Skocz do zawartości
lokiec3

Współpraca z ITD i Policją

Rekomendowane odpowiedzi

lokiec3

Dotyczy okręgówek. Dostaliście Państo już pewnie taką informację ze starostw i wzory umów o nieodpłatne udostępnienie infrastruktury SKP dla potrzeb kontroli stanu technicznego pojazdów przez ITD i Policję. Ja mam w tej materii trochę wątpliwości. jakie jest wasze zdanie na ten temat. Wklejam tekst umowy:

 

Zawarte w dniu … 2019 r. w

Pomiędzy ........

1)        OSKP –

w sprawie bezpłatnego udostępnienia infrastruktury i wyposażenia kontrolno-pomiarowego w celu sprawdzenia stanu technicznego pojazdów kontrolowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego i Policję.

 

Mając na uwadze realizację działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zapewnienie uczciwej konkurencji w transporcie drogowym na terenie powiatu ustala się, co następuje:

 

§ 1

Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego oraz funkcjonariusze Policji (zwani dalej „kontrolującymi”) przeprowadzający kontrole drogowe pojazdów, w razie konieczności przeprowadzenia szczegółowej kontroli stanu technicznego, wątpliwości co do stanu technicznego kontrolowanego pojazdu, kwestionowania przez kontrolowanego ustaleń kontrolującego lub innej uzasadnionej przyczyny, korzystają z pomocy Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów działających na terenie powiatu  (zwanych dalej „OSKP”), będących stronami niniejszego porozumienia.

 

§ 2

Kontrolujący sprowadzają wytypowany pojazd do możliwie najbliższej względem miejsca przeprowadzania inspekcji OSKP.

 

§ 3

OSKP udostępnienia infrastrukturę oraz wyposażenie kontrolno-pomiarowe i umożliwia przeprowadzenie oceny stanu technicznego pojazdu przez inspektora ITD lub funkcjonariusza Policji, z uwzględnieniem wniosku kontrolującego co do zakresu tej oceny.

§ 4

Oceny stanu technicznego w OSKP dokonuje inspektor ITD lub funkcjonariusz Policji w obecności kierującego kontrolowanym pojazdem.

 

§ 5

OSKP nie pobiera opłaty od Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy, Komendy Powiatowej Policji w  i Powiatu  za udostepnienie infrastruktury oraz wyposażenia kontrolno-pomiarowego, w związku  z dokonaniem oceny stanu technicznego kontrolowanego pojazdu.

 

§ 6

Na okoliczność przeprowadzonej oceny stanu technicznego OSKP nie wydaje dla kontrolującego zaświadczenia z  przeprowadzonego badania technicznego pojazdu.

Informacja o przeprowadzonej ocenie stanu technicznego pojazdu odnotowany zostaje w „Rejestrze nieodpłatnego wykonywania ocen stanu technicznego pojazdów kierowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego i Policję”, którego wzór stanowi Załącznik do niniejszego porozumienia.

 

§ 7

OSKP informuje Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Bydgoszczy oraz Komendę Powiatową Policji w  i Starostwo Powiatowe w o zmianie godzin pracy na co najmniej 7 dni przed wprowadzeniem zmiany.

 

§ 8

Starostwo Powiatowe w  powiadamia Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Bydgoszczy oraz Komendę Powiatową Policji w  o fakcie skreślenia OSKP z rejestru przedsiębiorców prowadzących działalność regulowaną oraz innych okolicznościach mających wpływ na realizację ww. porozumienia.

 

§ 9

Porozumienie wchodzi w życie z dniem … 2019 r.

 

§ 10

Porozumienie zostało sporządzone w …… jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.

 

Pozdrawiam.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

Za prąd, amortyzację sprzętu, przestój na czas sprawdzenia to kto płaci? Pomysł roku:)) To jest demokracja po nowemu i coś mi przypomina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

To ustal sobie cenę. Napisali wyraźnie, że nieodpłatnie. Poza tym nie ma przymusu aby zgadzać się na taką akcję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos
Napisano (edytowane)

Coś tu śmierdzi, albo płaci klient jeśli podejrzenia się potwierdzą, w przeciwnym razie ITD. jeśli oczywiście się zgodzimy na takie gry i zabawy...

