Skocz do zawartości

Łączenie badań okresowe z dodatkowym


hudy05

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Paprock napisał:

Ale żeby zaraz pieczątkami rugać na ogóle

se autor odpowie, przeca wie o czym sam  pisał :razz:

p.s. jak będziemy se tak peplać na ogóle, to taki Jeden nam przysoli, poza tym skąd taki zmasowany atak i za co, czyżby drugie imię to złoś...? :nausea:

Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, michal_k napisał:

 Nie ma też żadnego obowiązku wykonywania "okresowo" badań dodatkowych TAXI ani L. Takie badanie wystarczy przeprowadzić raz, uzyskać wpis w DR, a potem wykonuje się tylko badania okresowe.

a w przypadku "autobusu na 100" ,jeżeli ma wpis w DR? Pytam z ciekawości bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mecher napisał:

Ja w  dodatkowych wpisuje "zgodnie DR"

a jak w DR nie ma miejsca na wpis terminu następnego badania ? będzie niezgodnie z DR :657: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, duchu napisał:

a w przypadku "autobusu na 100" ,jeżeli ma wpis w DR?

 

Też nie ma obowiązku okresowego powtarzania badania dodatkowego BUS100.

 

Godzinę temu, IVVO napisał:

 od 25 lat źle pobieram opłaty

 

Opłaty to oddzielny temat - można obronić tezę żeby pobrać opłaty za "czynności" podczas badania okresowego polegające na sprawdzeniu TAXI czy L w ramach zgodności danych w DR ze stanem faktycznym (ale - w ramach okresowego, bo ustawa absolutnie nie nakazuje powtarzania DBT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni podzielam stanowisko @michal_k, co do systemu okresowego NIE powtarzania dodatkowych badań!

Jednak nadzór ma inne zdanie coś mi się zdaje i na dzisiaj po staremu pozostanie.

Poza tym sztab instytutu ze swoją nadinterpretacją sposobu pobierania opłat powinien jak struś się zachować.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

32 minuty temu, michal_k napisał:

Też nie ma obowiązku okresowego powtarzania badania dodatkowego BUS100.

A z załącznikiem nr 6 do rozporządzenia się zapoznał? Ja tam się nie znam.. ale jak byk w wzorze napisane  że zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia. Ale komu ja to mówię:icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Paprock napisał:

W pełni podzielam stanowisko @michal_k

Podzielać można - ale spróbuj obronić ten pogląd w dzisiejszych realiach taxi bez taxi L bez L itd......... dokąd ktoś nie da D... i NSA się nie wypowie na ten temat to lipa - a i tak wyjątek nie stanowi prawa w naszym ustroju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, yogi1984 napisał:

że zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia

 

I co dalej? To jest ważność zaświadczenia, a nie termin następnego badania. A jeśli wpis do DR zostanie dokonany w czasie ważności zaświadczenia to staje się ono "zbędne".

 

45 minut temu, IVVO napisał:

ale spróbuj obronić ten pogląd w dzisiejszych realiach taxi bez taxi L bez L

 

Obowiązek musi być narzucony ustawą (względnie uszczegółowiony rozporządzeniem wydanym na jej podstawie). Stawiam zatem najprostsze pytanie - z jakiego przepisu prawa wynika to, że mam corocznie wykonywać DBT TAXI? Z jakiego przepisu prawa wynika, że mam wykonywać DBT TAXI w tym samym dniu i na tej samej stacji co badanie okresowe?

 

I dodatkowo - z jakiego przepisu prawa wynika, że pewnie 99% diagnostów nie zmusza posiadacza pojazdu do corocznego wykonywania badania VAT dla pojazdów z wpisaną adnotacją VAT?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, michal_k napisał:

To jest ważność zaświadczenia, a nie termin następnego badania. A jeśli wpis do DR zostanie dokonany w czasie ważności zaświadczenia to staje się ono "zbędne".

