Skocz do zawartości

duplikat zaświadczenia OBT + DIP


mike_van_mik

Rekomendowane odpowiedzi

Handlarz byl z klientem (zdecydowany był na zakup jak wszystko okej wyjdzie na przeglądzie) na OBT przed 1 rejestracją. Zrobiłem badanie, wszystko okej i wydałem klientowi zaświadczenie z OBT oraz DIP. Po 2 godzinach przyjechał tylko handlarz z prośbą czy mu wydrukuje jeszcze raz zaswiadczenie z OBT  oraz DIP bo potencjalny kupujący się rozmyślił i on zabrał zaświadczenia + dip twierdząc że on płacił i to są jego dokumenty (nie wiem po co mu to skoro nie kupił auta). Pytanie czy jak wydrukuje handlarzowi ponownie te dokumenty to wg przepisów nic złego nie zrobię?

Wg przepisów:

Cytat

10. Na wniosek posiadacza pojazdu uprawniony diagnosta zatrudniony w stacji kontroli pojazdów wydaje na podstawie rejestru duplikat zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, mike_van_mik napisał:

Pytanie czy jak wydrukuje handlarzowi ponownie te dokumenty to wg przepisów nic złego nie zrobię?

Nic złego nie zrobisz, można wystawiać do woli :  ( o ile na zaświadczeniu będzie zapis Duplikat lub literka W - bo znam programy , że idzie po oryginale :silent: ) :wink:

----------------------------------------------------

Upss .................. już o tym jest :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, leski66 napisał:

- bo znam programy , że idzie po oryginale 

Programy są "elastyczne" i drukują w zależności od opcji jaką użytkownik wybierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w moim "wspaniałym" programie dms jbr przy próbie ponownego druku nie drukuje się literka W

 

juz rozgryzłem :) dzięki za info

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapis Duplikat też nie występuje ? :wink: Podejrzewam, że gdzieś ,coś trzeba ( odkiknąć ) , żeby było po dupikatowo-wtórnikowym zaświadczeniu :wink: I takie trza wydać, nie inne :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misz-Masz z tym jest taki, że, żeby wydrukować duplikat to należy do wcześniej nadanego numeru zaświadczenia dodać "W" jak wtórnik:

Numer zaświadczenia jest identyczny z numerem z rejestru badań technicznych (załącznik nr 8 do rozporządzenia). W przypadku wydania duplikatu zaświadczenia, do wcześniej nadanego numeru zaświadczenia dodaje się „W”, co oznacza „wtórnik”. Struktura numeru badania technicznego powinna mieć następującą budowę:

No i w programie na którym pracuję wywalone jest kulfonami na zaświadczeniu 'DUPLIKAT coś jak stary 'ORYGINAŁ'', natomiast przed numerem przedrostek 'W' zgodnie z opisem. A w ponownym wydruku Dokumentu Identyfikacyjnego to tylko 'DUPLIKAT' się nadpisuje, a numer bez zmian pozostaje. No takie cuda panie. ;-) 

 Tak jakoś to wygląda:

 

Zaświadczenie duplikat-wtórnik.gif

DiP duplikat-wtórnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie za numerem dodano W, czyli na powyzszym przykładzie  bym miał 00296/DW/0233/2019W

co program inny to inny obyczaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta! W dodatku z drugiego stycznia! :zzz:

:evil:

 

Kod AZTEC pełni taką samą funkcję jak w dowodach. Autorzy programu po testach z niektórymi WK, ułatwili czytanie zaświadczenia poprzez czytnik tak jak to ma miejsce na stacjach. My czytamy z dowodu, a oni z zaświadczenia. Może tak Policja o taki kod AZTEC by się wystarała na pokwitowaniach. Przecież jakiś sztab od programów chyba posiadają. :silent:

O szczegółach, to bardziej z @michalem_k, pod warunkiem, że ma czytnik na biurku i Norcom tam sięga. Bo jak wszem i wobec wiadomo, to nasz zacny kolega smartfonu/a służbowego na przykład nie ma. Tudzież firmowego skanera.  :silent:

A może chodziło o brak dostępu do tych sprzętów po tak zwanej szychcie, po robocie, po godzinach... Nie wiem kurcze. :?

 

Godzinę temu, leski66 napisał:

Numer porządkowy zaświadczenia  to zaiste ze stycznia ma się rozumieć .:silent::razz:

 

- To jest zaświadczenie z dzisiaj! :evil: :evil: :evil:

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, leski66 napisał:

Ale z tym kodem na zaświadczeniu to git

Nie wiem czy tak git skoro we wzorze zaświadczenia nie ma takiego kodu.

Nie za bardzo wiem po co w WK potrzebne są zaświadczenia z BT skoro wszystko jest w CEPiK-u? (przynajmniej powinno być)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, danielg539 napisał:

po co w WK potrzebne są zaświadczenia z BT skoro wszystko jest w CEPiK-u?

 

Hehe, dobre :) Nie ma za wiele danych z DIP, a właściwiej jest stwierdzić, że nie ma prawie nic.

