Skocz do zawartości

CERTYFIKACJA TDT


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję, abyście w tym miejscu zamieszczali w kilku krótkich punktach co negował TDT podczas certyfikacji stacji. Ułatwi to zarówno nam życie jak i samym inspektorom TDT, gdyż każda kolejna stacja będzie lepiej przygotowana i mniej będzie powodów do odmowy certyfikacji.

 

Prosiłbym abyście wpisywali tylko to co faktycznie zostało zapisane w protokole.

 

Na początek pierwsze doświadczenie z Bydgoszczy:

1. Stacja ma być ogrodzona trwałymi ścianami od podłogi po sufit (pierwsza przebudowa już się zaczęła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Norbert Jezierski

    10

  • JANUSZ60

    8

  • Chris

    5

  • Andrzej65

    5

Witam

Myślę że nie chodzi o dyskusję lecz o fakty :lol: , a więc coś z życia:

1. nierówność (falistość), faktycznie gdy nie mieści sie w przedziale 2-3 lub 3-4 mm to po "certyfikacie :?

2. odchylenie od poziomu,

3. oświelenie naturalne /stosunek pw. oszklonej do pow. podłogi/ tylko "okna" mające "kontakt" z zewnetrzem ["akwarium" odpada]

 

ad pkt 1,2 można sobie przed wizytą TDT zamówić geodetę i już wiemy jaki jest stan naszej ławy pomiarowej /jeśli zły to nie ma na co czekać, tylko już poprawić, a TDT zmówić po porawkach /szkoda 700 PLN wydanych na decyzję odmowną :( /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dokladny obmiar "obszaru do badonia halasu. falistosc lawy pomiarowej jest mierzona przez kontrolujacych niwelatorem ,badana jest co 0,5m po3pomiary na calej szerokosci lawy.bardzo skrupulatnie badane sa certyfikaty urzadzen,i co czesto zopomniane musza byc "deklaracje zgodnosci" uwaga prywatna : jezeli wszystko jest przygotowane , zwlaszcza dokumenty "na wyciagniecie reki" jest to duzy plus poniewaz taka kontrol trwa pare godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zna definicję falistości ? Czyt to jest "strzałka" tak jak w mechanice ? Czy odchyłka od zera ? I co oznacza 2-3 mm to 2 czy 3 w końcu ? Może znacie kogoś z branzy budowalne co słyszeli o falistości bo jak ja się pytam to robią strasznego "karpia", i coraz bardziej jestem przekonany iż w budownictwie nie istnieje pojecie falistości.

 

Piotr

 

P.S.

Gyby było jak w mechanice to punktowa odchyłka np. 5 mm niczego nie dyskfalifikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA WAŻNE!!!

 

Transportowy Dozór Techniczny informuje pisemnie Starostę lub Prezydenta Miasta o fakcie wydania decyzji odmawiającej certyfikacji. Decyzja taka jest sprawdzana przez nas z dotychczasowymi certyfikatami ITS. Jeśli okaże się, że ważność certyfikatów ITS uległa zakończeniu wówczas wydana zostanie w trybie natychmiastowej wykonalności decyzja wykreślająca stację z rejestru działalności regulowanej.

Panowie teraz to już nie jest gdybanie tylko fakt.

W Bydgoszczy pierwsza stacja (i jedyna dotychczas skontrolowana) już ma odmowę jednak całe szczęście certyfikat ITS jest ważny prawie do końca roku.

 

P R O S Z Ę

Występujcie do TDT z przynajmniej 4 miesięcznym wyprzedzeniem. Będzie wówczas dosyć czasu na przebudowę stacji bo inaczej zwiążecie nam ręce. :cry:

 

[ Dodano: Nie Cze 26, 2005 10:26 pm ]

Wiecej o powodach wydania decyzji odmawiających poświadczenia TDT w dziale współpraca z jednostkami nadzoru w temacie: szkolenie Perfekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

czy możecie mi odpowiedzieć na pytanie: Czy na tablicy wiszącej na budynku akp ma byc też numer stacji? (co tam ma być na niej konkretnie?).

