Skocz do zawartości

Fiat scudo z Belgi problem


marcinTDM

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z fiatem Scudo. Pojazd sprowadzony z Belgi. W dokumentach liczba miejsc jest 6 natomiast w realu tylko 5. Wystarczy jak opiszę to w uwagach, że liczba miejsc spisana z natury? Druga sprawa to potrzebuje masy przyczep do tego pojazdu. VIN ZFA27000064109726. G - 1942 kg. F1,F2 - 2805 kg. F3 - 4780 kg. Samochód ciężarowy z 2--7 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O1 i O2 jak wyżej. Trzeba pamiętać o odjęciu 75 kg od masy własnej z belgijskiego DR

Co do miejsc to musisz wiedzieć jak zareaguje twój WK na tak opisaną ilość miejsc. Jedne przyjmą, inne chcą zmian konstrukcyjnych.

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po katalogach pokazuje " tylko 5 miejsc " ( jakieś cienkie mam chyba te katalogi ):silent:

Tu trochę danych :

http://autosotua.com/techniczne/fiat/scudo/panorama-2007/12069.html

Wg. mnie G trochę przyduże ( o kierującego ).

Wpisałbym [UD] 0.2.e i opisał w uwagach - o tej różnicy :wink:

 

------------------------------------

Wariant jaki tego " Fiacika " :silent:

 

fiat.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Mecher napisał:

Co do miejsc to musisz wiedzieć jak zareaguje twój WK na tak opisaną ilość miejsc. Jedne przyjmą, inne chcą zmian konstrukcyjnych.

Auto idzie w Polskę wiec nie wiem co dokładnie będzie ale zrobię z opisem w uwagach i zobaczę co będzie. Zmian niestety nie zrobię bo mam PSKP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 minut temu, cezary napisał:

to w takim też odejmujemy?  odejmowałem tylko w osobowych M1:silent:

 

W każdym, ale to w każdym unijnym samochodzie, a w szczególności homologowanym po dyrektywie 2007/46 masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy zawiera w sobie ciężar kierowcy!

W ciągniku siodłowym też!

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcinTDM napisał:

zrobię z opisem w uwagach i zobaczę co będzie

Dałbym [UD] 0.2.e " dla świętego spokoju " . Bo ( na odwyrtkę czyli mniej w ZDR niż stan faktyczny to już trza się bliżej przypatrzyć sprawie ):silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, leski66 napisał:

Dałbym [UD] 0.2.e "

to również

19 godzin temu, Paprock napisał:

W każdym, ale to w każdym unijnym samochodzie, a w szczególności homologowanym po dyrektywie 2007/46 masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy zawiera w sobie ciężar kierowcy!

Gdzie to jest zapisane, żeby w razie konieczności przedstawić to wydziałom komunikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociażby w tej dyrektywie, chociażby w rozporządzeniu unijnym 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. dotyczącym mas i wymiarów pojazdów silnikowych. Nie wspominając o materiałach na forum.

Poza tym, zagadnienie z masami i innymi danymi technicznymi jest wydziałom komunikacji doskonale znane, dlatego, że w przypadku rejestracji nowych pojazdów mają dostarczone producenckie oświadczenie, gdzie wszelkie niezbędne parametry do rejestracji są podane z uwzględnieniem polskich wytycznych. Dotyczy to masy własnej jak i nacisków osi między innymi.

Gorzej z diagnostykiem, który jako pierwszy ma do czynienie z pojazdem sprowadzonym i wszystko olewa, przepisując toćka w toćkę do DiP-u zagraniczny dowód. I jeszcze każe tabliczkę znamionową zerwać. Do diagnostyków można zaliczyć urzędasów, którzy nie kierują sprowadzonego auta na ustalenie danych. Tylko po co kierować jak na stacji klepie stary, zgrzybiały, spróchniały, niereformowalny diagnostyk, zamiast badanie powinien był wykonać uprawniony diagnosta.:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ino" przeczytać trza dokładnie, a nie po łebkach, jak nie przymierzając.... :icon_e_confused:, no dobra ja. :evil:

Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Paprock napisał:

wszystko olewa, przepisując toćka w toćkę do DiP-u zagraniczny dowód

A co ma zrobić, skoro dostał tłumaczenie i stoi jak byk: "masa własna pojazdu"... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenia są niewymagane na stacji. Liczy się wiedza, znajomość przepisów, dobre chęci i te wszystkie ważne sprawy. A tłumacza należy podszkolić, że w państwach wspólnoty nie istnieje taki parametr. Po sto razy było już to klepane. Przerobione zostały kiloniutony, kilowatach, furgony na vany=vaty i własne masy.

Tam jest tak, a u nas inaczej. Wszyscy wszystko wiedzą, a każdy chowa głowę w piasek. Gdyby było jednakowe, to zbędne byłoby oświadczenie producenckie o danych technicznych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji. Oświadczenie, które nie zawsze jest święte, bo jak producent głupot natworzy... W przypadku pojazdu sprowadzonego funkcję oświadczenia może pełnić i pełni dobrze skrojony DiP. Trzeba tylko chcieć to zrobić. Jak panisko diagnostyczne nie chce czegoś zrobić i zasłania się klasycznym "nie, bo nie", to dobrze jest. Ale jak mu tłumacz w tłumaczeniu durnoty porobi, to ten łyka wszystko i ślepo klepie do DiP-u, bo przecież podkładkę ma, że w tłumaczeniu stało tak. To jest KINO!

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2019 o 07:52, Paprock napisał:

A tłumacza należy podszkolić, że w państwach wspólnoty nie istnieje taki parametr

A w kraju spod znaku żaby i ślimaka jest...:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.