Skocz do zawartości

Kamper


SAJMON-77

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.06.2019 o 19:12, wolf napisał:

protokół z TDT od zbiornika innego niż do zasilania pojazdu.

Po wystawieniu takiego protokołu inspektorek TDT-u powinien oddać pieczątki

 

Chyba że dopuszczał zbiornik na jakimś statku, bo taki 120 m3 to ledwie na wagon kolejowy się  zmieści :!:  

 

Cysterna kolejowa o poj. 113 m3  ma ponad 3 m średnicy i długość 16,2 m 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mu tam d sprzed m nie uciekło czasem?

Poza tym wnioskuję o uzupełnienie tytułu "Kamper ogrzewany LPG" i przeniesienie do działu "GAZU".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2019 o 17:42, wolf napisał:

A silosy podlegają pod dozór.

 

W dniu 29.06.2019 o 09:38, wolf napisał:

nie patrz na to co jest na stronie TDT, czy UDT tylko w przepisy.

A w przepisach stoi

Cytat

§1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:

1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego:

No to jak to z tymi silosami będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2019 o 21:08, Jacdiag napisał:

Po wystawieniu takiego protokołu inspektorek TDT-u powinien oddać pieczątki

 

Chyba że dopuszczał zbiornik na jakimś statku, bo taki 120 m3 to ledwie na wagon kolejowy się  zmieści :!:  

 

Cysterna kolejowa o poj. 113 m3  ma ponad 3 m średnicy i długość 16,2 m 

Ten co nic nie robi jest nieomylny.

Jak za takie coś mieliby zabierać pieczątki, to ilu diagnostów by pozostało.

W dniu 1.07.2019 o 14:46, aboz napisał:

 

A w przepisach stoi

No to jak to z tymi silosami będzie?

a dalej

5) urządzenia do napełniania i
opróżniania zbiorników transportowych;
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wolf ale wiesz, że pkt. 5 jest częścią par. 1, czyli nadal mowa o cieczach i gazach. To po pierwsze primo. Kolejne primo to to, że przestrzeliłeś, bo akurat pkt. 5 nie dotyczy zbiorników a pomp. I dalej mowa o cieczach i gazach (vide par. 1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennik Ustaw - rok 2014, nr 0, poz. 1465 z dnia 2014-10-28

Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 1 sierpnia 2014 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych

 

§ 1. 1. Rozporządzenie określa warunki techniczne dozoru technicznego w zakresie projektowania, materiałów i elementów stosowanych do wytwarzania, wytwarzania, eksploatacji oraz naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych.

2. Do specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych zalicza się:

1) zbiorniki ciśnieniowe, o iloczynie nadciśnienia (PS) i pojemności (V) większym niż 50 bar × dm3 i nadciśnieniu (PS) wyższym niż 0,5 bara zamontowanych:

a)4) w układzie hamulcowym pojazdu kolejowego, metra i tramwaju lub w układzie sterującym elementami za- i wyładowczymi pojazdu kolejowego i metra lub w urządzeniu przeciwpożarowym pojazdu kolejowego, metra i tramwaju lub w innych układach tych pojazdów,

b) na stałe w agregatach proszkowych gaśniczych pojazdów drogowych;

2) cysterny ciśnieniowe – zbiorniki wraz z wyposażeniem obsługowym, konstrukcyjnym i osprzętem zabezpieczającym, trwale połączone z podwoziem drogowym lub kolejowym, stanowiące nieodłączną część ramy lub umożliwiające transport multimodalny:

a) napełniane podciśnieniowo i opróżniane ciśnieniem (PS) wyższym niż 0,5 bara, do przewozu odpadów, w tym materiałów, roztworów, mieszanin, które nie są przewidziane do bezpośredniego zastosowania i są przewożone w celu ich utylizacji, składowania lub zniszczenia przez spalenie lub inny sposób,

b) napełniane lub opróżniane ciśnieniem (PS) wyższym niż 0,5 bara, w szczególności do przewozu materiałów stałych (sypkich lub granulowanych), mieszanek paszowych,

c) napełniane materiałami płynnymi i przewożące te materiały pod ciśnieniem (PS) wyższym niż 0,5 bara,

d) odejmowalne (zbiorniki kontenerowe), napełniane, opróżniane lub przewożone pod ciśnieniem, dla których iloczyn nadciśnienia (PS) i pojemności (V) jest większy niż 50 bar × dm3, a nadciśnienie (PS) większe niż 0,5 bara

– stosowane w ruchu drogowym, kolejowym oraz żegludze śródlądowej do przewozu towarów niezaliczonych do towarów niebezpiecznych;

 

W załączniku decyzja na silos

 

 

TDT SILOS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko protokół z przeprowadzonego badania. Jak widać na powyższym nie ma określonej żadnej formy dozoru. 

Wniosek - to urządzenie nie podlega dozorowi technicznemu. Zaleca się dla bezpiecznej eksploatacji wykonywać badania doraźne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2019 o 13:49, jast napisał:

Przecież temat dotyczy KAMPERA.

 

a dokładnie 

W dniu 27.06.2019 o 18:31, SAJMON-77 napisał:

Pojazd pod podwoziem ma zamontowany  zbiornik na gaz skroplony propan butan , który zasila  kuchenkę gazową oraz służy do ogrzewania wnętrza  ... 

 

W innym przypadku takim pojazdem może być np. naczepa izoterma albo c.siodłowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.