Skocz do zawartości

N1 anglik, kierownica po lewej stronie


szymonp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zgłosił się do mnie klient, na razie telefonicznie, twierdzi, że ma do kupienia samochód zarejestrowany w Anglii, który fabrycznie był przystosowany do ruchu prawostronnego, kierownica po lewej, lampy itd. Jeżeli udałoby mu się uzyskać od producenta takie oświadczenie, czyli że samochód wyszedł z fabryki z kierownicą po lewej stronie, czy mogę wykonać takie badanie? Wiadomo, że jak N1 miałby kierownicę po prawej to całkowicie by odpadało, ale w tym wypadku mam wątpliwości. Pozdrawiam!

Edytowane przez szymonp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takie jak mówisz robię normalnie jak każdy inny z europejskiego kraju tylko z adnotacją w uwagach" pojazd konstrukcyjnie przystosowany do ruchu prawostronnego z kierownicą po lewej stronie. Oczywiście oceń czy to fabryka (jak twierdzi klient)czy przeniesione,bo jak jednak przeniesione to ZK pasowałoby wykonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy przełożenie kierownicy to zmiany konstrukcyjne? Pytam poważnie :) Bo tej informacji próżno szukać w DR, a definicja zmian właśnie o tym mówi....

 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, yogi1984 napisał:

... jednak przeniesione to ZK pasowałoby wykonać

Ja zazwyczaj jeszcze proszę o opinie rzeczoznawcy i wszystko jest cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, adamos napisał:

A od kiedy przełożenie kierownicy to zmiany konstrukcyjne? Pytam poważnie :) Bo tej informacji próżno szukać w DR, a definicja zmian właśnie o tym mówi....

 

 

- czasem można trafić taką adnotację: 

 

zg)78) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo:

„POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu)
– dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

 

Mówię tylko o adnotacji. Nie wypowiadam się co do całej reszty.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, z mojego doświadczenie wynika, że żaden producent nie zezwala na takie zmiany...Także temat jest dość śliski...Ale z drugiej strony przepisy nie jest zabraniają takich zmian :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, ale jakby tak podchodzić do tematu jak powyżej, to przyjąć bezproblemowo można,  że tylko  te zakupione  z salonu z Polski miały od początku kierę po lewej, sprowadzone przecież mogły być najpierw porejestrowane w Anglii, więc ..... :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Anglii na legalu były rejestrowane auta "europejskie " czyli z kierownicą po lewej stronie . można tam takie spotkać . zwyczajnie , tak jak od niedawna u nas , tam było można od lat rejestrować auta z kierą po lewej stronie . także  sprowadzenie takiego pojazdu nie oznacza ,że był "przekładany " .

5 godzin temu, szymonp napisał:

wyszedł z fabryki z kierownicą po lewej stronie, czy mogę wykonać takie badanie?

oczywiście ,że można . z wynikiem P nawet ( zakładając ,że światła i inne elemmenty są zgodne z naszymi przepisami ). Anglia jest jeszcze krajem UE . nasz przepis stanowi ,że kierownica umieszczona po prawej stronie może być tylko w pojeździe kat M1 ( osobowy ) . ten ma kierę po lewej więc nie wnikałbym czy i ktoś kiedyś to przerabiał , chybą ,że z dokumentów wynika jakis inny  zapis albo widać "spapraną " przeróbkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, piter1973 napisał:

więc nie wnikałbym czy i ktoś kiedyś to przerabiał

 

A musisz wnikać zawsze, bo gdyby był po przekładce to w uwagach masz obowiązek zamieścić odpowiednią adnotację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację tylko ( myśle ,że reszta kolegów potwierdzi ) jeśli taka przeróbka bedzie zrobiona "fachowo " i z tzw sercem to konia z rzędem temu kto tę przeróbkę rozpozna .  sztukowanej wiżaki elektrycznej nie zobaczymy bo bedzie w fabrycznych peszlach . można VIN w dekoderach sprawdzić ale 100 % pewności nie dają . zostaje jeszcze telefon do przedstawiciela danej marki a z usyskaniem odpowiedzi jest różnie . Rzeczoznawca - sami wiemy ,że ostatnie słowo należy do diagnosty . a jeśłi się pomylę i nieświadomie wpiszę adnotcję ( bo uznam ,że z Anglii to z automatu był przerabiany )  a pojazd faktycznie wyszedł z fabryki z kiera po lewej str ?  Nie widze śladów przeróbki , z dokumentów nie wynika , innych przesłanek brak więc nie wnikam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie całkowicie z tego sprawę. Sygnalizuję tylko, że można "wtopić" zarówno z wpisaniem adnotacji, jak też bez niej. Zwłaszcza jak pojazd zmieni właściciela, a nowy właściciel nie będzie zadowolony z zakupu i będzie szukał kozła ofiarnego.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, crackers napisał:

jaka to marka?

Iveco

Panowie,  rozumiem że dyskusje są pod kątem samochodu ciężarowego kategoria N1? :)  Czyli reasumując, jeżeli faktycznie by uzyskał pismo od producenta że samochód wyszedł z fabryki z kierownicą po lewej, bo według mnie ja nie jestem w stanie określić, po której stronie miał samochód kierownicę ( w przypadku fachowej przeróbki), robię normalne badanie z adnotacją, że kierownica po lewej stronie. Natomiast w przypadku, jeżeli samochód jest po przeróbce, to zmiany konstrukcyjne są dopuszczalne w tego typu pojeździe, nie ma znaczenia że jest to samochód ciężarowy?

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie ZK ... czy w rzeczonym pojeżdzie nie trzeba jeszcze piast zmieniać, jak w typowej "ciężarówce" ?

Nie mam gdzie teraz podglądnąć tego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mecher napisał:

czy w rzeczonym pojeżdzie nie trzeba jeszcze piast zmieniać

Co piasty mają wspólnego z usytuowaniem kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz mój post

 

 

 

 

A teraz zastanów się nad zamocowaniem drążka kierowniczego  podłużnego ... stąd wtrącenie o typowej ciężarówce.

 

Takie tłumaczenie jest zrozumiałe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę nic mówić i sie wtrącać bez potrzeby  ale co nas teraz te piasty,drążki itp.? Jak rzeczowe auto kiere ma po lewej stronie. Co nam taka informacja da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mecher napisał:

czy w rzeczonym pojeżdzie nie trzeba jeszcze piast zmieniać, jak w typowej "ciężarówce" ?

co najwyżej zwrotnice a często także całą belke osi , mogą być różne katy pochylenia dla koła prawego i lewego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter1973 napisał:

często także całą belke osi , mogą być różne katy pochylenia dla koła prawego i lewego

To dość popularne rozwiązanie w ciężarówce, ale znając życie to firmy  dokonujące przebudowy w to nie wnikają. Ciekawe czy w praktyce taki pojazd się źle prowadzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, danielg539 napisał:

ale znając życie to firmy  dokonujące przebudowy w to nie wnikają.

zgoda . łatwiej , szybciej , może nawet wcale nie drożej wyszłoby , przełozyc cała kpl oś z Europejczyka ( oś ze zwrotnicami ) . przełożenie zwrotnic to trochę ciężka robota .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.