Skocz do zawartości

ROLLAND 1 rejestracja


Pastuszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewną sprawę do rozwiązania 
przyjechał klient przyczepą rolniczą z Francji. Pobrał czerwone tablice bo tak kazał mu zrobić handlarz 
Problem jest taki że ma tylko Fakturę zakupu tej przyczepy i chciałby zrobić 1 przegląd 

Niestety martwi mnie to ze względy że jest tabliczka na której są napisane tylko 
masa własna 

masa całkowita 
i numer seryjny 198

nad tabliczką wybity ten numer 
1989rok 
Brak jakichkolwiek informacji na internecie o tej przyczepie 

Jak to ugryźć aby każdy był zadowolony?
według mnie słabo to wygląda więc proszę o jakieś wskazówki od was :)  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pastuszek napisał:

według mnie słabo to wygląda więc proszę o jakieś wskazówki od was :)

Nie jesteś sobie w stanie poradzić to poproś o opinię rzeczoznawcę samochodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer VIN to co innego niz numer ramy (ilość znaków). A tu chyba o ten drugi sie rozchodzi

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Pastuszek napisał:

Jak to ugryźć aby każdy był zadowolony?
według mnie słabo to wygląda więc proszę o jakieś wskazówki od was :)  

 

- szukać na forum, bo było ze sto razy, a co do słabości, to jaka data pierwszej rejestracji? Od czegoś temat zacząć trzeba gnębić! No tak, czy nie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma daty pierwszej rejestracji tylko na TZ napisano 1989rok. 
ale był pan przed chwilą tą przyczepą i podziękowałem mu za przegląd bo były widoczne świeże nabicie numeru seryjnego ,,vin,, KOMBINACJA jakaś!!!

 
ale  i tak mnie zastanawia czy można zrobić pierwszy przegląd?  brak danych o naciskach na osie... rzeczoznawca ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest MW i całkowita to jest i ładowność, naciski (z którymi można troszkę pokombinować).

Nie chcesz sam ustalać zawsze możesz poprosić o opinie rzeczoznawcy by ustalił to co potrzebne a czego nie masz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesowała mnie daty z Pozwolenia Czasowego, ale widzę keczup po frytkach. ;-)

Zadzwoń do nadzoru i zgłoś próbę rejestracji pojazdu z numerami nabitymi poza procedurą. Cała reszta powinna trzymać rękę na pulsie. Taka moja sugestia. :silent:

Mnie też tak próbowali w konia zrobić i coś mi się zdaję, że do tej pory przyczepy nie zarejestrowali.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy rolnicze we Francji podlegają rejestracji , więc dlaczego nie posiada tamtejszego DR ? Na tabliczce i tak jest trochę danych , a resztę można ustalić. Przy chwili wolnego czasu można prześledzić zagraniczne aukcje w celu poprawnej identyfikacji , a nawet są foty TZ z danymi. Skoro jest to przyczepa z Francji to podejrzewam ,że posiada hydrauliczny układ hamulcowy ( zonk). W pozostałe szczegóły nie wnikam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pastuszek napisał:

były widoczne świeże nabicie numeru seryjnego ,,vin,,

nabił sobie sam nr VIN ? no co za osioł !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kurant2000 napisał:

nabił sobie sam nr VIN ? no co za osioł !!

 

- No nabił, no i co? Też abra-kadabra jak w temacie BUSA-100?

Pierwszy raz słyszysz o takim procederze, nigdy szczepionych cech nie widziałeś? 

Na forum się wypowiadamy, doradzamy i piszemy całym sensownym zdaniem, a nie o osłach czkamy!

Powiedz, opisz problem jak Ty byś wybrnął z tej sytuacji, doradź koledze krok po kroku jak to widzisz, jaką drogę byś obrał, żeby przejść pozytywnie badanie i rzeczony pojazd zarejestrować.

Osłem to będzie diagnostyk, który to przyklepie. A na bank przyklepie!

  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nabił sam nr VIN to popełnił przestępstwo. W dokumentach zapewne widnieje nr VIN tylko nie mógł go znaleść to postanowił klepnąć. jak piszesz 

14 godzin temu, Paprock napisał:

Osłem to będzie diagnostyk, który to przyklepie. A na bank przyklepie!

Jest jeszcze pomoc rzeczoznawcy a jak on nie pomoże to zawsze można wystąpić do UM o decyzje nadania nr ramy i czyste kapcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, kurant2000 napisał:

to zawsze można wystąpić do UM o decyzje nadania nr ramy i czyste kapcie.

Ale tam decyzję się dostanie tylko w przypadku gdy rzeczoznawca potwierdzi autentyczność przyczepy a jak to zrobi skoro brak numerów tablic rejestracyjnych zagranicznego DR????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, danielg539 napisał:

skoro brak numerów tablic rejestracyjnych zagranicznego DR????

o tego nie doczytałem , to chyba przez te wysokie temp. ? skupiłem się na tym, że klient sam nadał sobie nr VIN i to mnie ruszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeden z nas przyklepał już nabity numer, nie jeden zrobił badanie na pojazd z lewymi kwitkami a nawet o tym nie wie. Jeszcze mi się nie zdarzyło żebym na jakiejś przyczepie dochodził tego czy numer jest w tym miejscu w którym powinien, czy 10cm za bardzo w prawo. Nie mierzyłem też wysokości nr ani nie sprawdzałem czy numerator miał dobrą czcionkę. Zgadza się , wygląda ok to nie drążę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Jeszcze mi się nie zdarzyło żebym na jakiejś przyczepie dochodził tego czy numer jest w tym miejscu w którym powinien, czy 10cm za bardzo w prawo. Nie mierzyłem też wysokości nr ani nie sprawdzałem czy numerator miał dobrą czcionkę

Na te pytania to nawet producenci przyczep mogli by mieć problemy z odpowiedzią.

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Zgadza się , wygląda ok to nie drążę

A jak widać, że nabity przez 5 warstw farby do tego numeratorem 6 mm to też ok?

Jak ktoś ma trochę pojęcia to w starej przyczepie nabije numer tak, że nawet specjalista z dziedziny mechanoskopii może mieć zagwozdkę ale to trzeba umieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o sam fakt że połowa takich przyczep i sprzętów rolniczych ma już numery nie raz przebijane bo przez te lata albo zardzewiały albo kwitki powędrowały gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rafi90 napisał:

Chodzi o sam fakt że połowa takich przycze

Połowa to mocno powiedziane ale faktycznie odsetek może być całkiem spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

 Zgadza się , wygląda ok to nie drążę

Może jednak czasem warto było by chociaż sprawdzić w CEP ( dla własnego spokoju ) czy nie jest to klon innego pojazdu. Taka oto sytuacja :  brak pojazdu w CEP( ciągnik rolniczy ) - program wyświetlił wszystkie pojazdy o danym numerze podwozia , nadwozia , ramy jakie są w bazie CEP , a tam 3 identyczne przyczepy ( różniące się jedynie nr rej. i datą 1 rej.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy sprawdzam . Od strony "formalnej" zawsze wszystkiego pilnuje, natomiast mechanoskopia to nie mój fach i nie muszę jej umieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.