Bogusław Maćkowski Napisano 14 Czerwiec 2005 Share Napisano 14 Czerwiec 2005 Proponuję, abyście w tym miejscu zamieszczali w kilku krótkich punktach co negował TDT podczas certyfikacji stacji. Ułatwi to zarówno nam życie jak i samym inspektorom TDT, gdyż każda kolejna stacja będzie lepiej przygotowana i mniej będzie powodów do odmowy certyfikacji. Prosiłbym abyście wpisywali tylko to co faktycznie zostało zapisane w protokole. Na początek pierwsze doświadczenie z Bydgoszczy: 1. Stacja ma być ogrodzona trwałymi ścianami od podłogi po sufit (pierwsza przebudowa już się zaczęła). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 15 Czerwiec 2005 Share Napisano 15 Czerwiec 2005 Witam Myślę że nie chodzi o dyskusję lecz o fakty , a więc coś z życia: 1. nierówność (falistość), faktycznie gdy nie mieści sie w przedziale 2-3 lub 3-4 mm to po "certyfikacie 2. odchylenie od poziomu, 3. oświelenie naturalne /stosunek pw. oszklonej do pow. podłogi/ tylko "okna" mające "kontakt" z zewnetrzem ["akwarium" odpada] ad pkt 1,2 można sobie przed wizytą TDT zamówić geodetę i już wiemy jaki jest stan naszej ławy pomiarowej /jeśli zły to nie ma na co czekać, tylko już poprawić, a TDT zmówić po porawkach /szkoda 700 PLN wydanych na decyzję odmowną / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 15 Czerwiec 2005 Share Napisano 15 Czerwiec 2005 bardzo dokladny obmiar "obszaru do badonia halasu. falistosc lawy pomiarowej jest mierzona przez kontrolujacych niwelatorem ,badana jest co 0,5m po3pomiary na calej szerokosci lawy.bardzo skrupulatnie badane sa certyfikaty urzadzen,i co czesto zopomniane musza byc "deklaracje zgodnosci" uwaga prywatna : jezeli wszystko jest przygotowane , zwlaszcza dokumenty "na wyciagniecie reki" jest to duzy plus poniewaz taka kontrol trwa pare godzin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 20 Czerwiec 2005 Share Napisano 20 Czerwiec 2005 Ktoś zna definicję falistości ? Czyt to jest "strzałka" tak jak w mechanice ? Czy odchyłka od zera ? I co oznacza 2-3 mm to 2 czy 3 w końcu ? Może znacie kogoś z branzy budowalne co słyszeli o falistości bo jak ja się pytam to robią strasznego "karpia", i coraz bardziej jestem przekonany iż w budownictwie nie istnieje pojecie falistości. Piotr P.S. Gyby było jak w mechanice to punktowa odchyłka np. 5 mm niczego nie dyskfalifikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 22 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2005 UWAGA WAŻNE!!! Transportowy Dozór Techniczny informuje pisemnie Starostę lub Prezydenta Miasta o fakcie wydania decyzji odmawiającej certyfikacji. Decyzja taka jest sprawdzana przez nas z dotychczasowymi certyfikatami ITS. Jeśli okaże się, że ważność certyfikatów ITS uległa zakończeniu wówczas wydana zostanie w trybie natychmiastowej wykonalności decyzja wykreślająca stację z rejestru działalności regulowanej. Panowie teraz to już nie jest gdybanie tylko fakt. W Bydgoszczy pierwsza stacja (i jedyna dotychczas skontrolowana) już ma odmowę jednak całe szczęście certyfikat ITS jest ważny prawie do końca roku. P R O S Z Ę Występujcie do TDT z przynajmniej 4 miesięcznym wyprzedzeniem. Będzie wówczas dosyć czasu na przebudowę stacji bo inaczej zwiążecie nam ręce. [ Dodano: Nie Cze 26, 2005 10:26 pm ] Wiecej o powodach wydania decyzji odmawiających poświadczenia TDT w dziale współpraca z jednostkami nadzoru w temacie: szkolenie Perfekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris Napisano 25 Lipiec 2005 Share Napisano 25 Lipiec 2005 czy możecie mi odpowiedzieć na pytanie: Czy na tablicy wiszącej na budynku akp ma byc też numer stacji? (co tam ma być na niej konkretnie?). Jesli jest to okręcówka to wiadomo że uprawnień tej stacji się nie wypisuje - ale czy numer stacji? i jeszcze jedno czy ktoś wie jak długo jest ważna OPINIA na działanie skp - wiadomo że CERTYFIKAT 3 LATA, a OPINIA???? POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 25 Lipiec 2005 Share Napisano 25 Lipiec 2005 O tym juz bylo mowione. Na niebieskim tle biale napisy. pisze sie tylko nazwe stacji "Okregowa Stacja Kontroli Pojazdow" lub" Stacja Kontroli Pojazdow" bez numerow stacji . Mozna pod spodem dac godziny otwarcia ale to dowolne. lepiej godziny miec wypisane przy wjezdzie na teren stacji , przy wejsciu