Skocz do zawartości

Auto z Kanady i montaż haka


radekd2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Auto: Chevrolet Blazer
Rok produkcji: 1999
Auto jako nowe sprowadzone z Kanady i zarejestrowane w Polsce.
Wg właściciela pojazdu w dokumentach kanadyjskich masa przyczepy do 4000 kg.
Na pojeździe brak jakiejkolwiek tabliczki od zaczepu.
Nie sprawdzałem TZ auta.

W CEPiK:
G: 1590 kg
F1/F2: 2200 kg
o1: 2000 kg

Wg klienta w DR w miejscu o2 są "---".
Nie wiem czy F3 jest ustalone.

Zderzak widoczny na zdjęciu jest elementem konstrukcyjnym pojazdu, wykonanym z grubego solidnego metalu (wygląda na stal) i przymocowanym do ramy auta. W warunkach kanadyjskich wyciąga się zaślepkę zaznaczoną na żółto, od góry wkłada się tam kulę od zaczepu, którą od dołu zabezpiecza się podkładką i nakrętką.

Klient kupił w Polsce homologowaną kulę od zaczepu z mocowaniem pasującą do otworu w zderzaku.

 

Czy jest w ogóle możliwe, co należało by zrobić, aby w polskich warunkach, zgodnie z przepisami, można było w tym aucie założyć prawidłowy hak i ciągnąć przyczepę?

 

Pozdr.
 

hak 1.jpg

hak 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info ale bardziej mi chodziło jak przeskoczyć brak tabliczki na zaczepie.

Czy same dane na kuli można uznać za wystarczające?

 

Wobec prawdopodobnego braku F3 na kanadyjskiej TZ i tak będę prosił o opinię rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry rzeczoznawca to powinien napisać, że wymagane są ze trzy tabliczki. Na całość, na kulę, na elektrykę. Trzech to jeszcze nie spotkałem ale po dwie to już widziałem.

 

Negat za tylną blachę i po temacie! :evil:

 

 

Tam był hak z Ameryki przerabiany: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14608-hak-z-usa/&do=findComment&comment=275242

 

A tam inne haki: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12465-nowy-hak-a-reg-ekg-55/&do=findComment&comment=241560

 

 

 

Takie dane podają bez różnicy na rodzaj skrzyni.

Chevrolet Blazer Wagon 4300 ccm, 142 kW / 193 hp.

mass empty: 1950 kg 

max load capacity: 454 kg

maximum permissible mass: 2404 kg

maximum mass front axle: N.A.

maximum mass rear axle: N.A.

maximum mass braked trailer: 2041 kg

maximum mass unbraked trailer: 450 kg

maximum mass on trailer hitch: N.A.

maximum roof load: N.A

first year of production: 1998

 

Tam przykładowa tabliczka: https://www.carsforsale.com/vehicle/details/56113827

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Paprock napisał:

 

Na tych zdjęciach jest widoczny całkowicie inny sposób montażu haka niż to opisał mi klient. Jest tradycyjna belka pod zderzakiem z TZ, a nie kula montowana w otwór w zderzaku.

Muszę poważnie z nim porozmawiać co do jego wyobrażenia odnośnie montażu zaczepu.

 

Dzięki za pomoc.
 

hak 3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, danielg539 napisał:

Jeżeli to w funtach to w kg 1800 kg, czyli nie pasi do tego co zapodał @IVVO

Zapodałem max jakie znalazłem gdyż zakres to 1800 do 2400 a kolega z postu podał 4000kg - więc przy tej masie własnej te 1800 po przeliczeniu nawet pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.