markes30 Napisano 18 Luty 2006 Share Napisano 18 Luty 2006 Ma któryś z kolegów ściągę z ADR . Co punkt po punkcie należy sprawdzić w pojazdach z ADR, jakie dokumenty i czynności? 10 lat na podstawowej robi swoje. Przechodzę teraz na zastępstwo na naszą okręgówkę i nie chciał bym umoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 20 Luty 2006 Share Napisano 20 Luty 2006 Jak w temacie: http://www.oiler.com.pl/o...ansport/adr.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 20 Luty 2006 Share Napisano 20 Luty 2006 Ja mam podoby problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Luty 2006 Autor Share Napisano 24 Luty 2006 W myśl zasady umiesz liczyć licz na siebie zamieszczam część 9 ADR totyczącą poj do przewozu mat niebezpiecznych. Prosze o pomoc w obróbce dokumentów ADR co sprawdzać i jak prowadzić dokumentację Cz9.rar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 27 Luty 2006 Share Napisano 27 Luty 2006 wybija informacja że nie mam uprawnień do ściągania na tym forum.?????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 27 Luty 2006 Share Napisano 27 Luty 2006 Tylko jeśli nie byłeś zalogowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 27 Luty 2006 Share Napisano 27 Luty 2006 I tak już archwum nie istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Luty 2006 Autor Share Napisano 27 Luty 2006 I tak już archwum nie istnieje Jakie archiwum ?Pobierz działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 28 Luty 2006 Share Napisano 28 Luty 2006 Nie działa, nie może znaleść archiwum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 28 Luty 2006 Share Napisano 28 Luty 2006 wszystko OK sprawdziłem , ale o jakie archiwum chodzi to nie bardzo wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 1 Marzec 2006 Share Napisano 1 Marzec 2006 Kolego "Markes 30" , spróbuję nakierować Cię trochę na temat badań pojazdów ADR. Przepisy obecnie regulujące tę kwestię są o wiele łatwiejsze niż kiedyś (mam na myśli oczywiście tylko kwestię badań dodatkowych), przede wszystkim dlatego iż obecnie badaniom tym podlegają tylko pojazdy typu : EX/II, EX/III, FL, OX, AT. Definicje pojazdów kryjących się pod tymi symbolami zapewne już znasz - zawarte są chciażby w Dz.U. 2003-227-2250 zał. 12 (o badaniach). Polecam także przeglądnięcie Dz.U.2002-199-1671 - Ustawa o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych. Nieuniknione będzie również zapoznanie się z cz.8 i 9 Europejskiej Umowy ADR (powinna być dostępna na OSKP). [ Dodano: 01-03-2006, 19:33 ] Dodam jeszcze, że cała potrzebna dokumentacja to po prostu właściwe wypełnienie załącznika (wzór w Dz.U.227 zał. 12) - powinien być w programie komputerowym obsługującym RBT. Twoje zadanie to skontrolowanie wyposażenia i oznakowania dodatkowego pojazdu oraz wymaganych zaświadczeń o: skuteczności zwalniacza (retardera), ustawienia ogranicznika prędkości, oględziny i sprawdzenie działania ABS. Oczywiście o Poświadczeniu TDT o badaniu cystern nawet nie wspominam. Ja, jeśli klient nie ma ważnego TDT - nawet nie ruszam tyłka z krzesła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 2 Marzec 2006 Autor Share Napisano 2 Marzec 2006 spróbuję nakierować Cię trochę na temat badań pojazdów ADR. I dokładnie o takie odpowiedzi mi chodziło . Oczywiście kolega bohdan zasłużył na punkt pomógł. Jeśli ktoś mógłby cos dodać do tematu zapraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 2 Marzec 2006 Share Napisano 2 Marzec 2006 W jaki sposób sprawdzasz ABS i ogranicznik prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 3 Marzec 2006 Share Napisano 3 Marzec 2006 Jeśli nie dysponujemy testerem ABS lub odpowiednim modułem wchodzącym w skład urządzenia do kontroli hamulców - pozostaje nam organoleptyczne skontrolowanie kompletności układu (np.: czy nie są odłączone czujniki) a także - działanie kontrolki ABS. Natomiast ogranicznik prędkości powinien być zabezpieczony przed manipulacją osób nieuprawnionych - np.:plombą i powinien posiadać tabliczkę producenta zawierającą informację na jaką maksymalną prędkość jest ustawiony. Takie tabliczki - naklejki są także umieszczane w niektórych przypadkach na szybie pojazdu (nie w polu widzenia kierowcy oczywiście). Zawsze jednak w przypadku jakichkolwiek wątpliwości diagnosta ma prawo żądać zaświadczenia z autoryzowanego serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 3 Marzec 2006 Share Napisano 3 Marzec 2006 Podobnie robimy i jest to chyba jedyny sposób na sprawdzenie tego wyposażenia. Nie daje nam to jednak 100% pewności że to działa poprawnie - wykluczając oczywiście zaświadczenia serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2006 Ponieważ temat jest założony przeze mnie pozwolę sobie zamieścić link do tematu w którym kol ryba zamieścił fajne opracowanie (ściągę ADR): http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=186&highlight=adr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.