do biura stacji itp. Nie bardzo wiem o jakiej opini mowisz i przez kogo wydanej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris Napisano 25 Lipiec 2005 Share Napisano 25 Lipiec 2005 OPINIA pozwalająca na działanie skp była wydawana w 2001 roku przez ITS. Format OPINII był idealnie zblizony do wprowadzonego rok później CERTYFIKATU - z tą tylko różnicą, że na CERTYFIKACIE jest napisane, że jego ważność upływa po 3 latach od jego wydania. Natomiast na OPINII takiej adnotacji nie ma. Skontaktowałem się ze Starostą pod którego nadozorem jest moja stacja i on uważa że ta OPINIA jest ważna 5 lat. Telefonując do szanownego TDT w Wa-wie - pierwszą odpowiedź jaką dostałem jest również 5 lat, natomiast po krótkiej konsultacji w TDT pracownik tej instytucji odpowiedział że ważna jest ona lat 3!!! Jeśli to prawda to od pół roku mamy stację bez OPINII i bez CERTYFIKATU..... Nie wiem komu wierzyć,...... jeśli jest ona ważna 3 lata to najpierw odstrzelę jaja Staroście a potem będe się pocił aby wszystko grało na odbiorze TDT. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 25 Lipiec 2005 Share Napisano 25 Lipiec 2005 I tak wszystko zależy od starosty ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 25 Lipiec 2005 Share Napisano 25 Lipiec 2005 Na podstawie tych faktów można powiedzieć "przykład idzie z góry" ! Tworzymy coś co każdy sobie interpretuje jak chce i zamiast narzekać na diagnostów proponuje aby tam na "górze" zaczeły pracować osoby kompetentne, które przestaną wnosić chaos w prace ludzką ! To są kpiny !Może my diagności przeegzaminujemy tych z "góry" i zobaczymy na ile "trudnych pytań" nam odpowiedzą ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 26 Lipiec 2005 Share Napisano 26 Lipiec 2005 Masz świadomość, że dyskusja zbacza ciągle w tą samą stronę ? Te kompetencje zawodowe ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu36 Napisano 26 Lipiec 2005 Share Napisano 26 Lipiec 2005 Odnośnie oznaczania stacji podstawowej TDT nakazał oznaczenie Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów Odnośnie podnośnika hydraulicznego kanałowego do podnoszenia osi pojazdu Podczas odbioru stacji TDT nawet nie spytał o jakikolwiek dokument od tego podnośnika Wszystkim przygotowującym się do kontroli życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris Napisano 26 Lipiec 2005 Share Napisano 26 Lipiec 2005 Michu czy możesz jeszcze napisać na co TDT zwróciło szczególną uwagę?? z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 26 Lipiec 2005 Share Napisano 26 Lipiec 2005 Generalnie w tym dokumencie jest wszystko to, na co trzeba zwracać uwagę podczas wizyty TDT: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=168 Proszę to sobie wydrukować i porównać z wyposażeniem SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 27 Lipiec 2005 Share Napisano 27 Lipiec 2005 Czy ktos z osob zabierajacych glos na forum mial odbior stacji przez TDT i mial taka sytuacjue: chodzi o szerokosc stacji, w naszej SKP szerokosc jest ok z wyjatkiem miejc gdzie stoja filary nosne. W tych miejscach jest mniej niz 6 m. Prosze w miare mozliwosci o info. Pozdrawiam wszystkich FORUM-owiczow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 29 Lipiec 2005 Share Napisano 29 Lipiec 2005 Dobrze że u nas jest szerokość ponad 6m bo pomnieszyli o grzejniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu36 Napisano 29 Lipiec 2005 Share Napisano 29 Lipiec 2005 Do IJM. TDT mierzy szerokośc stanowiska między filarami. Mam podobny przypadek po sąsiedzku i stacja nie przeszła. Inne uwagi jakie mieli to: - brak kasetki na pieczątki, kluczona szuflada to za mało - pomyłkowo miałem stary certyfikat na szarpaki - rozładowana bateria przyrządu do ustawienia świateł Odnośnie naszej stacji więcej uwag nie było. Panowie nie ma co panikowac. Nic nie wymyślali, wszystko było zgodnie z wykazem jaki jest dostępny na forum Pozdrawiam[/code] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 29 Lipiec 2005 Share Napisano 29 Lipiec 2005 Masz na mysli kasetkę na biurku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 29 Lipiec 2005 Share Napisano 29 Lipiec 2005 Dzieki michu36 wiemy co mamy robic. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 26 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 26 Sierpień 2005 Otrzymałem kolejne decyzje odmawiające wydania certyfikatu i poniżej zamieszczam powody odmowy w Bydgoskich stacjach: 1) niedostateczna szerokość bramy - wymagana 3,4m a zabrakło 0,136m, 2) brak wydzielenia stacji kontroli pojazów od pozostałej części zakładu - stacja wniosła odwołanie podnosząc iż brak jest wykładni prawnej i prosi się o zaakceptowanie stałej ściany szklano-aluminiowej o wysokości 2,507m. Strona podniosła, iż ITS nie kwestionował poprzednio tego stanu i jest to rzekoma niezgodność. Po rozpatrzeniu odwołania utrzymano w mocy decyzję odmawiającą udzielenia certyfikatu TDT. Nawiązując do powyższego postu o szerokości stacji: reguluje to Dz. U. z 2005r. Nr 25, poz. 209 § 11. 1. Długość stanowiska kontrolnego powinna być większa niż długość kanału przeglądowego, o której mowa w § 13 ust. 1 pkt 1, nie mniej niż o 2,0 m. Jeżeli sposób wykonywania badań technicznych pojazdów, wynikający z rozmieszczenia urządzeń i przyrządów, wymaga większej długości, stanowisko kontrolne powinno być odpowiednio dłuższe. 2. Szerokość stanowiska kontrolnego nie powinna być mniejsza niż 6,0 m. Dopuszcza się szerokość stanowiska kontrolnego nie mniejszą niż 5,0 m w przypadku: 1) dwóch stanowisk kontrolnych równoległych nieoddzielonych od siebie ścianą; 2) stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, o ile warunki lokalowe nie pozwalają na zachowanie szerokości 6,0 m. Z postu nie wynika jaka to stacja więc zakładam że podstawowa, co dopuszcza szerokość 5m. Pragnę nadmienić, że szeroikość jest liczona do tysięcznego miejsca po przecinku w metrach. Poniższe informacje nie wynikają z przepisu prawnego tylko ze szkolenia prowadzonego w Bydgoszczy przez przedstawiciela TDT wynika, iż minimalna szerokość na której nie mogą stanąć przeszkody w postaci filarów, biura itp. wynosi: 2,80 m na kanał + 0,75m powierzchni roboczej z lewej strony kanału + 0,75m. powierchni roboczej z prawej strony kanału. Wartości te dają szerokość minimalną 4,30m. Na tej szerokości nie mogą znajdować się żadne przeszkody. Jest to zrozumiałe i oczywiste szczególnie gdy pojazd jest w trakcie badania na stanowisku kontrolnym. Do szerokości 4,30m + 2x0,75m powierzchni pomocniczej, w której powiedzmy wyjątkowo można dopuścić przeszkodę za powierzchnią roboczą. Daje to szerokość 5,80m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 26 Sierpień 2005 Share Napisano 26 Sierpień 2005 wszystko pieknie ladnie z tymi mm ale bez przesady tu sie czepiaja mm a widzieliscie OSKP ze stanowiskiem kontrolnym dla ciezarowek pod chmurka (tzn rolki i szarpaki i kanal dlugosci okolo 6 m) i co wy na to wojewodztwa nie bede wymienial ale napewno niektorzy wiedza gdzie to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieslawtoyota Napisano 28 Sierpień 2005 Share Napisano 28 Sierpień 2005 kto z zachodniopomorskiego miał dokonany odbiór stacji przez TDT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris Napisano 29 Sierpień 2005 Share Napisano 29 Sierpień 2005 Cześć wszystkim! Każdego dnia z wielkim zainteresowaniem czytam tytaj forum i coraz to wieksze oczy robie to co sie dzieje. Z czego wynika moje zdziwienie. Otóż znam kilka skp i oskp w wielkopolsce gdzie na pierwszy rzut oka nie mają najmniejszych szans aby dostać certyfikat a tu okazuje się, że jedna taka ze stacji ów certyfikat.................otrzymuje! Sam ze strachu robie teraz w gacie bo w czwartek o 8:00 na naszej OSKP pojawią się "PANOWIE W CZERNI". Teoria mówi, że jestesmy przygotowani na 100% ale jak to w życiu bywa czas pokaże.Jeśli będą drobiazgowi i naprawdę upierdliwi to napewno coś znajdą na kazdej stacji - chociby ja przygotowano do kontroli na 1000000%. Więc niedługo chwila prawdy. Oczywiście napiszę jak juz będzie po wszystkim. pozdrowionka chris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 29 Sierpień 2005 Share Napisano 29 Sierpień 2005 w czwartek o 8:00 na naszej OSKP pojawią się "PANOWIE W CZERNI". Nie bój żaby !! Trzymamy kciuki !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 30 Sierpień 2005 Share Napisano 30 Sierpień 2005 A moze złagodzili troche swoje przepisy co do sposobu kontroli [ Dodano: 30-08-2005, 12:36 ] Oj ! co jo godom ! co jo godom!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.