Jesli jest to okręcówka to wiadomo że uprawnień tej stacji się nie wypisuje - ale czy numer stacji?

i jeszcze jedno czy ktoś wie jak długo jest ważna OPINIA na działanie skp - wiadomo że CERTYFIKAT 3 LATA, a OPINIA????

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym juz bylo mowione. Na niebieskim tle biale napisy. pisze sie tylko nazwe stacji "Okregowa Stacja Kontroli Pojazdow" lub" Stacja Kontroli Pojazdow" bez numerow stacji . Mozna pod spodem dac godziny otwarcia ale to dowolne. lepiej godziny miec wypisane przy wjezdzie na teren stacji , przy wejsciu do biura stacji itp.

 

Nie bardzo wiem o jakiej opini mowisz i przez kogo wydanej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OPINIA pozwalająca na działanie skp była wydawana w 2001 roku przez ITS. Format OPINII był idealnie zblizony do wprowadzonego rok później CERTYFIKATU - z tą tylko różnicą, że na CERTYFIKACIE jest napisane, że jego ważność upływa po 3 latach od jego wydania. Natomiast na OPINII takiej adnotacji nie ma.

Skontaktowałem się ze Starostą pod którego nadozorem jest moja stacja i on uważa że ta OPINIA jest ważna 5 lat. Telefonując do szanownego TDT w Wa-wie - pierwszą odpowiedź jaką dostałem jest również 5 lat, natomiast po krótkiej konsultacji w TDT pracownik tej instytucji odpowiedział że ważna jest ona lat 3!!!

Jeśli to prawda to od pół roku mamy stację bez OPINII i bez CERTYFIKATU.....

Nie wiem komu wierzyć,...... jeśli jest ona ważna 3 lata to najpierw odstrzelę jaja Staroście a potem będe się pocił aby wszystko grało na odbiorze TDT.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tych faktów można powiedzieć "przykład idzie z góry" ! Tworzymy coś co każdy sobie interpretuje jak chce i zamiast narzekać na diagnostów proponuje aby tam na "górze" zaczeły pracować osoby kompetentne, które przestaną wnosić chaos w prace ludzką ! To są kpiny !Może my diagności przeegzaminujemy tych z "góry" i zobaczymy na ile "trudnych pytań" nam odpowiedzą ! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Odnośnie oznaczania stacji podstawowej

TDT nakazał oznaczenie Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów

 

 

Odnośnie podnośnika hydraulicznego kanałowego do podnoszenia osi pojazdu

Podczas odbioru stacji TDT nawet nie spytał o jakikolwiek dokument od tego podnośnika

 

Wszystkim przygotowującym się do kontroli życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos z osob zabierajacych glos na forum mial odbior stacji przez TDT i mial taka sytuacjue: chodzi o szerokosc stacji, w naszej SKP szerokosc jest ok z wyjatkiem miejc gdzie stoja filary nosne. W tych miejscach jest mniej niz 6 m. Prosze w miare mozliwosci o info. Pozdrawiam wszystkich FORUM-owiczow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do IJM. TDT mierzy szerokośc stanowiska między filarami. Mam podobny przypadek po sąsiedzku i stacja nie przeszła.

Inne uwagi jakie mieli to:

- brak kasetki na pieczątki, kluczona szuflada to za mało

- pomyłkowo miałem stary certyfikat na szarpaki

- rozładowana bateria przyrządu do ustawienia świateł

 

Odnośnie naszej stacji więcej uwag nie było. Panowie nie ma co panikowac. Nic nie wymyślali, wszystko było zgodnie z wykazem jaki jest dostępny na forum

Pozdrawiam[/code]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Otrzymałem kolejne decyzje odmawiające wydania certyfikatu i poniżej zamieszczam powody odmowy w Bydgoskich stacjach:

1) niedostateczna szerokość bramy - wymagana 3,4m a zabrakło 0,136m,

2) brak wydzielenia stacji kontroli pojazów od pozostałej części zakładu - stacja wniosła odwołanie podnosząc iż brak jest wykładni prawnej i prosi się o zaakceptowanie stałej ściany szklano-aluminiowej o wysokości 2,507m. Strona podniosła, iż ITS nie kwestionował poprzednio tego stanu i jest to rzekoma niezgodność. Po rozpatrzeniu odwołania utrzymano w mocy decyzję odmawiającą udzielenia certyfikatu TDT.