Przepraszam ale ciężko mi to zrozumieć i rozkminić.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby autobus mógł jeździć 100 km/h to musi posiadać stosowną adnotację w DR. Tą adnotacje może uzyskać po przedstawieniu zaświadczenia z DBT, które jest ważne pół roku od wykonanego BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Paprock napisał:

Jakoś VATU nie odświeża się corocznie i wszystko jest dobrze.

 w/g tak " skrojonej " tabelki opłat jest to badanie :

Cytat

skierowany przez starostę lub na wniosek posiadacza pojazdu

 Nawet " dizajn " jest wyróżnikiem koloru czerwonego :wink:

tu ta magiczna tabelka http://www.eurodiagnosta.pl/diagnostyk/filesarea/akty2/cennikdiagnostyk.htm

 

---------------------------------------

Jak posiadacz nie wnioskuje a starosta nie kieruje, to dziwne, żeby corocznie VAT odświeżać. " co nie " :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, leski66 napisał:

ak posiadacz nie wnioskuje a starosta nie kieruje, to dziwne, żeby corocznie VAT odświeżać. " co nie "

 

To dlaczego corocznie odświeżacie TAXI i L? Na jakiej podstawie prawnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawy jak mówilem bardzo jasnej i czytelnej brak.Ale do czasu jak w  zalaczniku nr 1 (Zakres badania OKRESOWEGO) będzie brak punktów dla  TAXI,L,ADR,BUS 100 a bedą one nadal w załączniku 2  jako badanie dodatkowe dotąd będę takową opłatę pobierał. Sprawdzamy coś co wykracza poza zakres załacznika  to i kasę za to bierzmy,dla mnie proste no chyba że mam nie widzieć w DR takowych adnotacj:silent:

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa :

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

4) który ma być używany jako taksówka, (...) pojazd do nauki jazdy, pojazd do przeprowadzania egzaminu państwowego (...)

Zakres :

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:
6) który ma być używany jako taksówka – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 3 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

8 ) do nauki jazdy, pojazdu do przeprowadzania egzaminu państwowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 5 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

:wink:

 

 

 

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

Opłaty to oddzielny temat - można obronić tezę żeby pobrać opłaty za "czynności" podczas badania okresowego polegające na sprawdzeniu TAXI czy L w ramach zgodności danych w DR ze stanem faktycznym (ale - w ramach okresowego, bo ustawa absolutnie nie nakazuje powtarzania DBT).

no nareszcie, nigdy nie umiałem tak tego nazwać.

p.s. pozwoliłem sobie interesujące pogrubić, dodatkowo dla Michała za to  :OK:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, yogi1984 napisał:

Sprawdzamy coś co wykracza poza zakres załacznika

 

Ale na jakiej podstawie? Jaki przepis to nakazuje? Przypominam, że ustawa mówi o niezależności OBT i DBT.

 

24 minuty temu, leski66 napisał:

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

 

W którym miejscu ta ustawa nakazuje powtarzanie DBT okresowo, a ponadto na tej samej stacji i w tym samym dniu co OBT? To całkowita nadinterpretacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, michal_k napisał:

Ale na jakiej podstawie?

Ja np. na takiej że jeśli widzę wpis w DR którego zakres jest poza załącznikiem nr 1 np taxi to robię pierwsze dodatkowe następnie okresowe i tyle...Jeśli pewny jesteś ze robię to nielegalnie to śmiało proszę mnie podpier.......nie obrażę się. Moje zdanie jest takie i póki nikt z góry tego nie zmieni ono też takowe pozostanie i koniec...

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, michal_k napisał:

W którym miejscu ta ustawa nakazuje powtarzanie DBT okresowo, a ponadto na tej samej stacji i w tym samym dniu co OBT? To całkowita nadinterpretacja

inaczej - pracuję na programie , który nie pozwala łączyć badań . przyjeżdża do mnie  na okresowe pojazd np. L ( lub taxi ) . jest takowy wpis w DR . robię okresowe bo o takie wnosi użytkownik . widząc wpis L  powinienem sprawdzić warunki dodatkowe dla L . warunki dla okresowego spełnia wszystkie i dostanie Pozytywa ale z warunków L widzę ,że  nie spełnia warunków i co mam zrobić ? przyjechał na okresowe a nie mogę dopuścić do ruchu bo wpis  L  nie jest "spełniony " ( np. nie ma dodatkowych pedałów ) .

druga sytuacja - przyjeżdża ten sam pojazd tylko na dodatkowe L ( okresowe ma ważne )  . diagnosta sprawdza tylko warunki L  . co , jeśli pojazd  ma np. różne opony na osi  albo nie działa klakson i pół oświetlenia ( tego się na dodatkowym nie sprawdza ) .  taki trochę " absurd  ", dlatego uważam że  badania  typu L , taxi , bus 100 powinny być okresowo  " odnawiane "  lub powinno być to uregulowane i można sprawdzać w ramach okresowego z doliczeniem dodatkowej opłaty ( cos jak gaz ) .

