Amadeus Napisano 24 Lipiec 2019 Share Napisano 24 Lipiec 2019 Witam. Dziś miałem przyjemność uczestniczyć w egzaminie praktycznym w Krakowie. Jeśli chodzi o zdawalność to tak na poziomie 50-60% Pytania różne, ale te które udało mi się zapamiętać postaram się tutaj opisać. Pierwsze które zaskoczyło wszystkich, na samym początku: LPG sprawdzenie homologacji i dokumentacji, czy wszystko poprawne. Ale dodatkowe pytanie od egzaminatora o rozkodowanie homologacji na zbiorniku wszystkich zaskoczyło. Wiadomo E w kółeczku R67-01.... I tu właśnie padło pytanie, co oznaczają cyfry po 01. Dużo dziś było pytań o ustalanie danych i Ja osobiście też na takie pytanie trafiłem. Ustalić masę własną, DMC pojazdu, DMC przyczepy z hamulcem i bez, rozstaw osi, nacisk na osie, opony (rozmiar indeksy) i to wszystko ustalić z natury (brak dowodu rejestracyjnego). BUS 100, na tabliczce były tylko DMC poj, i naciski na osie (później oczywiście musiałem przeliczyć jednostki. Poprosiłem o kalkulator i dostałem bez problemu). Rozstaw osi zmierzyłem za pomocą metrówki (tu też poprosiłem o nią oraz o pomoc przy mierzeniu Pana który pracuje na tej stacji, bo egzaminatorzy byli przy innym zdającym). DMC przyczepy bez ham to 750KG, a z ham nie może ciągnąć (i tak też wpisałem w zaświadczenie) Masa własna z katalogu (też tak wpisałem) i wypełnić resztę dokumentów. Generalnie zadanie łatwe, ale trochę stresu doszło i egzaminatorzy mi trochę pomogli przy wypełnianiu zaświadczenia, za co jestem im bardzo wdzięczny bo udało mi się zdać Było sporo pytań na temat LPG i Świateł Jeśli chodzi o LPG to dla wszystkich na przyszłość zwracajcie szczególna uwagę na daty, podpisy, pieczątki i numery na protokole i decyzji Światła to pamiętajcie jakie mają być światłości świateł drogowych, jakie powinny był odchylenia świateł mijania i drogowych Mi się dzisiaj udało i życzę innym powodzenia, a jak przypomną mi się inne pytania to napiszę. A jak ktoś jeszcze dziś tam był to też niech się wypowie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Lipiec 2019 Share Napisano 24 Lipiec 2019 No to błagam Cię oświeć mnie w dwóch kwestiach: 1. Jak ustaliłeś MASĘ WŁASNĄ pojazdu w warunkach egzaminu. Co to był za katalog i jak się miał do przepisów krajowych i UE w kwestii kierującego? 2. Jak ustaliłeś, że pojazd nie ma DMC przyczepy z hamulcem i że bez hamulca jest 750 i przede wszystkim PO CO te parametry ustalałeś, skoro nie występują w DR?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadeus Napisano 25 Lipiec 2019 Autor Share Napisano 25 Lipiec 2019 Ustalałem te dane ponieważ takie było wylosowane prze zemnie zadanie na egzaminie! Jeśli chodzi o masę własną to po prostu powiedziałem że możemy z katalogu spisać i egzaminator to potwierdził, a w wypełnianym wniosku kazał napisać "masa własna - katalog" Natomiast jeśli chodzi o przyczepy to poczytaj w dzienniku ustaw jakie przyczepy może ciągnąć BUS 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 25 Lipiec 2019 Share Napisano 25 Lipiec 2019 34 minuty temu, Amadeus napisał: jakie przyczepy może ciągnąć BUS 100 takie , jakie przewidział producent pojazdu . najczęściej , powtarzam - najczęściej jest to O.1 = 3500 kg , O.2 = 750 kg . wg zaproponowanej przez Ciebie ustawy BUS 100 ( pomimo dopuszczenia do 100 km/h ) z przyczepą ( z hamulcem czy bez ) może jechać tylko max 80 km/h . 39 minut temu, Amadeus napisał: Jeśli chodzi o masę własną tu zgoda , wszystko zależy od wyposażenia stacji . można z katalogów , można skorzystać z wagi rolek hamulcowych ( jak ktoś ma ) , można z przyrządu do badania skuteczności amortyzatorów . można skorzystać z wagi . jest jedno ale - podczas ważenia pojazdu i ustalenia masy własnej należy wziąć pod uwagę ilośc paliwa w zbiorniku itp. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Lipiec 2019 Share Napisano 25 Lipiec 2019 czyżby BUS 100 to było coś innego jak autobus? co prawda klepię tylko na podstawowej skp i z BUS-ami 100 nie mam do czynienia, ale w Dz.U.2016r.2022 z późn. zm. § 3. 10. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez autobus nie może przekroczyć 3500 kg, a bez hamulca 750 kg, oraz nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej autobusu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Lipiec 2019 Share Napisano 25 Lipiec 2019 21 godzin temu, Amadeus napisał: DMC przyczepy bez ham to 750KG, a z ham nie może ciągnąć Takiego auta to ja jeszcze nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztofk Napisano 25 Lipiec 2019 Share Napisano 25 Lipiec 2019 Mógłby ktoś napisać co właśnie oznaczają te numery po 01 w holmologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Lipiec 2019 Share Napisano 25 Lipiec 2019 To seria poprawek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 25 Lipiec 2019 Share Napisano 25 Lipiec 2019 (edytowane) Witam wszystkich Również byłem na tym egzaminie. Pytanie jakie wylosowałem: "Omów budowę pneumatycznego układu hamulcowego, opisz zasadę jego działania, wskaż jego elementy na badanym pojeździe, wypełnij zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym zakładając, że pozostałe podzespoły pojazdu są sprawne." Trafiłem na pytanie z materiału do którego niezbyt się przyłożyłem,więc z pierwszą częścią pytania miałem trochę problemy na szczęście egzaminatorzy nie byli z tych "upierdliwych" i zadawali sporo pytań pomocniczych, później poszło z górki i udało mi się zdać. 1 godzinę temu, danielg539 napisał: To seria poprawek. "01" to seria poprawek, potem jest po prostu nr homologacji. Edytowane 25 Lipiec 2019 przez Czolgista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Lipiec 2019 Share Napisano 25 Lipiec 2019 49 minut temu, Czolgista napisał: potem jest po prostu nr homologacji. Potem? Tzn. po czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Lipiec 2019 Share Napisano 26 Lipiec 2019 11 godzin temu, blakop napisał: . po czym? Po numerze regulaminu i po serii poprawek jest * a potem konkretny nr homologacji, choć nie wszystkie podzespoły posiadają nr homo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Lipiec 2019 Share Napisano 26 Lipiec 2019 A bo Wy o podzespołach, a ja o homo pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.