 

Nigdy nie używałem skanera do odczytywania danych z zaświadczeń, ale może działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co w dowodzie ten kod? Jest, to niech sobie będzie. Mi o tyle sprawę ułatwia, że nie muszę wklepywać po całości VINU lub podobnych szyfrów, żeby pobrać dane z cepiku. Podobnie może być w WK przy odblokowywaniu zatrzymanego dowodu. Zaświadczenie pod czytnik i wszystko zassane, następnie [ENTER] i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - czyli jak?

Mówimy o sprowadzonym.

Na SKP ma prerejestrację i wpisane wszystkie parametry.

A jak gość idzie do WK to Wy i tak nic z tego nie widzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzimy zazwyczaj masę własną, czasem pojemność i moc chyba. Pojazd i tak trzeba ponownie przeklasyfikować (wyszukać w katalogu po marce i modelu, wybrać rodzaj i podrodzaj), a potem wklepać resztę danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, blakop napisał:

Na SKP ma prerejestrację i wpisane wszystkie parametry.

A jak gość idzie do WK to Wy i tak nic z tego nie widzicie?

No jest prerejestracja,ale np. ja wpisuję tylko

-kraj poprzedniej rejestracji

-podrodzaj

Oraz przeznaczenie  najczęściej(trzy kreski). I ten bidny WK co może w CEP widzieć jak nic tam poprostu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, danielg539 napisał:

Nie wiem czy tak git skoro we wzorze zaświadczenia nie ma takiego kodu. 

Ok.Ok. Myślę, że jeżeli ten " kod " nie pogarsza czytelności zaświadczenia (a tak raczej jest ) to wg. mnie jak najbardziej może się tam znajdować, niekoniecznie w wierszu na temat numeru rejestracyjnego .:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, leski66 napisał:

Myślę, że jeżeli ten " kod " nie pogarsza czytelności zaświadczenia (a tak raczej jest ) to wg. mnie jak najbardziej może się tam znajdować,

Takie zdanie ma też autor programu, jak by komu kod bardzo przeszkadzał to można ta opcje wyłączyć.

20 minut temu, leski66 napisał:

niekoniecznie w wierszu na temat numeru rejestracyjnego

Kod zawierający nr rejestracyjny umieszczony jest w rubryce numeru rejestracyjnego a VIN w rubryce VIN-u, jest to nawet intuicyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, danielg539 napisał:

jest to nawet intuicyjne.

To tok jak najbardziej. :wink: ( po prostu " jak zwykle " źle to ująłem ) :oops: Chodziło mi o kod Aztec, który niekoniecznie w wierszu nr. rejestracyjnego powinien się znajdować. A śmiało  pasowałby po legendzie " objaśnienia do wzoru " - takie moje zdanie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
W dniu 5.08.2019 o 21:18, blakop napisał:

Michał - czyli jak?

Mówimy o sprowadzonym.

Na SKP ma prerejestrację i wpisane wszystkie parametry.

A jak gość idzie do WK to Wy i tak nic z tego nie widzicie?

Nie mam na imię Michał, ale też Ci odpowiem. :-P

Nie wiem od czego to zależy,  ale czasami widać tylko markę,  typ i rodzaj pojazdu,  a nieraz większość, tylko po zatwierdzeniu nie wszystko przechodzi, ale już coraz więcej. Zawsze jednak  trzeba przeklasyfikować pojazd. Czasami marka i typ,  dostępne dla skp,  nie widnieją w WK i trzeba wysyłać zamówienie do katalogu. Ale wg mnie jest to uzasadnione.  

Jeśli nawet widoczne są parametry,  WK i tak zawsze musi je uzupełnić.  Dziwne,  że przechodzi np.  maksymalny nacisk,  a dopuszczalny już nie, mimo,  że w DIP - ie wpisane jest to przecież. Pojemność jest,  ale mocy już nie ma. 

Co do kodu -  działa w WK i jest ułatwieniem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Olga napisał:

Ale wg mnie jest to uzasadnione.  

 

Dlaczego? Rozwiń proszę.

 

Reasumując - nie miałem nic, to pisałem z automatu wszystko i byłem w tym wprawiony.

 

Teraz muszę sprawdzić co się zassało, a co nie - co się zassało dobrze, a co niekoniecznie - i dopiero wtedy uzupełnić, poprawić...

No - to na pewno wszystko "szybciej" idzie... Masakra :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle myślisz :-P

Moim skromnym zdaniem - jest lepiej,  niż wcześniej.  Uzupełnianie się SKP i WK. 

Według mnie uzasadnione jest to,  że SKP ma większe możliwości wpisywania marek i typów pojazdów niż WK,  ponieważ diagnosta widzi fizycznie pojazd; tam trafiają pojazdy z różnych krajów,  pojazdy których w naszym katalogu jeszcze nie ma, głównie tyczy się to przyczep.  Dopiero WK - określone w badaniu technicznym: markę i typ w połączeniu z rodzajem pojazdu zamawia w katalogu i dopiero po weryfikacji zamawia DR.  Dzięki temu katalog jest na bieżąco uzupełniany, bądź trzeba sprostować  badanie techniczne,  a bywa różnie.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.