danielg539 Napisano 16 Sierpień 2019 Share Napisano 16 Sierpień 2019 Teraz, blakop napisał: Natomiast pewne systemy pojazdu mogą całkowicie wykluczać możliwość ciągnięcia przyczepy Jak również mogą wykluczać możliwość rozbudowy instalacji pneumatycznej o wyjście do przyczepy. Zresztą w przypadku wywrotki 4-osiowej to nie dziwota, bo skoro jej DMC wynosi 32 t, to montowanie zaczepu i pneumatyki po to aby móc ciągnąc przyczepę o masie 8 t wydaje się całkowicie irracjonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wimar Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 A co w sytuacji gdy w takim Mercedesie nie ma F3 na tabliczce, a w dowodzie niemieckim wpisane O1 i O2 normalnie,w adnotacjach wbity homolgowany zaczep, przewody i złącza są kompletne i oryginalne. Auto jeździło z przyczepą normalnie od nowości w Niemczech bez problemów. Tam mogło ciągnąc przyczepy a u nas nie? Co w takiej sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 W takiej sytuacji najlepiej poszukać trochę na forum, bo temat rozbito na atomy z przykładami już jakąś dekadę temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wimar Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 Wpisuję na różne sposoby w wyszukiwarkę i nic ciekawego nie znalazłem..Byłbym wdzięczny z przybliżenie tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 Ja też tego szukam, bo byłam pewna, że gdzieś na forum czytałam kiedyś na ten temat, ale nie mogę tego znaleźć. Chciałam nawet Jac-a poprosić o pomoc ? Chodzi mi o Audi A2. W dowodzie niemieckim nie było O1 i O2, na tabliczce też nie ma masy zespołu. Pewnie wystąpię do producenta z zapytaniem, ale może wiecie jak to jest akurat w tych pojazdach, bo nie ukrywam, że okazuje się, iż ten hak przydałby się czasami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 Dokładnie - chcesz mieć pewność wystąp do producenta, bo niektóre marki, a "miszczem" jest tu właśnie wspomniany mercedes nagminnie nie umieszczało tego parametru na TZ, chociaż pojazd przystosowany jest. W niektórych wypadkach wystarczy pismo mieć i już. Inni są skłonni nawet TZ wymieniać. Co przypadek to inna historia. Czy problem ten dotyczył także AUDI? Trudno mi w tej chwili orzec - nie pamiętam. Natomiast podobnie jak krajowy, zagraniczny DR takim 100% wyznacznikiem nie jest, bo często dane są tam wpisywane "z palca". A doświadczenie nauczyło, że dwa z pozoru identyczne pojazdy w tej akurat kwestii mogą się właśnie różnić. A znalezienie czegoś na tym forum no to faktycznie porażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 33 minuty temu, blakop napisał: A doświadczenie nauczyło, że dwa z pozoru identyczne pojazdy w tej akurat kwestii mogą się właśnie różnić. A mogą, mogą pochodzić z innych rynków i mimo np silnika o tej samej poj będa mieć inna moc itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 Akurat rozmawiamy o przyczepce Tu doskonałym przykładem nieznanym młodszym kolegom jest Fiat UNO (był kiedyś taki samochód). Końcowe partie produkcji tego pojazdu nie spełniały pewnym wymagań homologacyjnych układów hamulcowych, co skutkowało tym, że nie przewidziano dla nich możliwości ciągnięcia przyczepy. Ponieważ kończono ich produkcję tak czy siak, zdecydowano, że te ostatnie auta po prostu takie będą bo nie opłacało się już dla nich opracowywać dokumentacji homologacyjnej (tak z grubsza). Niestety mało kto o tym wiedział i na zasadzie porównań katalogowych tym autom wpisywano przy różnych okazjach przyczepki takie, jak w identycznych pod każdym innym parametrem starszym modelom UNO. Robiły to i co bystrzejsze WK i SKP, na zasadzie porównania danych katalogowych. Niestety okazało się, że w wielu przypadkach był to błąd i należało patrzeć na datę produkcji... Ot taka ciekawostka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 2 godziny temu, Olga napisał: Chodzi mi o Audi A2. Bardzo proszę : https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5810-audi-a2-hak/ --------------------------- Modele z pierwszych lat produkcji czyli od 2000r - 2002r mogą mieć z tym problem niestety, ale warto nawet w tych rocznikach podpytać producenta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 29 Sierpień 2019 Share Napisano 29 Sierpień 2019 17 godzin temu, blakop napisał: Akurat rozmawiamy o przyczepce Wybacz, w którym momencie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Sierpień 2019 Share Napisano 29 Sierpień 2019 No w sumie w całym temacie mówimy o masie zespołu, tudzież przyczep - nie o różnicach w mocy silnika czy innych parametrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.