Skocz do zawartości

Ciężarowy na osobowy


szymonp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie,  badanie samochodu ciężarowego, zmiana  na osobowy  5 miejscowy- badanie przed pierwszą rejestracją, samochód sprowadzony z Francji, 2 miejsca kategoria N1. Przerzuciłem chyba dzisiaj ze 20 tematów i nie mogę dojść ładu, jak dobrze wykonać to badanie pod względem formalnym. Program patronat, robię najpierw okresowe przed pierwszą rejestracją, a następnie opis zmian? Samochód będzie już przerobiony, będzie oświadczenie, tylko jak ma się robienie badania okresowego przed pierwszą rejestracją do tego, że samochód ma już 5 siedzeń,  teoretycznie już jest samochodem osobowym, więc DIP będzie niezgodny ze stanem rzeczywistym. Jak wykonujecie takie badanie? Robicie DIPa na podstawie starych danych? Opłata 99+1+82?  Klienta wysyłacie na wagę, czy masę własną zostawiacie taką jaka jest? Z góry dziękuję za odpowiedź i zrozumienie, pozdrawiam.

Edytowane przez szymonp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest bez tablic to PC następnie ZK po nich OBT przed 1 rej i DIP z poprawnymi danymi( jeśli ma FR tablice to bez PC). Na wagę raczej nie ganiam jeśli tylko siedzenia doszły, zresztą zawsze na amortyzatorach wstępnie sprawdzam jak waga się ma jak duża rozbieżność to na wagę.

Edytowane przez yogi1984
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, yogi1984 napisał:

Jak jest bez tablic to PC następnie ZK po nich OBT przed 1 rej i DIP z poprawnymi danymi. Na wagę raczej nie ganiam jeśli tylko siedzenia doszły, zresztą zawsze na amortyzatorach wstępnie sprawdzam jak waga się ma jak duża rozbieżność to na wagę.

W tym wypadku problem jest taki, że klient ma tablice rejestracyjne i niestety wysłanie go po PC odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu ujawnia się wyższość innych programów nad Patronatem. Powinno się wykonać połączone badanie okresowe przed I rej + dodatkowe po zmianach. (Patronat podobno nie pozwala łączyć badań. ) Jeśli pojazd ma TR to wynik P i 3 zaświadczenia ( zwykłe, DIP i opis zmian)

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę małą uwagę tylko żeby uważać na 2 miejscowe z Francji bo bywa że były tylko dwu miejscowe bez możliwości dostosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem taki problem i dylemat jak podejść do takiego BT. Ducato przed pierwszą rej. ze ZK. 

Zrobiłem najpierw ZK w Trybie Awaryjnym (bez CEP) po czym przystąpiłem do BT Przed I rej. w kraju. Następnie z Trybu Awaryjnego wprowadziłem ZK do CEP.

Nie byłem do końca przekonany czy mogłem tak zrobić, ale klient do mnie zadzwonił ze w WK wszystko poszło dobrze i auto zarejestrował. 

 

Ja już kiedyś opisywałem jak postopiłem w taniej sytuacji . 

Edytowane przez trucker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak i ministerstwo podziela zdanie by badania były dzielone a nie łączone :wink:.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech to nasze kochane ministerstwo napisze jednoznacznie w rozporządzeniu jak wykonywać BT a nie tworzy cuda, które musi samo interpretować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dodatek cuda sprzed obecnej wersji cepiku. Jak widać już wtedy kłopot był, a dzisiejsza wersja centralnej bazy tylko problem pogłębiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.