Gentleman Napisano 24 Lipiec 2019 Share Napisano 24 Lipiec 2019 Jak podchodzie do badania samochodu z hakiem z rynku amerykańskiego/kanadyjskiego. Chodzi mi konkretnie o hak. Czego wymagacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 24 Lipiec 2019 Share Napisano 24 Lipiec 2019 Tabliczka znamionowa i F3 na niej. W samochodach przeznaczonych na rynek amerykański nie przypominam sobie, żeby taka wartość na tabliczce była określona, więc haka mieć to to nie może. Mało tego miałem taki przypadek jakiegoś dupiastego pick upa amerykańskiego sprowadzonego z Niemiec. Oprócz tabliczki bez F3 w niemieckim dowodzie rejestracyjnym były kreski w miejscu na masy przyczep. Więc i niemieckie dopuszczenie do ruchu nie przewidywało możliwości ciągnięcia przyczepy przez ten pojazd. A gość se kupił, żeby konie wozić. Baj, baj nie powozi sobie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 24 Lipiec 2019 Share Napisano 24 Lipiec 2019 (edytowane) Może mieć hak poszukaj dobrze na forum pisane nie raz było. Edytowane 24 Lipiec 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 24 Lipiec 2019 Share Napisano 24 Lipiec 2019 51 minut temu, Gentleman napisał: Chodzi mi konkretnie o hak. Od strony technicznej : https://adamot.pl/blog/zaczepy-amerykanskie-czym-roznia-sie-od-standardowych-hakow-holowniczych/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gentleman Napisano 24 Lipiec 2019 Autor Share Napisano 24 Lipiec 2019 Nie znalazłem tej informacji na forum. Myślałem że odpowie ktoś kto się spotkał z tym w praktyce a nie teorii. Chodziło mi głównie o brak tabliczki z europejską homologacją. Zrobiłem swój risercz i wg mnie potrzebny jest adapter do haków amerykańskich z tabliczką znamionową (homologacja) i nowa wiązka bo też jest inna. Ktoś ma podobne spostrzeżenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Lipiec 2019 Share Napisano 24 Lipiec 2019 Można też i tak, tylko paszczowego brak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Lipiec 2019 Share Napisano 26 Lipiec 2019 (edytowane) W dniu 24.07.2019 o 17:54, Gentleman napisał: Chodziło mi głównie o brak tabliczki z europejską homologacją Sprawa jest problematyczna, gdyż w prawdziwych amerykańcach to nie znajdziesz na żadnym ich elemencie europejskiego homo i niby jakim cudem miało by się ono znaleźć na zaczepie? W pełni zgodne z przepisami rozwiązanie to zakupić nowy hak w wersji europejskiej (o ile jest produkowany do danego modelu) a wówczas i średnica kuli będzie poprawna i stosowne homo tez się znajdzie. Edytowane 26 Lipiec 2019 przez danielg539 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 26 Lipiec 2019 Share Napisano 26 Lipiec 2019 (edytowane) Tylko dalej tu chodzi o konstrukcyjne przystosowanie pojazdu do ciągnięcia przyczepy. Skąd mógłbym wiedzieć że dany pojazd może ciągnąć przyczepe skoro nigdzie nie ma informacji o tym że został do tego przystosowany? Np Yaris Hybryda nie może ciągnąć i choć hak pewnie pasuje od zwykłej to ja bym tego nie zrobił bo DMC zestawu jest równe DMC pojazdu i katalogi wszelkie wskazują masy przyczep 0. Ponadto zam producent mówi że nie może. Dobrze więc było by wiedzieć o jakim aucie gadamy bo może o modelu który na żaden rynek nigdy i nigdzie nie może ciągnąć przyczepy Edytowane 26 Lipiec 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Lipiec 2019 Share Napisano 26 Lipiec 2019 17 minut temu, Rafi90 napisał: Tylko dalej tu chodzi o konstrukcyjne przystosowanie pojazdu do ciągnięcia przyczepy. Skąd mógłbym wiedzieć że dany pojazd może ciągnąć przyczepe skoro nigdzie nie ma informacji o tym że został do tego przystosowany? To już zupełnie inna kwestia. Trzeba mieć też na uwadze fakt, że są marki typowo europejskie jak np. Mercedes, które też czasami nie podają masy zespołu pojazdów. W mojej ocenie, to tylko gdy na TZ DMC pojazdu i DMC zespołu są równe to oznacza to zakaz ciągnięcia przyczep. Praktyka dowodzi, że barak na TZ DMC zespołu nie przesądza o możliwości ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 26 Lipiec 2019 Share Napisano 26 Lipiec 2019 54 minuty temu, danielg539 napisał: W mojej ocenie, to tylko gdy na TZ DMC pojazdu i DMC zespołu są równe to oznacza to zakaz ciągnięcia przyczep. No ok , ale co zrobić jak jest tabliczka zastępcza na której nie ma żadnych danych o DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Lipiec 2019 Share Napisano 26 Lipiec 2019 Są katalogi, internet, przedstawiciel producenta oraz rzeczoznawcy więc jakieś możliwości ustalenia mas przyczep są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.