Skocz do zawartości

Ściąga z ADR


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Ma któryś z kolegów ściągę z ADR . Co punkt po punkcie należy sprawdzić w pojazdach z ADR, jakie dokumenty i czynności?

10 lat na podstawowej robi swoje. Przechodzę teraz na zastępstwo na naszą okręgówkę i nie chciał bym umoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W myśl zasady umiesz liczyć licz na siebie zamieszczam część 9 ADR totyczącą poj do przewozu mat niebezpiecznych.

Prosze o pomoc w obróbce dokumentów ADR co sprawdzać i jak prowadzić dokumentację

Cz9.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "Markes 30" , spróbuję nakierować Cię trochę na temat badań pojazdów ADR. Przepisy obecnie regulujące tę kwestię są o wiele łatwiejsze niż kiedyś (mam na myśli oczywiście tylko kwestię badań dodatkowych), przede wszystkim dlatego iż obecnie badaniom tym podlegają tylko pojazdy typu : EX/II, EX/III, FL, OX, AT. Definicje pojazdów kryjących się pod tymi symbolami zapewne już znasz - zawarte są chciażby w Dz.U. 2003-227-2250 zał. 12 (o badaniach). Polecam także przeglądnięcie Dz.U.2002-199-1671 - Ustawa o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych. Nieuniknione będzie również zapoznanie się z cz.8 i 9 Europejskiej Umowy ADR (powinna być dostępna na OSKP).

 

[ Dodano: 01-03-2006, 19:33 ]

Dodam jeszcze, że cała potrzebna dokumentacja to po prostu właściwe wypełnienie załącznika (wzór w Dz.U.227 zał. 12) - powinien być w programie komputerowym obsługującym RBT.

Twoje zadanie to skontrolowanie wyposażenia i oznakowania dodatkowego pojazdu oraz wymaganych zaświadczeń o: skuteczności zwalniacza (retardera), ustawienia ogranicznika prędkości, oględziny i sprawdzenie działania ABS. Oczywiście o Poświadczeniu TDT o badaniu cystern nawet nie wspominam. Ja, jeśli klient nie ma ważnego TDT - nawet nie ruszam tyłka z krzesła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuję nakierować Cię trochę na temat badań pojazdów ADR.
I dokładnie o takie odpowiedzi mi chodziło . Oczywiście kolega bohdan zasłużył na punkt pomógł. Jeśli ktoś mógłby cos dodać do tematu zapraszam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie dysponujemy testerem ABS lub odpowiednim modułem wchodzącym w skład urządzenia do kontroli hamulców - pozostaje nam organoleptyczne skontrolowanie kompletności układu (np.: czy nie są odłączone czujniki) a także - działanie kontrolki ABS. Natomiast ogranicznik prędkości powinien być zabezpieczony przed manipulacją osób nieuprawnionych - np.:plombą i powinien posiadać tabliczkę producenta zawierającą informację na jaką maksymalną prędkość jest ustawiony. Takie tabliczki - naklejki są także umieszczane w niektórych przypadkach na szybie pojazdu (nie w polu widzenia kierowcy oczywiście). Zawsze jednak w przypadku jakichkolwiek wątpliwości diagnosta ma prawo żądać zaświadczenia z autoryzowanego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie robimy i jest to chyba jedyny sposób na sprawdzenie tego wyposażenia. Nie daje nam to jednak 100% pewności że to działa poprawnie - wykluczając oczywiście zaświadczenia serwisu. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.