soraj Napisano 19 Sierpień 2019 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2019 (edytowane) Sprawa oparła się o ITS. Na dowodzie francuskim F2 jest 38000kg , diagnosta ograniczył do 35500 , można do 36000 bo tak nakazuje zdrowy rozsądek wg mnie i tyle. A dlaczego ? Dlatego, że auto jak sam stwierdził właściciel bedzie zwykłym ciągnikiem dwuosiowym , wiec pasuje zostawić wagę dla pojazdu ciągnącego tak aby zestaw mieścił się w 40 tonach. Można zostawić 38 i zostawić właściciela z tym problemem. Sęk w tym, że nie mogłem nic konkretnego znaleźć prawnie odnośnie maksymalnego statyczne pionowego obciążenia urządzenia sprzęgającego jaki może wywrzeć w tym przypadku naczepa w prawie polskim bo chyba nie jest to jednolicie opisane , jedynie naciski na osie co dla mnie jest pewnego rodzaju przeoczeniem w prawie. Edytowane 19 Sierpień 2019 przez soraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Sierpień 2019 Share Napisano 19 Sierpień 2019 To nie ma być zdrowy rozsądek ani sposób używania (który może się kiedyś zmienić). To ma wynikać z polskich warunków. Dodałbym dopuszczalne naciski na osie (ograniczone zgodnie z warunkami) oraz nacisk na siodło podany przez producenta (bo nie ma ograniczenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 19 Sierpień 2019 Share Napisano 19 Sierpień 2019 Jeszcze jeden przykład , z tym ,że P.T.C. jest określone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Sierpień 2019 Share Napisano 19 Sierpień 2019 No i słucham - jakie DMC wychodzi z tej tabliczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 19 Sierpień 2019 Share Napisano 19 Sierpień 2019 Jak podasz rozstaw osi i czy koła bliźniacze czy solo to nie ma sprawy? bo jak na razie to "żółte seicento" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Sierpień 2019 Share Napisano 19 Sierpień 2019 (edytowane) No dobrze IVVO. Po rozstawie osi i kołach dojdziemy jakie są administracyjne ograniczania. Natomiast z przykładowej tabliczki znamionowej wynika, że dodanie nacisków osi do nacisku na siodło nie daje tego, co na samej górze. W dodatku we wszystkich kolumnach. Edytowane 19 Sierpień 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Sierpień 2019 Share Napisano 19 Sierpień 2019 I dokładnie o to mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 19 Sierpień 2019 Share Napisano 19 Sierpień 2019 5 godzin temu, IVVO napisał: Jak podasz rozstaw osi i czy koła bliźniacze czy solo to nie ma sprawy? bo jak na razie to "żółte seicento" Pojazd z powyższą TZ to " białe SC" o rozstawie osi : 1,3<d<1,4 , z kołami bliźniaczymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.