Edytowane przez adamos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
Napisano (edytowane)

jeżeli umowy zostaną zawarte z właścicielem OSKP w brzmieniu pokazanym wyżej, to dyskusja jest zbędna.

Edytowane przez cezary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

 

9 minut temu, lokiec3 napisał:

Ja mam w tej materii trochę wątpliwości. 

 

- a można jaśniej, ile i jakich mianowicie wątpliwości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Nikt raczej właściciela prywatnego SKP do tego nie zmusi więc wątpię żeby taki komunistyczny reżim miał prawo istnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

"na terenie powiatu ustala się, co następuje"   nie wiem czy nie ma przymusu  czy się ustala co następuje, a umowa to zgoda na darmowe zapewnienie instytucjom państwa możliwości wykonywania zadań do których brak środków np. mobilnych stacji kontroli - kosztem przedsiębiorcy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jaki reżim? O co kaman? Zwykła umowa! Chcesz to współpracujesz, a jak nie-e, no to nie-e.

A kto użycza kanału/hali/warsztatu jak złapią delikwenta co śmiga na magnesie zamiast używać tacho? 

Co prawda za kasę ale holuje się taką podpadziochę do umówionego serwisu gdzie mechanik wnętrze kabiny za magnesem pruje.

Czasem trwa to cały dzień, a czasem pół dnia. A roboczogodzina droga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Pierwszy lepszy prawnik zakwestionuje tę umowę.

18 minut temu, lokiec3 napisał:

Oceny stanu technicznego w OSKP dokonuje inspektor ITD lub funkcjonariusz Policji w obecności kierującego kontrolowanym pojazdem.

Czyli diagnosta won.

 

19 minut temu, lokiec3 napisał:

OSKP informuje Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Bydgoszczy oraz Komendę Powiatową Policji w  i Starostwo Powiatowe w o zmianie godzin pracy na co najmniej 7 dni przed wprowadzeniem zmiany.

Aha. Swoboda prowadzenia działalności gospodarczej...

 

Już pomijam kwestie odpowiedzialność za uszkodzenia, awarie itp. sprzętu wynikające z przeprowadzenia "kontroli" w sposób nieumiejętny. O uszkodzeniach pojazdów nie wspomnę. I kto będzie odpowiadał za wypadki na SKP w czasie takiej kontroli. Ta umowa to śmietnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jak żyję, to nigdy żadem pojazd sprzętu na stacji mi nie uszkodził. Za to ja raz jednym kołem zawiesiłem się nad kanałem klienckim samochodem. Ta! Armagedona zaraz nastąpi albo koniec świata lub nadciągną zakopiańskie burze nad stację kontroli jak tylko pojawi się krokodyl. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lokiec3
14 minut temu, Paprock napisał:

 

 

- a można jaśniej, ile i jakich mianowicie wątpliwości?

Jak na razie w zasadzie wszystkie te wątpliwości zostały przez kolegów napisane. Przymusu oczywiście nie ma. 

Czy ktoś wie już o podpisaniu takiej umowy przez jakąś OSKP.

1 minutę temu, Paprock napisał:

Jak żyję, to nigdy żadem pojazd sprzętu na stacji mi nie uszkodził. Za to ja raz jednym kołem zawiesiłem się nad kanałem klienckim samochodem. Ta! Armagedona zaraz nastąpi albo koniec świata lub nadciągną zakopiańskie burze nad stację kontroli jak tylko pojawi się krokodyl. :evil:

Faktycznie jest to mało prawdopodobne. Jednak ty pracujesz na tym sprzęcie na co dzień. A jak krokodyl nie umie się obsługiwać, albo robi badanie niezgodnie z DTR lub przepisami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

 

A jakby tak pani przedszkolanka podeszła z przedszkola na przeciwko stacji i poprosiła o ogląd autokaru, bo akurat dzieciaki wyjazd integracyjny mają, w tym jednego lub drugiego diagnosty pociechy w tym autobusie będą, to jakie przewidujecie tragedie, jakie zmory, strachy, wampiry i najważniejsze - jakie koszty rewizji organoleptycznej tego pojazdu wraz z udziałem oprzyrządowania stacji?

