Skocz do zawartości

Demontaż GAZ/LPG instalacji.


Pastuszek

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.07.2020 o 12:30, blakop napisał:

No ale jak się ma niekumatych diagnostów pod sobą to można wszystko :)

Diagności to chyba jednak kumaci bo inaczej nie było by tego tematu. :) Tu bardziej chodzi o brak doświadczenia w zakresie ZK (podstawowa stacja) 

Ale jak widać temat nie jest taki oczywisty i nikt nie napisze robiłem coś takiego tak i tak. Tylko jak to zwykle bywa ile wypowiedzi tyle opini  a jeszcze WK swoje. I bądź tu mądry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Dar-jusz napisał:

i nikt nie napisze robiłem coś takiego tak i tak

A przeczytaj jeszcze raz pierwszą stronę,kilka osób napisało jak robi coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, yogi1984 napisał:

A przeczytaj jeszcze raz pierwszą stronę,kilka osób napisało jak robi coś takiego

Ano czytałem nie raz i ani słowa tam na temat CNG. A to jednak robi różnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dar-jusz napisał:

 i nikt nie napisze robiłem coś takiego tak i tak. ...

A jak z czytających nikt nie robił, to co ma pisać ?

Owszem, takich pojazdów jest coraz więcej, jednak i tak nie jest to duża liczba. Bardziej jakiś diagnosta z stacji przy  MPK, MZK ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Mecher napisał:

Ciśnieniem gazu ?

Odpowiedź nie pełna - to samo można by napisać w przypadku instalacji typu LPi które są jedną z odmian instalacji LPG. Dlatego ja bym ujął to inaczej - ogromna różnica w masie między osprzętem do LPG a CNG i ewentualny inny zbiornik PB w przypadku aut z CNG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale kolega @Dar-jusz wyraźnie napisał, żeby uwzględnić zmiany mas, a jednocześnie twierdzi, że zmiany mas to nie są zmiany konstrukcyjne.

No ale twierdzi, że coś tam wie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jakbym wymienił bak paliwa (PB/diesel) na inną pojemność (większą lub mniejszą) to w sumie też by była zmiana konstrukcyjna bo następuje zmiana masy własnej pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście, że tak.

Natomiast brak jest konsekwencji z ustalaniem masy własnej dla "gazowców".

Instalacja LPG nawet ze zbiornikiem 100l to nie jest zmiana masy własnej, bo tak się przyjęło. Instalacja CNG i owszem, ale tylko w nowym aucie. Przy używanym byłaby zagwozdka jak to potraktować. Ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tego są diag...nostycy, którym nie przeszkadza to, że hak/gaz są wykreślone mimo, że wciąż znajdują się w pojeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, blakop napisał:

No ale kolega @Dar-jusz wyraźnie napisał, żeby uwzględnić zmiany mas, a jednocześnie twierdzi, że zmiany mas to nie są zmiany konstrukcyjne.

No ale twierdzi, że coś tam wie...

Właśnie dla mnie to podchodzi pod ZK i dlatego drążę temat.

Według mojego WK są niepotrzebne. Wczoraj rozmawiałem jeszcze z Panem z PISKP i według niego ZK jak najbardziej.

Więc puki co 2:1 za ZK 🙃

Edytowane przez Dar-jusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dar-jusz napisał:

Według mojego WK są niepotrzebne. Wczoraj rozmawiałem jeszcze z Panem z PISKP i według niego ZK jak najbardziej.

Literalnie to tylko zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak sobie radzicie z wykreśleniem "setki" z DR gdzie autobus ma miejsca stojące? Ja do sąsiedniego powiatu robiłem wynik N, ręcznie opisałem stosowny paragraf w uwagach, później wykreślenie, poprawka za 21 i hula. Nasz WK też tak działa. A u was?

PS: Oczywiście usłyszałem od sąsiedniego że ich zaskoczyłem bo pierwszy raz coś takiego diagnosta im mówi (wcześniej zanim zrobiłem N, dzwoniłem do WK , ale po rozmowie z trzema paniami doszło do kierowniczki i przystała na moje "warunki" 😅 )

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2020 o 13:22, Rafi90 napisał:

ręcznie opisałem stosowny paragraf w uwagach

Dlaczego ręcznie? Przecież to klasyczne niespełnianie warunków technicznych 0.2.i. Następnie albo zmiany konstrukcyjne na zniknięcie miejsc stojących albo znika adnotacja BUS100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.