Macintosh Napisano 20 Sierpień 2019 Share Napisano 20 Sierpień 2019 23 godziny temu, Piotras napisał: Witam jestem od niedawna diagnostą mam takie pytanko w dowodzie rej nie ma wpisanego F-3 ale na tablicze znamionowej jest maksymalna masa pojazdu z przyczepa jak zrobić badanie aby było dobrze dzięki za szybką odpowiedzieć Witam Brak F.3 w DR t o jest dosyć powszechna praktyka. Z tego co słyszałem od pracowników WK to wynika ona między innymi z pewnych zaszłości związanych z problemem określenia maksymalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy z hamulcem ( O1) . Otóż przez lata było było tak, że przyjmowano F.3 jako sumę F.1 i O1. Robiły to zarówno WK, SKP jak i Rzeczoznawcy . A bywały przypadki ( zwłaszcza we francuskich pojazdach ) kiedy to nie pasowało i sztucznie obniżano wartość O1. To z kolei powodowało pewne komplikacje i nawet otarło się o interwencje w ITS . Więc ktoś wymyślił, że lepiej będzie w ogóle F.3 nie wpisywać a wpisywać właściwą wartość O1 z zagranicznych dowodów rejestracyjnych . I tak się rozeszło po Polsce. Wyjątek stanowiły nowe samochody kupowane w polskich salonach , gdzie te wartości były przepisywane z wyciągów ze świadectw homologacji. W takich przypadkach z reguły wpisywano F.3 ale bywało też, że nie wpisywano niejako " siła rozpędu" U nas w przypadku braku miejsca na kolejne wpisy i wymiany dowodu wpisujemy F.3 odczytane z tabliczki ze słynna regułką " Dane dotyczące mas i nacisków osi odczytano z tabliczki znamionowej pojazdu" i praktyka wykazuje, że raczej WK już to wpisują do nowo wydanych dowodów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Sierpień 2019 Share Napisano 20 Sierpień 2019 To taka "urban legend" rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 20 Sierpień 2019 Share Napisano 20 Sierpień 2019 9 godzin temu, adam1501 napisał: Klient chciał... może to już moja zrzędliwość albo co gorsza kompletne stetryczenie, ale jak przyjeżdża klient i rozpoczyna od " chciałem..." to od razu stroszę się jak pies do jeża, sam zawsze używam zwrotu " czy mógłbym.." i tego oczekuję od każdego zawsze i wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Sierpień 2019 Share Napisano 20 Sierpień 2019 To nie mogę powiedzieć "chciałem u pana wykonać badanie techniczne"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Sierpień 2019 Share Napisano 20 Sierpień 2019 19 minut temu, cezary napisał: "czy mógłbym.." Przecież wiem, że mogę dlatego chcę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 21 Sierpień 2019 Share Napisano 21 Sierpień 2019 W przypadku, gdy nie ma miejsca na wpis kolejnego terminu BT również wpisuję w zaświadczenie F.3 z TZ. Miałem na BT pojazd, którego właściciel odwiedza nas corocznie w czerwcu. Pozycja F.3 nie zawierała danych (DR skanujemy czytnikiem) Samochód został przerejestrowany do "WWL...." i nagle pozycja F.3 otrzymuje wartość 3375kg. Dodam, że F.2 1875, O.1 1500 Tak więc pytam, jak WK ustalił sobie ten parametr? Bo na TZ jak byk widnieje 3125kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 21 Sierpień 2019 Share Napisano 21 Sierpień 2019 W dniu 20.08.2019 o 07:39, Macintosh napisał: Otóż przez lata było było tak, że przyjmowano F.3 jako sumę F.1 i O1. Robiły to zarówno WK, SKP jak i Rzeczoznawcy . Raczej to było tak:O1 przyjmowano jako wynik odejmowanki F3- (F1), F2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Sierpień 2019 Share Napisano 22 Sierpień 2019 W dniu 21.08.2019 o 12:08, laptop napisał: jak WK ustalił sobie ten parametr? Bo na TZ jak byk widnieje 3125kg Zapewne na podstawie katalogu a, że inną wersję pojazdu ktoś wybrał z katalogu to już inna kwestia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.