Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny 11.09.2019 Kraków saska 25


Krzysztofk

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM dziś po zdanym egzaminie praktycznym.moje pytanie brzmialo: dokonać sprawdzenia układu kierowniczego i wystawić zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu przy założeniu że reszta jest ok.miałem to wykonać na autobusie man.ogólnie  tak jak koledzy pisali trzeba znać budowę całą układu kierowniczego i ze szczegółami wiedzieć jak się sprawdza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na tym egzaminie . Niestety negatywnie . Miałem sprawdzić szczelność instalacji gazowej . Niby proste - główny problem Panowie mieli o to że upieram się przy tym ze szczelnosc sprawdzam przed wjechaniem na stanowisko (na wolnym powietrzu ). Następnie zmieszany i zdenerwowany poleglem na prostym następnym pytaniu - brakło słów . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, baileys1989 napisał:

... główny problem Panowie mieli o to że upieram się przy tym ze szczelnosc sprawdzam przed wjechaniem na stanowisko (na wolnym powietrzu ). 

A jak się upierałeś ? Tzn. co mówiłeś, lub czym się podpierałeś broniąc tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokusiłbym się aby abiturient dokładnie sprecyzował element, któremu szczelność miał sprawdzać.

Coś mi podpowiada, że nie chodziło o całą instalację, a o jeden element bardziej. Niestety za pioruna nie zgadnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgodzę poległem na jednym elemencie niestety niema co ukrywać . Nerwy zwyciężyły 

Edytowane przez baileys1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Ktoś odświeży temat sprawdzania szczelności przed wjazdem na stację? Rozumiem, że na stacji sprawdzamy wszystko czyli włącznie np. z reduktorem na uruchomionym silniku. A przed stacją? Chyba nie ma w przepisach nigdzie tej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1501 napisał:

Możesz dokładniej rozpisać się o co Ci chodzi? 

Chodzi o sprawdzenie szczelności i jej zakres. Na egzaminie trzeba powiedzieć o pomiarze szczelności przed wjazdem na stacje. Wykonujemy wtedy sprawdzenie szczelności w całym zakresie tak jak podczas okresowego czy sprawdzamy tylko jakiś element - zakres przed wyjazdem, a całą resztę podczas badania.

Przed wjazdem na stację trzeba się położyć pod autem i sprawdzać przewody detektorem, a później na stacji drugi raz czy tylko raz przed badaniem na zewnątrz albo raz tylko w trakcie badania.

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Ardianek napisał:

Wykonujemy wtedy sprawdzenie szczelności w całym zakresie tak jak podczas okresowego czy sprawdzamy tylko jakiś element

A o jakie badanie się rozchodzi ? Bo z pytania wychodzi, iż o dodatkowe, względnie czynności inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Ardianek napisał:

Na egzaminie trzeba powiedzieć o pomiarze szczelności przed wjazdem na stacje.

Więc zgodnie z procedurą zanim wjedziemy na stanowisko dokonujemy pomiaru szczelności detektorem przy zbiorniku i pod maską silnika (parownik, przewody, filtry...). 

39 minut temu, Ardianek napisał:

Przed wjazdem na stację trzeba się położyć pod autem i sprawdzać przewody detektorem, a później na stacji drugi raz

Skąd się bierze u adeptów to leżenie pod pojazdem? Zgodnie z warunkami technicznymi przewody gazowe "...Liczba złącz powinna być ograniczona do minimum. ...". W związku z powyższym nie powinno być złącz na linii zbiornik - parownik, a skoro tak, to co chcecie sprawdzać detektorem pod pojazdem? Chyba, że zbiornik jest pod podłogą zamontowany. 

A z tym drugim razem "...Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione. ..." - zakres wykonywania badań. To o jakim drugim razie idzie rzecz - albo jest dobrze za pierwszym razem albo nie.

 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, adam1501 napisał:

Więc zgodnie z procedurą zanim wjedziemy na stanowisko dokonujemy pomiaru szczelności detektorem przy zbiorniku i pod maską silnika (parownik, przewody, filtry...). 