 

Nawiązując do powyższego postu o szerokości stacji:

reguluje to Dz. U. z 2005r. Nr 25, poz. 209

§ 11. 1. Długość stanowiska kontrolnego powinna być większa niż długość kanału przeglądowego, o której mowa w § 13 ust. 1 pkt 1, nie mniej niż o 2,0 m. Jeżeli sposób wykonywania badań technicznych pojazdów, wynikający z rozmieszczenia urządzeń i przyrządów, wymaga większej długości, stanowisko kontrolne powinno być odpowiednio dłuższe.

2. Szerokość stanowiska kontrolnego nie powinna być mniejsza niż 6,0 m. Dopuszcza się szerokość stanowiska kontrolnego nie mniejszą niż 5,0 m w przypadku:

1) dwóch stanowisk kontrolnych równoległych nieoddzielonych od siebie ścianą;

2) stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, o ile warunki lokalowe nie pozwalają na zachowanie szerokości 6,0 m.

 

Z postu nie wynika jaka to stacja więc zakładam że podstawowa, co dopuszcza szerokość 5m. Pragnę nadmienić, że szeroikość jest liczona do tysięcznego miejsca po przecinku w metrach.

 

Poniższe informacje nie wynikają z przepisu prawnego tylko ze szkolenia prowadzonego w Bydgoszczy przez przedstawiciela TDT wynika, iż minimalna szerokość na której nie mogą stanąć przeszkody w postaci filarów, biura itp. wynosi: 2,80 m na kanał + 0,75m powierzchni roboczej z lewej strony kanału + 0,75m. powierchni roboczej z prawej strony kanału. Wartości te dają szerokość minimalną 4,30m. Na tej szerokości nie mogą znajdować się żadne przeszkody. Jest to zrozumiałe i oczywiste szczególnie gdy pojazd jest w trakcie badania na stanowisku kontrolnym. Do szerokości 4,30m + 2x0,75m powierzchni pomocniczej, w której powiedzmy wyjątkowo można dopuścić przeszkodę za powierzchnią roboczą. Daje to szerokość 5,80m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko pieknie ladnie z tymi mm ale bez przesady tu sie czepiaja mm a widzieliscie OSKP ze stanowiskiem kontrolnym dla ciezarowek pod chmurka (tzn rolki i szarpaki i kanal dlugosci okolo 6 m) i co wy na to wojewodztwa nie bede wymienial ale napewno niektorzy wiedza gdzie to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

Każdego dnia z wielkim zainteresowaniem czytam tytaj forum i coraz to wieksze oczy robie :shock: to co sie dzieje. Z czego wynika moje zdziwienie. Otóż znam kilka skp i oskp w wielkopolsce gdzie na pierwszy rzut oka nie mają najmniejszych szans aby dostać certyfikat a tu okazuje się, że jedna taka ze stacji ów certyfikat.................otrzymuje! :shock:

Sam ze strachu robie teraz w gacie bo w czwartek o 8:00 na naszej OSKP pojawią się "PANOWIE W CZERNI".

Teoria mówi, że jestesmy przygotowani na 100% ale jak to w życiu bywa czas pokaże.Jeśli będą drobiazgowi i naprawdę upierdliwi to napewno coś znajdą na kazdej stacji - chociby ja przygotowano do kontroli na 1000000%.

Więc niedługo chwila prawdy.

Oczywiście napiszę jak juz będzie po wszystkim.

pozdrowionka

:|

chris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.