mike_van_mik Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 Handlarz byl z klientem (zdecydowany był na zakup jak wszystko okej wyjdzie na przeglądzie) na OBT przed 1 rejestracją. Zrobiłem badanie, wszystko okej i wydałem klientowi zaświadczenie z OBT oraz DIP. Po 2 godzinach przyjechał tylko handlarz z prośbą czy mu wydrukuje jeszcze raz zaswiadczenie z OBT oraz DIP bo potencjalny kupujący się rozmyślił i on zabrał zaświadczenia + dip twierdząc że on płacił i to są jego dokumenty (nie wiem po co mu to skoro nie kupił auta). Pytanie czy jak wydrukuje handlarzowi ponownie te dokumenty to wg przepisów nic złego nie zrobię? Wg przepisów: Cytat 10. Na wniosek posiadacza pojazdu uprawniony diagnosta zatrudniony w stacji kontroli pojazdów wydaje na podstawie rejestru duplikat zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 Jako duplikaty/wtórniki drukuj i wydawaj do woli, a o resztę niech Cię głowa nie boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 31 minut temu, mike_van_mik napisał: Pytanie czy jak wydrukuje handlarzowi ponownie te dokumenty to wg przepisów nic złego nie zrobię? Nic złego nie zrobisz, można wystawiać do woli : ( o ile na zaświadczeniu będzie zapis Duplikat lub literka W - bo znam programy , że idzie po oryginale ) ---------------------------------------------------- Upss .................. już o tym jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 2 minuty temu, leski66 napisał: - bo znam programy , że idzie po oryginale Programy są "elastyczne" i drukują w zależności od opcji jaką użytkownik wybierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 Teraz, danielg539 napisał: Programy są "elastyczne" I to właśnie miałem na końcu języka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 5 Sierpień 2019 Autor Share Napisano 5 Sierpień 2019 a w moim "wspaniałym" programie dms jbr przy próbie ponownego druku nie drukuje się literka W juz rozgryzłem :) dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 A zapis Duplikat też nie występuje ? Podejrzewam, że gdzieś ,coś trzeba ( odkiknąć ) , żeby było po dupikatowo-wtórnikowym zaświadczeniu I takie trza wydać, nie inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 Misz-Masz z tym jest taki, że, żeby wydrukować duplikat to należy do wcześniej nadanego numeru zaświadczenia dodać "W" jak wtórnik: Numer zaświadczenia jest identyczny z numerem z rejestru badań technicznych (załącznik nr 8 do rozporządzenia). W przypadku wydania duplikatu zaświadczenia, do wcześniej nadanego numeru zaświadczenia dodaje się „W”, co oznacza „wtórnik”. Struktura numeru badania technicznego powinna mieć następującą budowę: No i w programie na którym pracuję wywalone jest kulfonami na zaświadczeniu 'DUPLIKAT coś jak stary 'ORYGINAŁ'', natomiast przed numerem przedrostek 'W' zgodnie z opisem. A w ponownym wydruku Dokumentu Identyfikacyjnego to tylko 'DUPLIKAT' się nadpisuje, a numer bez zmian pozostaje. No takie cuda panie. Tak jakoś to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 Numer porządkowy zaświadczenia to zaiste ze stycznia ma się rozumieć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 5 Sierpień 2019 Autor Share Napisano 5 Sierpień 2019 a u mnie za numerem dodano W, czyli na powyzszym przykładzie bym miał 00296/DW/0233/2019W co program inny to inny obyczaj :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 @Paprock-u - a co oznacza kod aztecki przy numerze rej na powyższym zaświadczeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 (edytowane) Ta! W dodatku z drugiego stycznia! Kod AZTEC pełni taką samą funkcję jak w dowodach. Autorzy programu po testach z niektórymi WK, ułatwili czytanie zaświadczenia poprzez czytnik tak jak to ma miejsce na stacjach. My czytamy z dowodu, a oni z zaświadczenia. Może tak Policja o taki kod AZTEC by się wystarała na pokwitowaniach. Przecież jakiś sztab od programów chyba posiadają. O szczegółach, to bardziej z @michalem_k, pod warunkiem, że ma czytnik na biurku i Norcom tam sięga. Bo jak wszem i wobec wiadomo, to nasz zacny kolega smartfonu/a służbowego na przykład nie ma. Tudzież firmowego skanera. A może chodziło o brak dostępu do tych sprzętów po tak zwanej szychcie, po robocie, po godzinach... Nie wiem kurcze. Godzinę temu, leski66 napisał: Numer porządkowy zaświadczenia to zaiste ze stycznia ma się rozumieć . - To jest zaświadczenie z dzisiaj! Edytowane 5 Sierpień 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 Tiaa ! I " o brzasku " zapewne . Ale z tym kodem na zaświadczeniu to git ( w końcu XXI w jest ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 45 minut temu, leski66 napisał: Ale z tym kodem na zaświadczeniu to git Nie wiem czy tak git skoro we wzorze zaświadczenia nie ma takiego kodu. Nie za bardzo wiem po co w WK potrzebne są zaświadczenia z BT skoro wszystko jest w CEPiK-u? (przynajmniej powinno być) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 29 minut temu, danielg539 napisał: po co w WK potrzebne są zaświadczenia z BT skoro wszystko jest w CEPiK-u? Hehe, dobre Nie ma za wiele danych z DIP, a właściwiej jest stwierdzić, że nie ma prawie nic. Nigdy nie używałem skanera do odczytywania danych z zaświadczeń, ale może działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 A po co w dowodzie ten kod? Jest, to niech sobie będzie. Mi o tyle sprawę ułatwia, że nie muszę wklepywać po całości VINU lub podobnych szyfrów, żeby pobrać dane z cepiku. Podobnie może być w WK przy odblokowywaniu zatrzymanego dowodu. Zaświadczenie pod czytnik i wszystko zassane, następnie [ENTER] i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 Michał - czyli jak? Mówimy o sprowadzonym. Na SKP ma prerejestrację i wpisane wszystkie parametry. A jak gość idzie do WK to Wy i tak nic z tego nie widzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 Widzimy zazwyczaj masę własną, czasem pojemność i moc chyba. Pojazd i tak trzeba ponownie przeklasyfikować (wyszukać w katalogu po marce i modelu, wybrać rodzaj i podrodzaj), a potem wklepać resztę danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 5 Sierpień 2019 Share Napisano 5 Sierpień 2019 38 minut temu, blakop napisał: Na SKP ma prerejestrację i wpisane wszystkie parametry. A jak gość idzie do WK to Wy i tak nic z tego nie widzicie? No jest prerejestracja,ale np. ja wpisuję tylko -kraj poprzedniej rejestracji -podrodzaj Oraz przeznaczenie najczęściej(trzy kreski). I ten bidny WK co może w CEP widzieć jak nic tam poprostu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 6 Sierpień 2019 Share Napisano 6 Sierpień 2019 15 godzin temu, danielg539 napisał: Nie wiem czy tak git skoro we wzorze zaświadczenia nie ma takiego kodu. Ok.Ok. Myślę, że jeżeli ten " kod " nie pogarsza czytelności zaświadczenia (a tak raczej jest ) to wg. mnie jak najbardziej może się tam znajdować, niekoniecznie w wierszu na temat numeru rejestracyjnego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Sierpień 2019 Share Napisano 6 Sierpień 2019 19 minut temu, leski66 napisał: Myślę, że jeżeli ten " kod " nie pogarsza czytelności zaświadczenia (a tak raczej jest ) to wg. mnie jak najbardziej może się tam znajdować, Takie zdanie ma też autor programu, jak by komu kod bardzo przeszkadzał to można ta opcje wyłączyć. 20 minut temu, leski66 napisał: niekoniecznie w wierszu na temat numeru rejestracyjnego Kod zawierający nr rejestracyjny umieszczony jest w rubryce numeru rejestracyjnego a VIN w rubryce VIN-u, jest to nawet intuicyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 6 Sierpień 2019 Share Napisano 6 Sierpień 2019 3 minuty temu, danielg539 napisał: jest to nawet intuicyjne. To tok jak najbardziej. ( po prostu " jak zwykle " źle to ująłem ) Chodziło mi o kod Aztec, który niekoniecznie w wierszu nr. rejestracyjnego powinien się znajdować. A śmiało pasowałby po legendzie " objaśnienia do wzoru " - takie moje zdanie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 W dniu 5.08.2019 o 21:18, blakop napisał: Michał - czyli jak? Mówimy o sprowadzonym. Na SKP ma prerejestrację i wpisane wszystkie parametry. A jak gość idzie do WK to Wy i tak nic z tego nie widzicie? Nie mam na imię Michał, ale też Ci odpowiem. Nie wiem od czego to zależy, ale czasami widać tylko markę, typ i rodzaj pojazdu, a nieraz większość, tylko po zatwierdzeniu nie wszystko przechodzi, ale już coraz więcej. Zawsze jednak trzeba przeklasyfikować pojazd. Czasami marka i typ, dostępne dla skp, nie widnieją w WK i trzeba wysyłać zamówienie do katalogu. Ale wg mnie jest to uzasadnione. Jeśli nawet widoczne są parametry, WK i tak zawsze musi je uzupełnić. Dziwne, że przechodzi np. maksymalny nacisk, a dopuszczalny już nie, mimo, że w DIP - ie wpisane jest to przecież. Pojemność jest, ale mocy już nie ma. Co do kodu - działa w WK i jest ułatwieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 4 minuty temu, Olga napisał: Ale wg mnie jest to uzasadnione. Dlaczego? Rozwiń proszę. Reasumując - nie miałem nic, to pisałem z automatu wszystko i byłem w tym wprawiony. Teraz muszę sprawdzić co się zassało, a co nie - co się zassało dobrze, a co niekoniecznie - i dopiero wtedy uzupełnić, poprawić... No - to na pewno wszystko "szybciej" idzie... Masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 Źle myślisz Moim skromnym zdaniem - jest lepiej, niż wcześniej. Uzupełnianie się SKP i WK. Według mnie uzasadnione jest to, że SKP ma większe możliwości wpisywania marek i typów pojazdów niż WK, ponieważ diagnosta widzi fizycznie pojazd; tam trafiają pojazdy z różnych krajów, pojazdy których w naszym katalogu jeszcze nie ma, głównie tyczy się to przyczep. Dopiero WK - określone w badaniu technicznym: markę i typ w połączeniu z rodzajem pojazdu zamawia w katalogu i dopiero po weryfikacji zamawia DR. Dzięki temu katalog jest na bieżąco uzupełniany, bądź trzeba sprostować badanie techniczne, a bywa różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.