A z tym drugim razem "...Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione. ..." - zakres wykonywania badań. To o jakim drugim razie idzie rzecz - albo jest dobrze za pierwszym razem albo nie.

W takim razie rozumiem to tak, że przy okresowym pojazdu z LPG zaczynamy od kontroli szczelności na zewnątrz uprzednio żądając dokumentu TDT. Następnie robimy resztę normalnie okresowego zaczynając od identyfikacji i sprawdzenie dokumentów TDT z tabliczką zbiornika. Szczelności nie sprawdzamy już drugi raz. Dobrze rozumiem?

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam. To są egzaminacyjne lęki czy na dworze pchać plastelinę w otwory wentylacyjne. Wiadomo, że nie o to idzie. Na wolnym powietrzu należy przelecieć detektorem po instalacji i tyle. Dalsze czynności, w tym szczelność obudowy, to już na stanowisku kontrolnym.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ardianek napisał:

przy okresowym pojazdu z LPG zaczynamy od kontroli szczelności na zewnątrz uprzednio żądając dokumentu TDT

Dokładnie tak. Jak klient na OBT nie daje razem z DR decyzji dozoru, to nie przystępujesz do badania. Nawet jak będzie pytanie ograniczające się tylko do LPG to tak samo. Przy weryfikacji szczelności zbiornika możesz zweryfikować decyzję ze zbiornikiem (nikt głowy nie urwie). Oczywiście można tę czynność wykonać przy identyfikacji lub sprawdzaniu szczelności obudowy. Kolejność czynności nie jest określona i możesz je wykonywać dowolnie. 

24 minuty temu, Paprock napisał:

egzaminacyjne lęki

Wierzę, natomiast bardzo się cieszę, że adepci dopytują tu, bo znaczy, że człowiek ma wątpliwości, które chce rozwiać zanim stanie przed komisją. Im więcej stresu przed tym spokojniej na samym egzaminie.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, adam1501 napisał:

 Wierzę, natomiast bardzo się cieszę, że adepci dopytują tu, bo znaczy, że człowiek ma wątpliwości, które chce rozwiać zanim stanie przed komisją. Im więcej stresu przed tym spokojniej na samym egzaminie.

Jakby badania na skp wyglądały tak jak na egzaminie albo odwrotnie to byłby dużo łatwiej nauczyć się tego wszystkiego i zrozumieć :D

Raz coś człowiek zobaczy albo samemu zrobi to prędzej zapamięta niż jakby 5 razy przeczyprzeczytał.

Dziękuję Panowie za pomoc i pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

co chcecie sprawdzać detektorem pod pojazdem? Chyba, że zbiornik jest pod podłogą zamontowany.

Nawet jak nie pod podłogą to przewody wentylacyjne tam właśnie się kończą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, danielg539 napisał:

Nawet jak nie pod podłogą to przewody wentylacyjne tam właśnie się kończą.

Sprawdzać czy nie sprawdzać przewody pod autem?

 

24 minuty temu, adam1501 napisał:

Zapraszam, pokaże co i jak w praktyce.

Kraków? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ardianek napisał:

Sprawdzać czy nie sprawdzać przewody pod autem?

Przewodó gazowych nie sprawdzać ale sprawdzić, czy gaz nie wydobywa się z przewodów wentylacyjnych.

1 minutę temu, Ardianek napisał:

Kraków? :)

Raczej Mazury...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlasie.

 

3 minuty temu, danielg539 napisał:

czy gaz nie wydobywa się z przewodów wentylacyjnych

Jeżeli nie zaglądamy pod obudowę wielozaworu. Ja osobiście jestem zwolennikiem badania szczelności instalacji poprzez zdjęcie pokrywy obudowy - raz - mamy dostęp do TZ zbiornika - dwa - widzimy podłączenie inst. elektrycznej (bardzo często masa jest podpięta pod śrubę wielozaworu).

Edytowane przez adam1501
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.