Skocz do zawartości

Praktyczny Kraków 24.07.19


Amadeus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś miałem przyjemność uczestniczyć w egzaminie praktycznym w Krakowie. Jeśli chodzi o zdawalność to tak na poziomie 50-60% Pytania różne, ale te które udało mi się zapamiętać postaram się tutaj opisać.

Pierwsze które zaskoczyło wszystkich, na samym początku: LPG sprawdzenie homologacji i dokumentacji, czy wszystko poprawne. Ale dodatkowe pytanie od egzaminatora o rozkodowanie homologacji na zbiorniku wszystkich zaskoczyło. Wiadomo E w kółeczku R67-01.... I tu właśnie padło pytanie, co oznaczają cyfry po 01.

Dużo dziś było pytań o ustalanie danych i Ja osobiście też na takie pytanie trafiłem.

Ustalić masę własną, DMC pojazdu, DMC przyczepy z hamulcem i bez, rozstaw osi, nacisk na osie, opony (rozmiar indeksy) i to wszystko ustalić z natury (brak dowodu rejestracyjnego). BUS 100, na tabliczce były tylko DMC poj, i naciski na osie (później oczywiście musiałem przeliczyć jednostki. Poprosiłem o kalkulator i dostałem bez problemu). Rozstaw osi zmierzyłem za pomocą metrówki (tu też poprosiłem o nią oraz o pomoc przy mierzeniu Pana który pracuje na tej stacji, bo egzaminatorzy byli przy innym zdającym). DMC przyczepy bez ham to 750KG, a z ham nie może ciągnąć (i tak też wpisałem w zaświadczenie) Masa własna z katalogu (też tak wpisałem) i wypełnić resztę dokumentów. Generalnie zadanie łatwe, ale trochę stresu doszło i egzaminatorzy mi trochę pomogli przy wypełnianiu zaświadczenia, za co jestem im bardzo wdzięczny bo udało mi się zdać :) 

Było sporo pytań na temat LPG i Świateł

Jeśli chodzi o LPG to dla wszystkich na przyszłość zwracajcie szczególna uwagę na daty, podpisy, pieczątki i numery na protokole i decyzji

Światła to pamiętajcie jakie mają być światłości świateł drogowych, jakie powinny był odchylenia świateł mijania i drogowych

 

Mi się dzisiaj udało i życzę innym powodzenia, a jak przypomną mi się inne pytania to napiszę. A jak ktoś jeszcze dziś tam był to też niech się wypowie.

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to błagam Cię oświeć mnie w dwóch kwestiach:

1. Jak ustaliłeś MASĘ WŁASNĄ pojazdu w warunkach egzaminu. Co to był za katalog i jak się miał do przepisów krajowych i UE w kwestii kierującego?

2. Jak ustaliłeś, że pojazd nie ma DMC przyczepy z hamulcem i że bez hamulca jest 750 i przede wszystkim PO CO te parametry ustalałeś, skoro nie występują w DR??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalałem te dane ponieważ takie było wylosowane prze zemnie zadanie na egzaminie!

Jeśli chodzi o masę własną to po prostu powiedziałem że możemy z katalogu spisać i egzaminator to potwierdził, a w wypełnianym wniosku kazał napisać "masa własna - katalog"

Natomiast jeśli chodzi o przyczepy to poczytaj w dzienniku ustaw jakie przyczepy może ciągnąć BUS 100 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Amadeus napisał:

jakie przyczepy może ciągnąć BUS 100 

takie , jakie przewidział producent pojazdu . najczęściej , powtarzam - najczęściej jest to O.1 = 3500 kg   ,  O.2 = 750 kg . wg zaproponowanej przez Ciebie ustawy BUS 100 ( pomimo dopuszczenia do 100 km/h ) z przyczepą ( z hamulcem czy bez )  może jechać tylko max 80 km/h .

 

39 minut temu, Amadeus napisał:

Jeśli chodzi o masę własną

tu zgoda , wszystko zależy od wyposażenia stacji . można z katalogów , można skorzystać z wagi  rolek hamulcowych ( jak ktoś ma ) , można z przyrządu do badania skuteczności amortyzatorów . można skorzystać z wagi . jest jedno ale - podczas ważenia pojazdu i ustalenia masy własnej należy wziąć pod uwagę ilośc paliwa w zbiorniku  itp. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyżby BUS 100 to było coś innego jak autobus? co prawda klepię tylko na podstawowej skp i z BUS-ami 100 nie mam do czynienia, ale w Dz.U.2016r.2022 z późn. zm.

§ 3. 

10. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez autobus nie może przekroczyć 3500 kg, a bez hamulca 750 kg, oraz nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej autobusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Amadeus napisał:

DMC przyczepy bez ham to 750KG, a z ham nie może ciągnąć

Takiego auta to ja jeszcze nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Również byłem na tym egzaminie. Pytanie jakie wylosowałem: "Omów budowę pneumatycznego układu hamulcowego, opisz zasadę jego działania, wskaż jego elementy na badanym pojeździe, wypełnij zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym zakładając, że pozostałe podzespoły pojazdu są sprawne." 

Trafiłem na pytanie z materiału do którego niezbyt się przyłożyłem,więc z pierwszą częścią pytania miałem trochę problemy na szczęście egzaminatorzy nie byli z tych "upierdliwych" i zadawali sporo pytań pomocniczych, później poszło z górki i udało mi się zdać.

 

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

To seria poprawek.

"01" to seria poprawek, potem jest po prostu nr homologacji.

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, blakop napisał:

. po czym?

Po numerze regulaminu i po serii poprawek jest * a potem konkretny nr homologacji, choć nie wszystkie podzespoły posiadają nr homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.