Skocz do zawartości
Robert27

Co wy na to Panowie Actros bez F.3

Rekomendowane odpowiedzi

Paprock

Po pierwsze primo to uwalić producenta za to, że robi co chce. Między innymi nie określa tego parametru na tabliczce.

Po drugie primo, to należałoby zapoznać się z homologacją. A po trzecie primo... ile razy ja się tego parametru przy końcu dowodu nauzupełniałem i jakoś nie przypominam sobie, by ktokolwiek z poziomu WU zadał sobie trud i wklepał ten parametr w nowy dowód. Aż w końcu z uzupełniania zrezygnowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Wielokrotnie pisałem w innych tematach iż jeśli taki MB nie określa tego parametru to ja go nie wymyślam - nie określam fikcyjnych mas dla O1 i O2 - dostawałem za to zj*b ... od różnych forumowiczów - i jednak ITD zaczęło zwracać na to uwagę - i teraz fajnie brak F3 a O1 i O.2 przy pierwszej diagnosta napisał z głowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mike_van_mik

ja miałem wczoraj przypadek forda focusa przed 1 rej. - na tabliczce brak danych odnośnie masy zespolu pojazdu F3 więc i przyczepy O1 i o2 nie wypełniałem - zaiksowałem. Poinformowałem kupującego że w tym aucie nie założy sobie haka ale mu to nie przeszkadzało bo i tak mu hak nie będzie potrzebny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Ja dodaje że pojazd NIE odpowiada ble ble ble... Nie może ciągnąć przyczep. Nie może i koniec. Tak przewidział widocznie producent który ten pojazd wymyślił, więc ja nie będę wymyślał danych za niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
2 godziny temu, IVVO napisał:

teraz fajnie brak F3 a O1 i O.2 przy pierwszej diagnosta napisał z głowy

Dlaczego zaraz z głowy. Może przepisał z zagranicznego DR lub miał homo, ba może nawet określił masę zespołu tylko w WK jej nie wpisali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

@Rafi90, to nie zawsze się sprawdza. A na bank w przypadku Merca się nie sprawdza. Ciężarowych bez zespołu na tabliczce mało widziałem, ale w osobowych produktach tej marki, to było (i jest) zjawisko nagminne. Już przemilczę, że świecą się trzy pary świateł z przodu, bo i pozycje i dzienne i mijania w kupie, ale przecież wszystko homologowane, wszystko fabryczne.

Osobiście nie lubię tej marki na stacji. Tak jak mówi @daniel539, że wszystko [O.1] i [O.2] mogło być w zagranicznym dowodzie, a o [F.3] cisza i tyle.

Oczywiście piszę z obserwacji. Nigdy z producentem w tych kwestiach się nie kontaktowałem. No i rzecz jasna, że było coś okołotematycznego już na forum przerabiane.

Bardzo mnie ciekawi czy ładowność w tym dowodzie była określona, bo może i za brak tego parametru dowody zatrzymywać nadchodzi pora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marion26

No dobra.A co robicie,jak są auta ze Skandynawii,gdzie na TZ nie ma nic,oprócz VIN-u?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowane)
13 godzin temu, danielg539 napisał:
15 godzin temu, IVVO napisał:

 

Dlaczego zaraz z głowy. Może przepisał z zagranicznego DR lub miał homo, ba może nawet określił masę zespołu tylko w WK jej nie wpisal

Ogólnie -szczególnie przy MB - jeśli brak na TZ F.3 - to O1 i O2 jeśli nawet jest podane w ZDR wpisuję do uwag w DIP z odpowiednim wpisem który jest gdzieś wcześniej zapodany - wiele WK wydzwania dlaczego tak jest w DIP - proszę wtedy aby złożyli zapytanie do MB - i cisza - MB odpisuje zawsze w ten sam sposób - jedną sztampą - "Jeśli pojazd zostanie doposażony ......." i jest po mojemu 😎 - ostatnio walczyłem z WK z Białegostoku - po miesiącu przyznali mi rację - choć wcześniej straszyli  nadzorami. MB produkuje pojazdy w wersji "dla ubogich" i w nich nie ma fabrycznych przyłączy - a jeśli zostaną "doposażone " po za wytwórnia to właśnie na TZ brak F.3 

Edytowane przez IVVO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
13 godzin temu, Paprock napisał:

@Rafi90, to nie zawsze się sprawdza....