bus 100 z wpisem w DR  na kolejnym okresowym tez może nie spełniać wymagań setki i co ? mam go dopuścić  do ruchu wykonując samo okresowe ? przecież ma wpis , zrobił już dodatkowe do wpisu a ja się czepiam ?

co do badan Vat to w ustawie o vat jest zapisane ,że pojazdy  spełniające warunki musza mieć odpowiedni wpis w DR wykonany przez OSKP . o odnawianiu okresowo tego wpisu nie ma wzmianki .

niezaleznosć badań można zrozumieć jeszcze inaczej - brak ważnego okresowego  nie może być powodem odmowy wykonania badania dodatkowego i uzyskania odpowiedniego wpisu w DR.

tak mnie naszło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, piter1973 napisał:

widząc wpis L  powinienem sprawdzić warunki dodatkowe dla L

 

Podaj podstawę prawną na takie stwierdzenie (bo zrozumiałem, że twierdzisz, że warunki L nie wchodzą w skład okresowego).

 

Dlaczego powinieneś sprawdzić L, ale VAT już nie?

22 minuty temu, yogi1984 napisał:

jeśli widzę wpis w DR którego zakres jest poza załącznikiem nr 1 np taxi to robię pierwsze dodatkowe

 

Ale podstawy prawnej podać nie potrafisz (bo jej nie ma).

 

23 minuty temu, yogi1984 napisał:

Jeśli pewny jesteś ze robię to nielegalnie to śmiało proszę mnie podpier

 

Nikt Ci nie udowodni, bo nie wiadomo, o co klient wnioskował. A VAT też robisz corocznie? Jeśli nie to dlaczego? Wybiórcze stosowanie przepisów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, michal_k napisał:

ale VAT już nie?

 

17 minut temu, piter1973 napisał:

co do badan Vat to w ustawie o vat jest zapisane ,że pojazdy  spełniające warunki musza mieć odpowiedni wpis w DR wykonany przez OSKP . o odnawianiu okresowo tego wpisu nie ma wzmianki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, piter1973 napisał:

o odnawianiu okresowo tego wpisu nie ma wzmianki

 

A gdzie jest wzmianka o okresowym odnawianiu L czy TAXI?

 

Ja wiem, że tak się przyjęło. Wskazuję tylko, że nie wynika to z przepisów, które są przez diagnostów stosowane wybiórczo (VAT-nie, TAXI,L-tak, a to de facto takie same wpisy potwierdzające spełnienie pewnych warunków).

 

Podam Ci jeszcze taki przykład - przyjedzie pojazd bez kratki z wpisem VAT (ale data I rejestracji taka, że kratki mieć nie musi) - dasz pozytywa z OBT czy nie? A jeśli nie to dlaczego? VAT-u podobno nie sprawdzasz przy OBT, a dodatkowego też nie wykonujesz, bo nie ma potrzeby ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie zatem są wnioski z corocznego nadzoru wydziałów komunikacji odnośnie sprostowania tematu - czy zatem nadzorujący przymykają oczy na nielegalne pobieranie opłat czy nie ma wątpliwości, czy tylko od diagnosty zależy czy zatem złamał prawo i najważniejsze jak ma postępować? Czy auto z VAT na OBT ma jechać  tylko na OSKP z uwagi na konieczność  sprawdzenia wymagań VAT, CIT, PIT, czy pobierać dodatkowo można tylko za sprawdzenie wymagań dla szkolnego, miejskiego, do robót na drodze i  ciężarowych do przewozu osób  bo tylko tam jest adnotacja nr 4 w cenniku, czy wszyscy pobierając za warunki LPG do okresowego powodują nadużycie, wyłudzenie? to samo Taxi, L, Uprzywilejowany, Bus 100 - czy po tej wielkiej kontroli NIKu  - która karała, zamykała stacje, odbierała uprawnienia - się sprawa wyjaśniła, czy to jest pytanie do diagnosty, właściciela stacji, Naczelnika WK, czy Dyrektora TDT - a może Ministra Infrastruktury, Premiera. Skoro jest to wszystko nielegalne to o jakiej kwocie nadużycia mówimy? Kto pozwala na dowolne interpretowanie treści ustaw ten nie łamie prawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.