Diagnose Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 (edytowane) Witam. Pojawił się klient z Dodge Dakota 1997 r produkcji, na zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczy miejsc z 2 na 6.Auto w dowodzie rejestracyjnym ma zapis liczba miejsc siedzących 2, a w rzeczywistości miejsc jest 6 (3 z przodu i 3 z tyłu). Wg klienta takie auto kupił i chciałby wyprostować dokumenty. Po oględzinach mam zastrzeżenia co do miejsca na nogi pasażerów tylnych a właściwie brak tego miejsca,poza tym czy ten pojazd był rejestrowany jako osobowy. Pogrzebałem w internecie i znalazłem informacje że pojazdy te wychodziły fabrycznie w konfiguracji 6 miejsc siedzących.W pojezdzie są pasy bezpieczeństwa zarówno z tyłu jak i z przodu.Na chwile obecną odmówiłem wykonania badania ponieważ chciałbym zasięgnąć waszej opinii jak to widzicie. Edytowane 28 Sierpień 2019 przez Diagnose Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 (edytowane) Raczej w czarnych odcieniach to widzę. Dlaczego auto z paką/skrzynią ma być samochodem osobowym? Tak, wiem. Urząd Skarbowy ma swoje dziwne wytyczne, ale nie o to chodzi. Zaraz VW Transporter T4 z duoble kabiną i paką/skrzynią też zechce być rodzinnym autem osobowym. Nie podobają mi się takie patenty. Z definicji auta ciężarowego jasno wynika co ma wozić, co ma robić i ten Dodge to wszystko spełnia. Jego podstawową funkcją jest w stu procentach wykorzystana paka/skrzynia. Tak, wiem. Można spotkać w katalogach niektóre pick-up'y dwojako porejestrowane. Lecz ta procedura powoli zamiera śmiercią naturalną. Sorry. Życie. Trzeba za tirami stać w kolejce do odprawy granicznej. Innych powodów zmian nie znam. Jak jest z parkowaniem na chodnikach czymś ciężarowym takim? Edytowane 28 Sierpień 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 9 minut temu, Paprock napisał: Jego podstawową funkcją jest w stu procentach wykorzystana paka/skrzynia. A w 100% wykorzystana kabina pozwalająca przewieźć więcej pasażerów niż większość aut kompaktowych to co? A zakazy/nakazy w większości i tak są limitowane DMC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 Art. 66. Wymagania techniczne pojazdu uczestniczącego w ruchu 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę; I arrivederci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 Nie chwytam. No przecież ten pick-up spełniający wszelkie amerykańskie normy homologacyjne zaiste w sprzeczności z tym przepisem ustawowym nie stoi. To o co chodzi? Już nie wspominając zbliżonej konstrukcji Nissana Navary homologowanego na unijną wspólnotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 Czego nie rozumiesz? PAN DIAGNOSTA mówi "arivederci" i tyle. Co - poskarżysz się? Komu, na co? Święta krowa ma swoje prawa - nie wiedziałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 2 godziny temu, Paprock napisał: Jak jest z parkowaniem na chodnikach czymś ciężarowym takim? Tylko dwa koła, jeżeli DMC < 2,5 t PoRD Art. 47. 1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że: 1) na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju; 2) szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m; 3) pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni. 2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego, motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Sierpień 2019 Share Napisano 28 Sierpień 2019 33 minuty temu, blakop napisał: Czego nie rozumiesz? PAN DIAGNOSTA mówi "arivederci" i tyle. Co - poskarżysz się? Komu, na co? Święta krowa ma swoje prawa - nie wiedziałeś? To już wolę zwykłe ludzkie „nie, bo nie” od tworzenia dziwadeł pseudo-uzasadniających „świętą rację”. „Nie wiem, nie umiem, czasu nie mam, nie potrafię, zarobiony jestem na amen”. O! Takie coś, to każdy klient przyjmie na klatę i na pięcie się odwinie. Ale może trafić kosa na kamień i każde „nie, bo nie” trzeba będzie potwierdzić pisemnie w wiadomym zaświadczeniu, co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek68 Napisano 30 Sierpień 2019 Share Napisano 30 Sierpień 2019 ? Zakładam że, wymieniony pojazd spełnia kryteria kwalifikowania do kategorii N zgodnie dyrektywą 2007/46/WE.Moje pytanie ? to dlaczego większość jest osobówkami, np.Dodge Ram 1500.Zresztą klasyfikowane do kodu CN 8703-samochód osobowy przez Urząd Celny,a zgodnie z dyrektywą spełnia kryteria ciężarówki.Myślałem dotąd ,że kumam temat ,ale czytając orzeczenie ISA/Op 289/14-Wyrok WSA w Opolu z 2014-06-04-zgłupiałem.A może to te temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Sierpień 2019 Share Napisano 30 Sierpień 2019 Dla US nie jest kluczowe jaki rodzaj pojazdu zapisany jest w DR a fakt, czy pojazd posiada cechy auta osobowego i to jest podstawą do zakwalifikowania pojazdu do określonej grupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek68 Napisano 30 Sierpień 2019 Share Napisano 30 Sierpień 2019 ? Tak rzeczywiście jak piszesz UC a rejestracja to dwie różne klasyfikacje co też podkreślił WSA w swym orzeczeniu.Dzięki za rozjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Sierpień 2019 Share Napisano 30 Sierpień 2019 (edytowane) No widzisz ile to się skarbówka musi napocić, żeby wyciągnąć dwa tysiące akcyzy z kanadyjskiej ciężarówki. Aż mi się czytać odechciało. Według mnie, to wypisz-wymaluj taką lustrzaną tezą można okiełznać spór, że to mimo wszystko auto ciężarowe jest. Biorąc pod uwagę "zasadnicze przeznaczenie". Edytowane 30 Sierpień 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek68 Napisano 30 Sierpień 2019 Share Napisano 30 Sierpień 2019 danielg539 -wracając do 1części mojego pytania to dlaczego według ciebie tyle w tym segmencie porejestrowanych osobówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Wrzesień 2019 Share Napisano 2 Wrzesień 2019 Skoro Vat-u nie można odliczyć i akcyzę trzeba zapłacić to wygodniej jest mieć auto osobowe, niż pseudo ciężarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Wrzesień 2019 Share Napisano 2 Wrzesień 2019 2 godziny temu, danielg539 napisał: wygodniej jest mieć auto osobowe, Bo jeszcze można trafić na celnika, który powie, że ciężarówki odprawiają "tylko przez tamtą bramkę", a tam kolejka - 1km "tir-ów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Wrzesień 2019 Share Napisano 2 Wrzesień 2019 (edytowane) To co, z tego wynika, że samochód o podrodzaju skrzynia do osobowych się zalicza, tak? I nie pytam o to naczelnika urzędu celnego lub podobnego urzędnika skarbowego, a w przepisy ruchu drogowego wnikam. Edytowane 2 Wrzesień 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Wrzesień 2019 Share Napisano 3 Wrzesień 2019 Generalnie to jak ma większą zdolność przewozu pasażerów niż ładunku to nawet powinien być uznany za samochód osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.