Skocz do zawartości

F3 brak w DR, jest na TZ


Piotras

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, Piotras napisał:

Witam jestem  od niedawna diagnostą mam takie pytanko  w dowodzie rej nie ma wpisanego  F-3 ale na tablicze znamionowej jest maksymalna masa pojazdu z przyczepa jak zrobić badanie aby było  dobrze dzięki za szybką odpowiedzieć

 

Witam

Brak F.3 w DR t o jest dosyć powszechna praktyka. Z tego co słyszałem od pracowników WK to   wynika ona  między innymi  z pewnych zaszłości związanych z problemem określenia maksymalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy z hamulcem  ( O1) . Otóż przez lata było było tak, że przyjmowano F.3 jako sumę F.1  i O1. Robiły to zarówno WK, SKP jak i Rzeczoznawcy . A bywały przypadki ( zwłaszcza we francuskich pojazdach ) kiedy to nie pasowało i sztucznie obniżano wartość O1. To z kolei powodowało pewne komplikacje  i nawet otarło się o interwencje w ITS .

Więc ktoś wymyślił, że lepiej będzie w ogóle F.3 nie wpisywać  a wpisywać właściwą wartość O1 z zagranicznych dowodów rejestracyjnych . I tak się rozeszło po Polsce. Wyjątek stanowiły nowe samochody kupowane w polskich salonach , gdzie te wartości były przepisywane z wyciągów ze świadectw homologacji. W takich przypadkach z reguły wpisywano F.3 ale bywało też, że nie wpisywano niejako " siła rozpędu"

U nas w przypadku  braku miejsca na kolejne wpisy i wymiany  dowodu wpisujemy F.3  odczytane  z tabliczki ze słynna regułką " Dane dotyczące mas i nacisków osi odczytano z tabliczki znamionowej pojazdu" i praktyka wykazuje, że raczej WK już to wpisują  do nowo wydanych dowodów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, adam1501 napisał:

Klient chciał...

może to już moja zrzędliwość albo co gorsza kompletne stetryczenie, ale jak przyjeżdża klient i rozpoczyna od " chciałem..." to od razu stroszę się jak pies do jeża, sam zawsze używam zwrotu " czy mógłbym.." i tego oczekuję od każdego zawsze i wszędzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku, gdy nie ma miejsca na wpis kolejnego terminu BT również wpisuję w zaświadczenie F.3 z TZ.

Miałem na BT pojazd, którego właściciel odwiedza nas corocznie w czerwcu. Pozycja F.3 nie zawierała danych (DR skanujemy czytnikiem) Samochód został przerejestrowany do "WWL...."

i nagle pozycja F.3 otrzymuje wartość 3375kg. Dodam, że F.2 1875, O.1 1500 Tak więc pytam, jak WK ustalił sobie ten parametr? Bo na TZ jak byk widnieje 3125kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2019 o 07:39, Macintosh napisał:

 Otóż przez lata było było tak, że przyjmowano F.3 jako sumę F.1  i O1. Robiły to zarówno WK, SKP jak i Rzeczoznawcy .

 

Raczej to było tak:O1 przyjmowano jako wynik odejmowanki  F3- (F1), F2

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2019 o 12:08, laptop napisał:

jak WK ustalił sobie ten parametr? Bo na TZ jak byk widnieje 3125kg

Zapewne na podstawie katalogu a, że inną wersję pojazdu ktoś wybrał z katalogu to już inna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.