Oczywiście wespół z przyglądającymi się z boku policjantami, co to czapki mają z białymi otokami.  ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Napisano (edytowane)
45 minut temu, Paprock napisał:

Jak żyję, to nigdy żadem pojazd sprzętu na stacji mi nie uszkodził.

Rożnie bywa. Za mojej kadencji też nic się nie działo, ale poprzednikom już tak. Nie chodzi o sam sprzęt, a ogólnie pojętą infrastrukturę stacji. I tak, jeden klient zostawił samochód na drive w automacie i wysiadł. Samochód uderzył w bramę wyjazdową. Inny przypadek to naczepa, która wyjechała ze stacji razem z przyrządem do kontroli oświetlenia i fragmentem ściany. Także przypadki losowe się zdarzają. Tym bardziej, że nie wiadomo jakie doświadczenie ma kontrolujący i kierowca zatrzymanego do kontroli pojazdu.

 

41 minut temu, Paprock napisał:

A jakby tak pani przedszkolanka podeszła z przedszkola na przeciwko stacji i poprosiła o ogląd autokaru, bo akurat dzieciaki wyjazd integracyjny mają, w tym jednego lub drugiego diagnosty pociechy w tym autobusie będą, to jakie przewidujecie tragedie, jakie zmory, strachy, wampiry i najważniejsze - jakie koszty rewizji organoleptycznej tego pojazdu wraz z udziałem oprzyrządowania stacji?

Ja nie jestem przeciwnikiem takich rozwiązań. Pokazałem tylko, że taka umowa, w tej formie to śmietnik. I czym innym jest sporadyczna sytuacja, a czym innym stała współpraca. I taka SKP może liczyć się z utratą klientów, jeśli będą ciągle widzieli OKRD na stacji. Czyli straty będą podwójne - nie zarobi na kontrolach OKRD i klientach. A jak wiadomo biznes który nie zarabia to słaby biznes... No chyba, że ktoś ma "pralnię" ;-)

Edytowane przez aboz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lokiec3

No to jeszcze hipotetyczna sytuacja. Autobus wyjechał z twojej stacji z wynikiem P. Za godzinę przyprowadza tenże autobus na twoją stację inspektor i robi badanie. Na przykład nieprawidłowo przeprowadza badanie (zgodnie z umową nie możemy się wtrącać) i z tego powodu zatrzymuje dowód rejestracyjny. Co dalej może się zdarzyć nie trzeba tłumaczyć. Było tu kiedyś pisane jak to inspektorzy badają hamulce. Wiem, że prawdopodobieństwo niewielkie, ale zdarzyć się może. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

tłuczecie dalej, to jeszcze raz, dyskusja jest tu o umowie, czyli muszą być przynajmniej dwie strony zainteresowane, jeżeli się dogadają, podpisują co trzeba i to funkcjonuje, i jak napisałem wcześniej dyskusja zbędna, gdyby to był nakaz to wtedy zasadność dyskutowania miałaby jakieś racje bytu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Dzięki za pozdrowienia. Czarnowidztwa nie uprawiam.

A co do umowy, to jej merytoryczne aspekty zawsze można dopieścić. Uważam, że podmiot prowadzący OSKP raczej stratny nie będzie, bo w każdej firmie istnieje fundusz reprezentacyjny. :silent:

A z tego, co tu zapodano wychodzi, że stanowisko będzie potrzebne bardziej do potwierdzenia pieniaczowi niedomagań wykrytych podczas kontroli na szosie. O udowodnienie, o ukazanie, o pokazanie palcem tego, co pieniacz neguje. Nie wie, nie widzi, nie zna się, tylko kieruje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
2 godziny temu, lokiec3 napisał:

 

Czy ktoś wie już o podpisaniu takiej umowy przez jakąś OSKP.

