Krzysztofk Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 WITAM dziś po zdanym egzaminie praktycznym.moje pytanie brzmialo: dokonać sprawdzenia układu kierowniczego i wystawić zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu przy założeniu że reszta jest ok.miałem to wykonać na autobusie man.ogólnie tak jak koledzy pisali trzeba znać budowę całą układu kierowniczego i ze szczegółami wiedzieć jak się sprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Byłem dziś na tym egzaminie . Niestety negatywnie . Miałem sprawdzić szczelność instalacji gazowej . Niby proste - główny problem Panowie mieli o to że upieram się przy tym ze szczelnosc sprawdzam przed wjechaniem na stanowisko (na wolnym powietrzu ). Następnie zmieszany i zdenerwowany poleglem na prostym następnym pytaniu - brakło słów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 54 minuty temu, baileys1989 napisał: ... główny problem Panowie mieli o to że upieram się przy tym ze szczelnosc sprawdzam przed wjechaniem na stanowisko (na wolnym powietrzu ). A jak się upierałeś ? Tzn. co mówiłeś, lub czym się podpierałeś broniąc tego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Pokusiłbym się aby abiturient dokładnie sprecyzował element, któremu szczelność miał sprawdzać. Coś mi podpowiada, że nie chodziło o całą instalację, a o jeden element bardziej. Niestety za pioruna nie zgadnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 12 Wrzesień 2019 Share Napisano 12 Wrzesień 2019 (edytowane) Tu się zgodzę poległem na jednym elemencie niestety niema co ukrywać . Nerwy zwyciężyły Edytowane 12 Wrzesień 2019 przez baileys1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 25 Kwiecień 2021 Share Napisano 25 Kwiecień 2021 Ktoś odświeży temat sprawdzania szczelności przed wjazdem na stację? Rozumiem, że na stacji sprawdzamy wszystko czyli włącznie np. z reduktorem na uruchomionym silniku. A przed stacją? Chyba nie ma w przepisach nigdzie tej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 Możesz dokładniej rozpisać się o co Ci chodzi? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 4 godziny temu, adam1501 napisał: Możesz dokładniej rozpisać się o co Ci chodzi? Chodzi o sprawdzenie szczelności i jej zakres. Na egzaminie trzeba powiedzieć o pomiarze szczelności przed wjazdem na stacje. Wykonujemy wtedy sprawdzenie szczelności w całym zakresie tak jak podczas okresowego czy sprawdzamy tylko jakiś element - zakres przed wyjazdem, a całą resztę podczas badania. Przed wjazdem na stację trzeba się położyć pod autem i sprawdzać przewody detektorem, a później na stacji drugi raz czy tylko raz przed badaniem na zewnątrz albo raz tylko w trakcie badania. Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 21 minut temu, Ardianek napisał: Wykonujemy wtedy sprawdzenie szczelności w całym zakresie tak jak podczas okresowego czy sprawdzamy tylko jakiś element A o jakie badanie się rozchodzi ? Bo z pytania wychodzi, iż o dodatkowe, względnie czynności inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 37 minut temu, Ardianek napisał: Na egzaminie trzeba powiedzieć o pomiarze szczelności przed wjazdem na stacje. Więc zgodnie z procedurą zanim wjedziemy na stanowisko dokonujemy pomiaru szczelności detektorem przy zbiorniku i pod maską silnika (parownik, przewody, filtry...). 39 minut temu, Ardianek napisał: Przed wjazdem na stację trzeba się położyć pod autem i sprawdzać przewody detektorem, a później na stacji drugi raz Skąd się bierze u adeptów to leżenie pod pojazdem? Zgodnie z warunkami technicznymi przewody gazowe "...Liczba złącz powinna być ograniczona do minimum. ...". W związku z powyższym nie powinno być złącz na linii zbiornik - parownik, a skoro tak, to co chcecie sprawdzać detektorem pod pojazdem? Chyba, że zbiornik jest pod podłogą zamontowany. A z tym drugim razem "...Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione. ..." - zakres wykonywania badań. To o jakim drugim razie idzie rzecz - albo jest dobrze za pierwszym razem albo nie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 9 minut temu, adam1501 napisał: Więc zgodnie z procedurą zanim wjedziemy na stanowisko dokonujemy pomiaru szczelności detektorem przy zbiorniku i pod maską silnika (parownik, przewody, filtry...). A z tym drugim razem "...Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione. ..." - zakres wykonywania badań. To o jakim drugim razie idzie rzecz - albo jest dobrze za pierwszym razem albo nie. W takim razie rozumiem to tak, że przy okresowym pojazdu z LPG zaczynamy od kontroli szczelności na zewnątrz uprzednio żądając dokumentu TDT. Następnie robimy resztę normalnie okresowego zaczynając od identyfikacji i sprawdzenie dokumentów TDT z tabliczką zbiornika. Szczelności nie sprawdzamy już drugi raz. Dobrze rozumiem? Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 Adam. To są egzaminacyjne lęki czy na dworze pchać plastelinę w otwory wentylacyjne. Wiadomo, że nie o to idzie. Na wolnym powietrzu należy przelecieć detektorem po instalacji i tyle. Dalsze czynności, w tym szczelność obudowy, to już na stanowisku kontrolnym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 19 minut temu, Ardianek napisał: przy okresowym pojazdu z LPG zaczynamy od kontroli szczelności na zewnątrz uprzednio żądając dokumentu TDT Dokładnie tak. Jak klient na OBT nie daje razem z DR decyzji dozoru, to nie przystępujesz do badania. Nawet jak będzie pytanie ograniczające się tylko do LPG to tak samo. Przy weryfikacji szczelności zbiornika możesz zweryfikować decyzję ze zbiornikiem (nikt głowy nie urwie). Oczywiście można tę czynność wykonać przy identyfikacji lub sprawdzaniu szczelności obudowy. Kolejność czynności nie jest określona i możesz je wykonywać dowolnie. 24 minuty temu, Paprock napisał: egzaminacyjne lęki Wierzę, natomiast bardzo się cieszę, że adepci dopytują tu, bo znaczy, że człowiek ma wątpliwości, które chce rozwiać zanim stanie przed komisją. Im więcej stresu przed tym spokojniej na samym egzaminie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 15 minut temu, adam1501 napisał: Wierzę, natomiast bardzo się cieszę, że adepci dopytują tu, bo znaczy, że człowiek ma wątpliwości, które chce rozwiać zanim stanie przed komisją. Im więcej stresu przed tym spokojniej na samym egzaminie. Jakby badania na skp wyglądały tak jak na egzaminie albo odwrotnie to byłby dużo łatwiej nauczyć się tego wszystkiego i zrozumieć Raz coś człowiek zobaczy albo samemu zrobi to prędzej zapamięta niż jakby 5 razy przeczyprzeczytał. Dziękuję Panowie za pomoc i pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 3 minuty temu, Ardianek napisał: Jakby badania na skp wyglądały tak jak na egzaminie Zapraszam, pokaże co i jak w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 1 godzinę temu, adam1501 napisał: co chcecie sprawdzać detektorem pod pojazdem? Chyba, że zbiornik jest pod podłogą zamontowany. Nawet jak nie pod podłogą to przewody wentylacyjne tam właśnie się kończą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 1 minutę temu, danielg539 napisał: Nawet jak nie pod podłogą to przewody wentylacyjne tam właśnie się kończą. Sprawdzać czy nie sprawdzać przewody pod autem? 24 minuty temu, adam1501 napisał: Zapraszam, pokaże co i jak w praktyce. Kraków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 Teraz, Ardianek napisał: Sprawdzać czy nie sprawdzać przewody pod autem? Przewodó gazowych nie sprawdzać ale sprawdzić, czy gaz nie wydobywa się z przewodów wentylacyjnych. 1 minutę temu, Ardianek napisał: Kraków? Raczej Mazury... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 (edytowane) Podlasie. 3 minuty temu, danielg539 napisał: czy gaz nie wydobywa się z przewodów wentylacyjnych Jeżeli nie zaglądamy pod obudowę wielozaworu. Ja osobiście jestem zwolennikiem badania szczelności instalacji poprzez zdjęcie pokrywy obudowy - raz - mamy dostęp do TZ zbiornika - dwa - widzimy podłączenie inst. elektrycznej (bardzo często masa jest podpięta pod śrubę wielozaworu). Edytowane 26 Kwiecień 2021 przez adam1501 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.