Mi jak coś nie daje spokoju to często szukam informacji u producenta i np taki SLK czy SL nie może bo producent nie przewiduje. Jest sporo takich aut wbrew pozorom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marion26
2 godziny temu, Rafi90 napisał:

 SLK czy SL nie może bo producent nie przewiduje

Auta typu coupe,cabrio często nie są przystosowane do ciągnięcia przyczepy.Wczoraj miałem na OBT Golfa GTI 199 kw z 2011 roku.Na TZ brak masy zespołu pojazdów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
9 godzin temu, IVVO napisał:

MB produkuje pojazdy w wersji "dla ubogich" i w nich nie ma fabrycznych przyłączy - a jeśli zostaną "doposażone " po za wytwórnia to właśnie na TZ brak F.3 

Coś trochę nie teges, bo ciągniki siodłowe też nie mają podanej masy zespołu na TZ a w homo jest i jak najbardziej ciągnąć naczepy mogą.

Mercedes nie podaje masy zespołu i akurat w przypadku tej marki nie świadczy to o braku możliwości ciągnięcia przyczepy (naczepy)!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Generalnie jest tak, że faktycznie nie każda ciężarówka ma fabrycznie zestaw najczęściej nazywany "R" oznaczający możliwość łączenia w zestaw. Ale nawet wtedy podstawowy parametr 3500/750 do "zwykłych" przyczepek jest możliwy.

Warto też wiedzieć, że w zależności od modelu/rocznika nie każdy taki pojazd można doposażyć w pakiet "R". Np. do pewnego rocznika Iveco Eurocargo wyposażone w ESP absolutnie nie miało możliwości posiadania pakietu "R". Wg danych producenta i homologacji było to niemożliwe.

 

Ja to bym chętnie zobaczył cocek tego mercedesa z tematu, bo tak jak Daniel pisze - mercedes te tabliczki bardzo po macoszemu wystawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
14 godzin temu, blakop napisał:

Wg danych producenta i homologacji było to niemożliwe.

 

Tylko żeby takie dane były dostępne w katalogu źródłowym i stacje z automatu miały do niego dostęp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowane)

Wobec braku zharmonizowanych przepisów w zakresie maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu oraz maksymalnych dopuszczalnych mas pojazdu przypadających na osie lub na grupę osi dla pojazdów ciężarowych w dyrektywie 97/27/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 lipca 1997 r. odnoszącej się do mas i wymiarów niektórych kategorii pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz zmieniającej dyrektywę 70/156/EWG (4) przewidziano procedurę określania przy rejestracji, dopuszczeniu do ruchu lub eksploatacji pojazdów ciężarowych na terytorium państwa członkowskiego maksymalnych dopuszczalnych mas do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych. Należy zatem włączyć maksymalne dopuszczalne masy do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych do wzoru tabliczki znamionowej producenta. Ze względu bezpieczeństwa ruchu drogowego należy również uwzględnić maksymalną dopuszczalną masę na grupę osi.

 

1) „tabliczka znamionowa producenta” oznacza tabliczkę lub etykietę umieszczoną przez producenta na pojeździe, która spełnia główne wymogi techniczne niezbędne do identyfikacji pojazdu oraz która dostarcza właściwym organom odpowiednich informacji dotyczących maksymalnych dopuszczalnych mas całkowitych;

 

2. Informacje, jakie umieszcza się na tabliczce znamionowej producenta:

     2.1. Na tabliczce znamionowej producenta umieszcza się w sposób trwały następujące informacje w podanej kolejności:

     a) nazwa producenta;

    b) numer homologacji typu całego pojazdu;

    c) numer identyfikacyjny pojazdu;

   d) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu;

    e) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita zespołu; 

    f) technicznie dopuszczalne maksymalne masy na każdą oś, podane w kolejności od przodu do tyłu. 

 

 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
formatowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No i wszyscy to znają, wiedzą, a każdy producent po swojemu stosuje. Nie zawsze numer homologacji się znajdzie. Dawniej był wymóg podawania roku produkcji, ale rzadko spotykałem.

Ten producent po swojemu "homologuje" i przykładowo montuje z przodu aż trzy pary białych świateł. Nie podaje zespołu na tabliczce. Tylko w jego katalogu figurują "pick-up'y", które jako podrodzaje trafiają do polskiej rejestracji.

Poza tym, po Mercedesie mógł być zamysł dalszej kompletacji samochodu/ramy. Może jakiś drugi etap, druga tabliczka, za którą i tak nikt nie biega, nie szuka, nie sprawdza. Póki do problematycznego auta nikt homo nie zapoda lub skanu zagranicznego dowodu, to pozostaje zgaduj-zgadula, która za wiele nie da.

