Skocz do zawartości
Masselo

OBT a zatrzymany DR za kolizje

Rekomendowane odpowiedzi

Masselo

Witam.

Taka sytuacja
Zjawia się klient na OBT z kartą pojazdu. -wykonuje OBT ,wszystko ok wynik pozytywny.
Po wszystkim klient mówi że zatrzymany ma dowód i pokazuje zaświadczenie (pokolizyjne)

 1.Pytanie czy na podstawie zaswiadczenia OBT odblokują mu dowód?
2. Czy jak wykonałem OBT na karte pojazdu, moge w pózniejszym terminie panu wbić pieczatke do DR i korekte badania dot  z wpisu?
3. Czy my w ogóle mamy mozliwość sprawdzenia w CEP że dokument jest zatrzymany?

p.s Jesli nie ten dział to przepraszam i prosze o przeniesienie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Na chwilę obecną CEP nie udostępnia stacjom kontroli informacji o dowodach zatrzymanych.

Klien przypalił głupa, to przypalił głupa. Trudno zgadnąć, co zrobi WK. Jak trafi na, no nie wiem jak nazwać, to dowód może być wydany. Ale jak WK dowodu nie wyda, bo się skapnie, że o inne badanie się rozchodziło, to ja bym nic nie korygował i nie poprawiał. Życie! Drugie badanie powypadkowe do rejestru za 94 złote i po robocie. Pretensje niech wnosi do samego siebie najlepiej.

Poza tym, takie przypadki były już opisywane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

1- Nie powinni ale niestety z tym bywa różnie

2- Możesz w DR wbic później

3- Niestety takiej możliwości na SKP brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

Mam nadzieję , że pojazd bez instalacji gazowej :silent: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Godzinę temu, leski66 napisał:

Mam nadzieję , że pojazd bez instalacji gazowej

 

A co to zmienia przy OBT?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
Napisano (edytowane)

Przy OBT jak " papiery " - ( protokół wraz z decyzją ) grają ze zbiornikiem to nic, wyprzedziłem trochę fakty jak by doszło do pokolizyjnego badania technicznego :icon_wink:

Edytowane przez leski66

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert27

A jak klient nie powie że miał kolizję ,tylko że zgubił DR   i przyjezdza na OBT  z  KP i Protokołem z TDT z przed kolizji i robimy normalne Badanie a później może być problem przy jakiejś kontroli TDT bądź z WK jak to wyjdzie?  Że " stary protokół"  Zastanawiam się czy nie pisać w takich sytuacjach w uwagach w zaświadczeniu " Że z przedstawionych dokumentów na Badanie Techniczne nie wynikało że pojazd uczestniczył w wypadku /kolizji" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Jak klient zatai temat dzwona to jego sprawa. Przy OBT ma być ważny protokół i jest. Jak się okaże że trzeba jednak zrobić dodatkowe to klienta sprawa aby dostarczył odpowiednie dokumenty. Nie popadajmy w paranoje kontrolne, że niby nie dowróżyliśny się jakie badanie trzeba było wykonać. 

  • Polub 1
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz
10 minut temu, Robert27 napisał:

przyjezdza na OBT

I na tym koniec - z rejestru i z zaświadczenia wynika wprost, że wykonałeś OBT i identyfikacje oparłeś o KP i CEP. Nic nie musisz dopisywać, bo tym dopiskiem sugerujesz, że miałeś wątpliwości co do faktycznego powodu wizyty klienta u Ciebie, a wtedy masz pozycje w cenniku odpowiednią i wiesz co powinieneś uczynić.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
10 minut temu, Robert27 napisał:

A jak klient nie powie że miał kolizję ,tylko że zgubił DR

 

Teraz DR " wirtualnie " jest zatrzymywany więc ( klient ) u Ciebie zawsze pojawi się na badaniu z nim ( no chyba , że faktycznie zgubił ). Dopóki w CEP nie będzie informacji o tym ( zatrzymaniu wirtualnym i powodzie tego zatrzymania ) to róbmy swoje. :wink: Bo :

 

12 minut temu, adam1501 napisał:

Przy OBT ma być ważny protokół i jest

 

A klienci są różni.:?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
11 minut temu, leski66 napisał:

Dopóki w CEP nie będzie informacji o tym ( zatrzymaniu wirtualnym i powodzie tego zatrzymania )

 

W CEP są takie informacje, ale nie widzą ich stacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
5 minut temu, michal_k napisał:

nie widzą ich stacje

 Dokładnie o to mi chodziło, faktycznie słabo to ująłem.:wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Badanie pokolizyjne dla auta z LPG tylko z protokołem po dacie wystawienia pokwitowania. Stoi w "tabeli" jak byk, i tu chyba nie ma co się zastanawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Tylko klient musi przyjechać na badanie po dzwonie. Natomiast ja ściemni i chce OBT to stary protokół jak najbardziej jest na miejscu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973

tylko wtedy nie powinien mieć "odtrzymanego ;) " DR  bo badanie niezgodnie wykonane . nie z winy diagnosty tylko klienta . powinien być odesłany ponownie na stację  ,wykonać właściwe badanie ( czyli 94 + okresowe ) . jeden , i kolejny taki przypadek i może przestaliby ściemniać ( wiem , to niemożliwe ;) ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

WK raczej nie odblokuje DR bez badania powypadkowego, ale słyszałem, że na komisariatach jest łatwiej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Problem w tym, że znakomita część WK również odblokuje,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
1 minutę temu, michal_k napisał:

WK raczej nie odblokuje DR bez badania powypadkowego,

KNT może nie, ale w innych powiatach to różnie bywa :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Godzinę temu, piter1973 napisał:

wykonać właściwe badanie ( czyli 94 + okresowe )

Tylko 94, OBT ma już ważne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Badanie jest badanie. Skoro je przeszedł to jest sprawny i DR można oddać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fuks
2 godziny temu, piter1973 napisał:

 ( czyli 94 + okresowe ) 

chyba nawet tu na forum było udostępniane całkiem świeże pismo m.in. na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, adam1501 napisał:

Tylko 94, OBT ma już ważne. 

temat powypadkowych był poruszany jeśli chodzi o koszta -  w wykazie czynności badania powypadkowego jest wykonanie czynności z zakresu okresowego więc powinno się doliczać cene okresowego ( chociaż jest napisane ,że dotyczących zespołów i układów )

Edytowane przez piter1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
40 minut temu, piter1973 napisał:

w wykazie czynności badania powypadkowego jest wykonanie czynności z zakresu okresowego

 

Nie ma tam mowy o czynnościach okresowego (mowa jest o nich jedynie w badaniu po zmianach konstrukcyjnych).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
39 minut temu, piter1973 napisał:

w wykazie czynności badania powypadkowego jest wykonanie czynności z zakresu okresoweg

A w praktyce mamy to co mamy bo większość SKP wykona badanie po kolizyjne autobusu za 94 PLN pomimo, że za samo OBT jest 199 PLN a tu jeszcze geometrią trzeba sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Napisano (edytowane)
14 minut temu, michal_k napisał:

Nie ma tam mowy o czynnościach okresowego

oj Michale -

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały

uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego

ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu,

mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków

technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia

i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

jeden zrozumie ,że cały zakres , inny ,że tylko  wybrane czynności z uszkodzonych wypadkiem zespołów i układów . co w przypadku gdy na pokwitowaniu napisane jest tylko - uszkodzenia pokolizyjne lub powypadkowe ? jakie układy sprawdzić ? wszystkie czyli zakres  z pkt 0-10 dzaiłu I zał nr 1 ( okresowe ) . możesz być innego zdania .

Edytowane przez piter1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.