Skocz do zawartości

Co wy na to Panowie Actros bez F.3


Robert27

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, blakop napisał:

Natomiast pewne systemy pojazdu mogą całkowicie wykluczać możliwość ciągnięcia przyczepy

Jak również mogą wykluczać możliwość rozbudowy instalacji pneumatycznej o wyjście do przyczepy.

Zresztą w przypadku wywrotki 4-osiowej to nie dziwota, bo skoro jej DMC wynosi 32 t, to montowanie zaczepu i pneumatyki po to aby móc ciągnąc przyczepę o masie 8 t wydaje się całkowicie irracjonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

A co w sytuacji gdy w takim Mercedesie nie ma F3 na tabliczce, a w dowodzie niemieckim wpisane O1 i O2 normalnie,w adnotacjach wbity homolgowany  zaczep, przewody i złącza są kompletne i oryginalne. Auto jeździło z przyczepą normalnie od nowości w Niemczech bez problemów. Tam mogło ciągnąc przyczepy a u nas nie? Co w takiej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tego szukam,  bo byłam pewna, że gdzieś na forum czytałam kiedyś na ten temat,  ale nie mogę tego znaleźć.  Chciałam nawet Jac-a poprosić o pomoc ?

Chodzi mi o Audi A2.

W dowodzie niemieckim nie było O1 i O2,  na tabliczce  też nie ma masy zespołu.  

 

Pewnie wystąpię do producenta z zapytaniem,  ale może wiecie jak to jest akurat w tych pojazdach,  bo nie ukrywam,  że okazuje się,  iż  ten hak przydałby się  czasami.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - chcesz mieć pewność wystąp do producenta, bo niektóre marki, a "miszczem" jest tu właśnie wspomniany mercedes nagminnie nie umieszczało tego parametru na TZ, chociaż pojazd przystosowany jest. W niektórych wypadkach wystarczy pismo mieć i już. Inni są skłonni nawet TZ wymieniać. Co przypadek to inna historia. Czy problem ten dotyczył także AUDI? Trudno mi w tej chwili orzec - nie pamiętam.

Natomiast podobnie jak krajowy, zagraniczny DR takim 100% wyznacznikiem nie jest, bo często dane są tam wpisywane "z palca". A doświadczenie nauczyło, że dwa z pozoru identyczne pojazdy w tej akurat kwestii mogą się właśnie różnić.

 

A znalezienie czegoś na tym forum no to faktycznie porażka :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, blakop napisał:

A doświadczenie nauczyło, że dwa z pozoru identyczne pojazdy w tej akurat kwestii mogą się właśnie różnić.

A mogą, mogą pochodzić z innych rynków i mimo np silnika o tej samej poj będa mieć inna moc itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat rozmawiamy o przyczepce :)

 

Tu doskonałym przykładem nieznanym młodszym kolegom jest Fiat UNO (był kiedyś taki samochód).

Końcowe partie produkcji tego pojazdu nie spełniały pewnym wymagań homologacyjnych układów hamulcowych, co skutkowało tym, że nie przewidziano dla nich możliwości ciągnięcia przyczepy. Ponieważ kończono ich produkcję tak czy siak, zdecydowano, że te ostatnie auta po prostu takie będą bo nie opłacało się już dla nich opracowywać dokumentacji homologacyjnej (tak z grubsza).

Niestety mało kto o tym wiedział i na zasadzie porównań katalogowych tym autom wpisywano przy różnych okazjach przyczepki takie, jak w identycznych pod każdym innym parametrem starszym modelom UNO. Robiły to i co bystrzejsze WK i SKP, na zasadzie porównania danych katalogowych. Niestety okazało się, że w wielu przypadkach był to błąd i należało patrzeć na datę produkcji...

Ot taka ciekawostka :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.