Skocz do zawartości

Opel Vivaro ilość miejsc


hudy05

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie w Belgijskim dowodzie ilość miejsc 9  w samochodzie  8. Wypisuje Dip ilość miejsc 8  w uwagach dopisuje z czego to wynika Wydział komunikacji odmawia rejestracji.Za niezgodność z dowodem Belgijskim i wymaga zmian konstrukcyjnych. Po samochodzie wygląda że wszystko fabrycznie montowane. Jak postępujecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, hudy05 napisał:

Tak jak w temacie w Belgijskim dowodzie ilość miejsc 9  w samochodzie  8. Wypisuje Dip ilość miejsc 8  w uwagach dopisuje z czego to wynika

Ok. A czy w " porazpierwszym " badaniu wpisałeś usterkę 0.2.e - ja tak parę razy zrobiłem i nie było kłopotu, oczywiście opisałem w uwagach, że przedstawiony pojazd do badania...... :wink: ( mówię tu o sytuacji kiedy w ZDR  wpisane jest więcej miejsc niż wynika to ze stanu faktycznego pojazdu przedstawionego do BT bo na " odwyrtkę " to nie :silent: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, hudy05 napisał:

Po samochodzie wygląda że wszystko fabrycznie montowane.

 

A masz stuprocentową pewność, że na pewno nigdy nie było 9 miejsc, które ktoś później zmienił na 8?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ foteli przód 2 potem 3 kanapa i 3 kanapa.Nawet gdyby kiedyś było 9 miejsc(chociaż wątpię)  to co to zmienia gdy na 1 rej. wpisałem  usterkę 0.2.e i opisałem dokladnie z czego wynika 8 miejsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, hudy05 napisał:

co to zmienia

Ano tyle, że badanie po zmianach przestaje mieć zastosowanie i w ogóle przestaje być potrzebne - przy każdym okresowym można by tak lawirować i "nadużywać" 0.2 e).

W dniu 22.07.2019 o 17:27, danielg539 napisał:

Czasami z układu i rozmieszczenia foteli wynika

Ale rzadko tak bywa.

Znam wile takich historii, że handlarz na wymianę sprzedał podwójne siedzenie w zamian za pojedyncze i później próbuje przepchać przez badania taki niekompletny wóz.

@hudy05 na podstawowej robisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, hudy05 napisał:

Nawet gdyby kiedyś było 9 miejsc(chociaż wątpię)  to co to zmienia

 

Zmienia o tyle, że pojazd powinien przejść badanie po zmianach konstrukcyjnych. Czy dla pojazdów zarejestrowanych w Polsce również stosujesz 0.2 e?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy takie stwierdzenie przypadkiem też nie jest szeryfowaniem :wink:

6 godzin temu, michal_k napisał:

Zmienia o tyle, że pojazd powinien przejść badanie po zmianach konstrukcyjnych.

przecież są przykłady 

W dniu 20.07.2019 o 14:04, leski66 napisał:

Ok. A czy w " porazpierwszym " badaniu wpisałeś usterkę 0.2.e - ja tak parę razy zrobiłem i nie było kłopotu, oczywiście opisałem w uwagach, że przedstawiony pojazd do badania...... :wink: ( mówię tu o sytuacji kiedy w ZDR  wpisane jest więcej miejsc niż wynika to ze stanu faktycznego pojazdu przedstawionego do BT bo na " odwyrtkę " to nie :silent: )

i podobno nic się nie dzieje niedobrego.

może jakieś prawne uzasadnienia dla jednej i drugiej opinii, choć ja bym bez ZK tego nie ruszył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instytucja która każe wykonywać OBT "porazpierwsze" przyczepom  lekkim nie jest delikatnie mówiąc zbyt wiarygodna jak dla mnie. :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, cezary napisał:

instytucja która każe wykonywać OBT "porazpierwsze" przyczepom  lekkim

Też byłem rozczarowany tym faktem :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ITS i PiSKP miewają czasem odmienne poglądy to jednak zawsze chyba w razie draki lepiej podeprzeć się czymś tego typu niż swoim "widzimisie" albo "bo tak"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Rafi90 napisał:

lepiej podeprzeć się czymś tego typu niż swoim "widzimisie"

W razie draki to faktycznie pismo wydane przez "renomowaną" jednostkę może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No albo można podeprzeć się opinią jakiegoś rzeczoznawcy np PZM z Warszawki ,renomowanego itd itd. Dostałem taką do ręki przed chwilą ???

IMG_20190725_172424_2.jpg

IMG_20190725_172429_7.jpg

No i pani w WK odmówiła rejestracji zza granicy (w żadnych dokumentach które dostałem do badania nie pisało że pojazd uszkodzony "niby ") a geniusz pokazał babce kwitki z celnego i od tego pożal się Boże rzeczoznawcy i klient wrócił że babka z WK chce badanie jeszcze że "ten lakier i to wszystko jest dobre " hahahaha No parodia ?

No i najlepsze. Samochód kiedyś tam w Norwegii był karetką , ale został przerobiony i już tam zarejestrowany został jako osobowy M1. Do Polski Trafił jako M1 osobowe, z fotelami na 6 osób. "Rzeczoznawca nawpisywał" że pojazd w Polsce został przerobiony z karetki na osobowy (mimo że zagraniczne DR jasno wskazują że już tam było osobowym, a zmiana z ambulansu kiedyś tam miała miejsce ) I teraz nie wiem kto nie kuma ?Czy ten "spec" jest tak głupi czy osoby które weryfikowały w WK kwitki. Ja dostałem do ręki DR z tłumaczeniami w którym nie ma nic o uszkodzeniach ani o tym że to ambulans. Chyba sobie gość sam dołek wykopał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale czegoś tu nie kumam, czy że nazewnictwo pojęciowe rzeczoznawcy jest nie teges, czy o coś innego chodzi, w/g mnie opinia mogła zamknąć się jednym pojęciem - rupieć, tak przynajmniej ze zdjęć widać, z dokumentów wynika, że trzeba zrobić jeszcze badanie "pokolizyjne" i tyle, wynik tegoż badania wpisać stosownie, ale jak porazpierwsze było ok to i pokolizyjne ... :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazewnictwo to raz, a dwa to nie spotkałem się z badaniem pokolizyjnym (o którym tu nie ma śladu w żadnym kwicie ) za rozdartą tapicerkę i szpachle która widać że ma ładnych kilka lat.

Pominę to że samochód był przerobiony już tam i tam jezdził jako osobowy więc rzeczoznawca pisząc że samochód został przerobiony w PL pisze NIEPRAWDĘ.

Pominę że na końcu tej "opinii wyceny" jest napisane że "niniejsze oszacowanie nie jest ekspertyzą stanu technicznego i za takowe nie może być uznawane..."

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Miałem kiedyś podobną sytacje ale na odwrót, fiat ducato blaszak, 3 miejsca w szoferce w dowodzie 2, kanapa fabryczna pasy fabryczne zagłówki itp. 

 

Opisalem jako oczytwiste omyłki i przeszło. Zmian konstrukcyjnych bym na pewno nie robił przy aucie niezarejestrowanym. W ostatecznosci moża posiłkować się wyciągiem z homologacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, soraj napisał:

Zmian konstrukcyjnych bym na pewno nie robił przy aucie niezarejestrowanym.

A czemu, jaki jest powód takich przemyśleń ( jeżeli są TR zgodne z ZDR ) ? ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.