mu powiesz nie da rady bo nie spełnia warunku xy, to też pojedzie tyle że u konkurencji powie że wyszedł do niego jakiś służbista i pogonił. Do każdej zmiany podchodzić  indywidualnie i to że jeszcze takiego przypadku  nie mieliśmy nie oznacza że nie można takich rzeczy robić. Ustawodawca dał taką możliwość i ktoś chce z niej skorzystać, pozostaje tylko dążyć do zmiany przepisów aby  określały jasno jakie zmiany są dopuszczalne (taki katalog możliwych zmian).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
43 minuty temu, Paprock napisał:

Nic nie trzeba demontować. Krata/przegroda może w nim pozostać.

Niestety nie może, ponieważ nie zajdą żadne zmiany konstrukcyjne i nie będzie mowy o DBT. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.