Nie jestem przekonany, żeby brak [F.3] na tabliczce lub w dowodzie traktować negatywem. Od razu się przyznam, że na podrodzajach kombi/hatchback też się gubię. Na oko hatchback a w cepiku kombi i co też potraktować negatywem? 

Życie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
Napisano (edytowane)

Panowie albo coś przeoczyłem albo tam nie ma słowa o TZ , za to jest : "W roli głównej występuje, krótka, dwuosiowa cysterna, która według dokumentów nie została dopuszczona do ciągania przyczep."

oraz 

 " W toku kontroli ustalono, że pojazd silnikowy zgodnie z informacjami zawartymi w systemie CEPiK i dokumencie rejestracyjnym nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep.

Nie została bowiem określona dopuszczalna masa całkowita dla zespołu pojazdów."

Edytowane przez duchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nooo gdybym cokolwiek wiedział jakie to cepik wraz z dowodem zawiera informacje w zakresie nieprzystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy, to o tabliczce nie byłoby mowy. A tak...:-?

Jedyne info jakie spotykałem, to w instrukcjach obsługi samochodów, w dodatku osobowych samochodów, które to broszury nie mają racji bytu podczas badania na stacji. Czasem homo się trafiło, ale to wszystko jak materiał pomocniczy, poglądowy było.

 

I zaś temat w punkcie wyjściowym. Miała Inspekcja rację i o jaką oparła się tezę, teorię, podstawę? Że co, że [F.3] w dowodzie puste?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Ciekawe co byłoby gdyby się okazało, że w dokumentach zagranicznych i DIP-ie z OBT przed pierwszą rejestracją wszystkie potrzebne dane byłyby zawarte, a jedynie urzędnik "zapomniał" je umieścić w CEP-ie i DR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Czy stwierdzenie - wiemy iż MB nie podaje F3 - jest jakąś wykładnią - i żaden proces komplementacji pojazdu tu nie ma nic do rzeczy - ITD podeszło krótko do tematu - brak F3 w DR i na TZ  - pojazd nie przystosowany jako zestaw - a że ktoś gdzieś dał d... to inna sprawa - walczę z wieloma WK które na siłę próbują mi udowodnić iż cztero-ośka  od MB może ciągać 24t - bo inne tak mają - zapytanie składają do MB i po mojemu - nie ma F3 - nie ma przyczep i nawet MB odpisuje iż w rachubę nie wchodzi nawet 750/3500

Pojazd jest wyposażony w zaczep manewrowy - nieprzystosowany do podpięcia przyczepy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

IVVO - możesz przytoczyć gdzie w omawianym artykule jest mowa o tym co jest na TZ tego pojazdu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Czy przy Tico , Fieście 1,25 i innych przy braku F3 ktoś się zastanawia nad przyczepami - nie - więc dla czego przy takim samym układzie dla ciężarowego ma być inaczej 

1 minutę temu, blakop napisał:

IVVO - możesz przytoczyć gdzie w omawianym artykule jest mowa o tym co jest na TZ tego pojazdu? 

Mam koło siebie punkt kontrolny ITD i często widzę jak panowie kontrolują pojazdy - a i kilku panów z ITD podjeżdża na przegląd - więc kontrola miej więcej wygląda tak  - dane z DR porównane z TZ i danymi z CEP

A że pojazd trafił na jakiegoś gościa "zaraz po szkoleniu" to i efekt widać

Taka cysterna przecież już miała co najmniej kontrolę kilka razy i było OK

Sami siebie podp.........ją - nowa miotła to i efekt od razu - wykazać się trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

Tylko iż w TICO , MATIZ , AYGO itp sprawa jest jasna : poz 2 na TZ jest określona i= poz 1; na TZ we francuzach często na poz 2 było "0000" i chyba tego nie wpisywałeś? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
W dniu 8.08.2019 o 08:48, IVVO napisał:

po mojemu - nie ma F3 - nie ma przyczep i nawet MB odpisuje iż w rachubę nie wchodzi nawet 750/3500

Pojazd jest wyposażony w zaczep manewrowy - nieprzystosowany do podpięcia przyczepy

To nie o zaczep tu chodzi, bo zawsze można go wymienić a o brak instalacji pneumatycznej do przyczepy!

 

Dalej jest nieścisłość, gdyż pomimo braku masy zespołu na TZ producent dopuszcza ciągnięcie przyczepy 750/3500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

To nie zawsze nawet o brak instalacji chodzi (i konstrukcję ramy), bo to faktycznie można zmienić. Natomiast pewne systemy pojazdu mogą całkowicie wykluczać możliwość ciągnięcia przyczepy. Tylko o tym wie tylko producent :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.