Stoned44 Napisano 28 Maj 2011 Share Napisano 28 Maj 2011 czyli dobrze. Dla ułatwienia podam fajna stronkę gdzie jest dużo info. http://www.catalogue.bosal.com/pages/tow_cartype_search.php "I wytłumaczcie mi dlaczego max. masa ciągniętej przyczepy jest zależna od DMC pojazdu." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Maj 2011 Share Napisano 28 Maj 2011 To się zastanów - ten sam hak montujesz do malucha i audi a8 - to co te same przyczepy możesz ciągać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 28 Maj 2011 Share Napisano 28 Maj 2011 Rozumiem, masz rację. Ale przecież wytrzymałość wzdłużna haka jest wartością stałą nie ulega zmianie w zależności od pojazdu w jakim jest montowany. Tak mi się przynajmniej wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Maj 2011 Share Napisano 28 Maj 2011 to pójdziemy dalej 1.) ten sam hak o wytrzymałości 1600 kg montujesz do przytoczonej audi która może ciągnąć przyczepę 2000 kg to co napiszesz mu 2000 kg 2,) ten sam hak o wytrzymałości 1600 kg montujesz do golfa który może ciągnąc przyczepę 1200 kg to co wpisujesz mu 1600 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 28 Maj 2011 Share Napisano 28 Maj 2011 1 = 1600 2 = 1200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Maj 2011 Share Napisano 28 Maj 2011 I wytłumaczcie mi dlaczego max. masa ciągniętej przyczepy jest zależna od DMC pojazdu. między innymi dlatego, żeby przy hamowaniu siła bezwładności przyczepy nie spychała pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 28 Maj 2011 Share Napisano 28 Maj 2011 między innymi dlatego, żeby przy hamowaniu siła bezwładności przyczepy nie spychała pojazdu nie dyskutuj - czytaj i rozumuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 Ok. Tak dla potwierdzenia czy wszystko z tego co tu napisane zrozumiałem. Z tab. znam. haka. S= 75 kg D= 8,3 kN Poj. samochodowy osobowy. Seat Toledo II 1.9 TDI T = DMC = 1, 785 [T] R=D*T/(9,81*T)-D => 1,6 [T] To znaczy że ten pojazd może ciągnąc na tym haku przyczepę z hamulcem do 1,6 [T]. Poprawcie mnie jeśli się mylę. I wytłumaczcie mi dlaczego max. masa ciągniętej przyczepy jest zależna od DMC pojazdu. Z tego wzoru tak naprawdę wyliczasz maksymalną wytrzymałość haka która jest właśnie zależna również od masy pojazdu ciągnącego. Parametr D służy głównie do stwierdzenia czy dany hak ma odpowiednią wytrzymałość do danego auta, bo jesli hak wytrzymuje 1600 kg a auto ma w DR O1 2000 kg to ten hak nie może być zamontowany t tym pojeździe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 Ano właśnie - nie może, bo jest za słaby, czy może, ale z ograniczeniem masy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 Raczej nie może: PoRD 3. Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, Ale jak zwykle można dywagować - przepisy odnośnie mas przyczepy w różnych aktach operują obecnie odmiennymi określeniami mas - dopuszczalna, maksymalna, rzeczywista... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.