Nie słyszałem...O takiej umowie dopiero teraz tu się dowiedziałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

No cóż, gdyby SKP były państwowe, to jak najbardziej takie sprawdzenia miały by miejsce ale w jednostkach prywatnych to raczej nikt nie wyrazi zgody na nie odpłatne użyczanie swego mienia podmiotom trzecim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lokiec3

Popytałem tu i tam. Rozmawiałem z kolegą co spotkał się z taką sytuacją. I sprawa wygląda tak, że panowie inspektorzy potrafią zgonić w ciągu jednego dnia jak mają akcję, kilkanaście pojazdów na stację i stacja zablokowana na cały dzionek za darmochę. Ja w to nie wchodzę.  Niech se kupią mobilne stacje i sprawdzają, ile tylko dadzą radę. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
1 godzinę temu, cezary napisał:

tłuczecie dalej, to jeszcze raz, dyskusja jest tu o umowie, czyli muszą być przynajmniej dwie strony zainteresowane, jeżeli się dogadają, podpisują co trzeba i to funkcjonuje, i jak napisałem wcześniej dyskusja zbędna, gdyby to był nakaz to wtedy zasadność dyskutowania miałaby jakieś racje bytu. 

Kolega zapytał co sądzimy, to odpowiadamy. Uważasz, że umowy zabezpieczają interesy stron? Skąd w takim układzie pozwy o lokato-polisy, kredyty, sprzedaż samochodów z wadami? Ja napisałem swoje zdanie na temat tego, czego ta umowa nie zawiera i jak łatwo może wkopać właściciela na minę. Ktoś to może przeczyta i albo nie podpisze, albo zażąda zabezpieczenia swoich interesów.

 

19 minut temu, lokiec3 napisał:

wygląda tak, że panowie inspektorzy potrafią zgonić w ciągu jednego dnia jak mają akcję kilkanaście pojazdów na stację i stacja zablokowana na cały dzionek za darmochę.

No proszę. Przy dużej stacji, która robi sporo badań to jest poważny problem. Klient jak się odbije, to poszuka innego miejsca i może już nie wrócić za rok.

 

Ja mam cennik na poszczególne czynności kontrolne poza badaniami. I nikt nie może uruchamiać urządzeń poza upoważnionymi pracownikami firmy. Takie zasady. Jak OKRD chce skorzystać, to zapraszam. Płatność kartą, gotówką, przelewem, faktura na nabywcę, faktura na jednostki budżetowe, do wyboru, do koloru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

napisałem, " jeżeli się dogadają, podpisują co trzeba i to funkcjonuje", mówimy o właścicielu OSKP i organach kontrolujących, czy gdy to nastąpi Ty jako diagnosta nie będący właścicielem skp będziesz temu przeciwny, nie zgodzisz się na to? przypuszczam, że nic nie zrobisz, bo nie Ty o tym decydujesz, koniec, kropka, zastanawia mnie natomiast co innego wynikającego z powyższych wpisów, cóż to takiego nagle się stało, że w większości tak troszczycie się o dobro  właściciela skp i jego ewentualne "straty" materialne?, przecież nagminne jest wieszanie psów na właścicielach za ich postępowanie w pracy, paradoks, jak to w Polsce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

"Czy ktoś wie już o podpisaniu takiej umowy przez jakąś OSKP."

 

- Bydgoszcz szeryfuje! :hihi:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
38 minut temu, cezary napisał:

cóż to takiego nagle się stało, że w większości tak troszczycie się o dobro  właściciela skp i jego ewentualne "straty" materialne?, przecież nagminne jest wieszanie psów na właścicielach za ich postępowanie w pracy, paradoks, jak to w Polsce. 

To bardziej dbałość o własny interes niż o interes w właściciela. Zgadnij, kto będzie musiał posprzątać stanowisko po takiej kontroli zwłaszcza jak pęknie jakiś przewód w aucie lub na dworze jest słota. Jakoś w umowie nic na ten temat nie było, czyli zapewne będzie to musiał zrobić diagnosta. Podobnie jak dojdzie do jakiejś awarii urządzenia podczas kontroli, to do momentu naprawy stacja powinna być zamknięta a jak nie zostanie zamknięta to jedynie diagnosta ponosi ryzyko wykonywania BT przy niesprawnym wyposażeniu kontrolnym.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Czyli - można powiedzmy legalnie bez wprowadzania pojazdu do rejestru kontrolować pojazd na SKP - tylko potrzebna jest umowa o użyczeniu nieodpłatnym - Panowie nic tylko podpisywać 😍 Kocham nasze prawo - jak nie kijem to pałą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.